مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

عوارض غصه خوردن چیست؟ (5 مورد)

عوارض غم و غصه خوردن زیاد

عوارض غصه خوردن می تواند در بلند مدت بسیار زیاد باشد و روی افکار و باورهای ما تاثیر مخرب بسیار زیادی داشته باشد. در جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین توضیحات زیادی درباره عوارض غصه خوردن زیاد داده می شود چون می تواند زمینه ساز بیماری های روانی بسیاری شود. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب سایت ویکی روان، به بررسی دقیق عوارض غم و غصه خوردن از دید روانشناسی بپردازیم.

عوارض غصه خوردن چیست؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

اگرچه غم و اندوه افسردگی نیست، اما باز هم عملکرد بدن را کاهش می‌ دهد، حتی برای مدت زمان بسیار کوتاه‌ تری!

غم و اندوه با “بار آلوستاتیک” شما، که هنگام قرار گرفتن در معرض استرس های مکرر مانند غم و اندوه جمع می شود را به هم می ریزد. به همین دلیل است که سردرد، درد مفاصل، درد ماهیچه‌ ها و سیستم ایمنی ضعیف در طول دوره‌‌ های غم‌ انگیز بیشتر اتفاق می‌ افتد. عادات غذایی شما نیز می تواند باعث چنین احساسی شود.

افرادی که غمگین هستند ریزمغذی‌ های کمتری مصرف می‌ کنند که در کوتاه‌ مدت خود را در معرض خطر افزایش وزن و در درازمدت فشار خون و بیماری قلبی قرار می‌ دهند.

قبلا در ویکی روان درباره فرق افسردگی و ناراحتی توضیح دادیم، اما در هر صورت اگر از عوارض ناراحتی و غصه خوردن آگاه باشید حتما برنامه ای برای تغییر وضعیت خواهید داشت.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان

مهم ترین عوارض غم و غصه خوردن

در ادامه به بررسی دقیق تر نتیجه ناراحتی و غم زیاد می پردازیم.

1- قلب شما به معنای واقعی کلمه درد می کند

باور کنید یا نه، در واقع ممکن است در این حالت بمیرید!

اگر غم و اندوه شما نتیجه سوگواری است (مخصوصا اگر در غم از دست دادن یکی از عزیزانتان هستید)، ممکن است در خطر ابتلا به اختلالی به نام کاردیومیوپاتی یا “سندرم قلب شکسته” باشید.

در واقع از عوارض غصه خوردن این است که هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما غم و اندوه را به عنوان استرس درک کند (یا ممکن است در واقع به دلیل شدت غم خود دچار استرس شوید). این هم می تواند سیستم ایمنی شما را تضعیف کند و هم سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال می کرده تا پاسخ “جنگ یا گریز” شما را آغاز کند.

بد نیست با علائم و نشانه های افسردگی هم آشنا شوید چون تعدادی از آنها را در خود مشاهده می کنید.

2- مهارت های تشخیص چهره و یادآوری حافظه شما بهبود می یابد

اگرچه غم و اندوه بد است، اما می تواند این یک مزیت عمده را به همراه داشته باشد.

اما در کل برای دوری از این حالت باید بیشتر تمرکز شما روی عوارض غصه خوردن باشد، چون در طولانی مدت دچار ناراحتی های روحی روانی می شوید.

3- اشتهای شما تغییر می کند

اگر تا به حال به دلیل جدایی و شکست عشقی بسیار اندوهگین شده‌ اید، حتما می دانید که چگونه غم و اندوه می تواند اشتهای شما را خراب کند اما ممکن است ندانید چرا.

کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی ادعا می کنند که غم و اندوه شدید منجر به استرس زیاد و ضعف سیستم ایمنی می شود. از آنجایی که سیستم ایمنی بدن ما در روده ما قرار دارد، جای تعجب نیست که اشتهای ما با تغییر سیستم ایمنی بدن ما تغییر کند.

هنگامی که ما دچار درد دل می شویم، بدن ما را در حالت ترمیم قرار می دهد این بدان معناست که باید اضافه کاری کنند تا به حالت استراحت برگردیم و همچنین به این معنی است که اشتهای ما به احتمال زیاد به حالت عادی باز نمی گردد.

مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Molecular Psychiatry نشان داد که عوارض غصه خوردن می تواند مواد شیمیایی مرتبط با استرس را در مغز شما آزاد کند که منجر به افزایش پروتئین های التهابی در خون شما می شود. این پروتئین های التهابی می توانند به افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و سندرم متابولیک کمک کنند.

4- نتیجه غصه خوردن تاثیر مخرب بر مغز است

مشاوره آنلاین درمان افسردگی

به صورت استعاری غم و اندوه می تواند از مغز شما سرچشمه بگیرد و در بدن شما حرکت کند. به این دلیل که برخی از انتقال دهنده های عصبی به نام مواد شیمیایی برای متعادل کردن افزایش استرس افزایش می یابد.

این مواد شیمیایی بر سیستم ایمنی شما تأثیر می گذارد و شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی بیماری ها قرار می دهد. در یک مطالعه، مواد شیمیایی باعث آزادسازی IL-18 شد که یک پروتئین التهابی بوده و با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

5- عوارض غم و ناراحتی تغییر سبک زندگی است

یکی از بدترین عوارض ناشی از ناراحتی و غصه خوردن زمانی که غمگین هستید، عادات غذایی سالم شما ممکن است ناسالم باشد!

مطالعه ای که در سال 2013 در PLOS ONE منتشر شد، نشان داد وقتی احساس ناراحتی می کنید، توانایی تحمل طعم های تلخ، شیرین و ترش را دارید

به همین دلیل است که وقتی اندوهگین هستیم به سراغ شیرینی ها و سایر غذاهای ناسالم می رویم. یعنی افرادی که غمگین هستند به طور قابل‌ توجهی ریز مغذی‌ های کمتری مصرف می‌ کنند و در کوتاه‌ مدت خود را در معرض خطر افزایش وزن و در دراز مدت فشار خون و بیماری‌ های قلبی قرار می‌ دهند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

همانطور که مشاهده کردید، عوارض غصه خوردن زیاد بر تمام جنبه های زندگی ما تاثیر مخرب دارد.

اگر به هر دلیل درگیر ناراحتی و اندوه شده اید، حتما برای درمان اقدام نمائید. بهترین درمان در این موارد کمک گرفتن از مشاور روانشناس است که به صورت ریشه ای موضوع بررسی و درمان شود.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین سایت ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره صوتی و تصویری برگزار نمائید:مشاوره روانشناسی از سراسر دنیا

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا