موفقیتروانشناسی فردی

راهکار های علمی و عملی صحبت صحیح و درست

در سالهای پیش با شخصی میانسال آشنا شدم که همیشه یک جمله را تکرار میکرد ، او میگفت هرکسی رسید به هفتاد بر افتاد . او میخواست با این صحبت بگویدکه در سن هفتاد سالگی کاملا زمین گیر خواهد شد.من نیت داشتم که او را اگاه سازم که صحبتش درست نیست و همه چیز به تغذیه روح و روان و جسم برمیگردد که که اصولا رابطه مستقیم با کهن سالی و یا زمان مردن و امثالهم دارد .اما بعدها به این نتیجه رسیدم که اگر او بر جمله خودش تاکید داشت و دائما تکرارش میکرد شاید آنقدر آن صحبت را گفته که به صورت یک دستور برای روح و جسم و جشم او تبدیل شده و همین امر واقعیتا باعث میشود او در همان سن که دائما تکرار میکرد پیری را احساس کند .
با ویکی روان همراه شوید .

راهکار های علمی و عملی صحبت صحیح و درست

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان

نروپپتایدها

چند سال بعد مقاله‌ای علمی از دکتر کانداس پرت به دستم رسید که در آن راجع به چیزی به نام نروپپتاید یا پروتئین عصبی صحبت می‌کرد. به زبان خیلی ساده پروتئین‌های عصبی همان مولکول‌های پیام بری هستند که افکار و گفتارهای ما (یعنی یک چیز غیر مادی را) به تک‌تک سلول‌های بدن  می‌رسانند و با وادارسازی سلول‌ها به انتخاب الگوی خاص باعث می‌شوند مجموعه سلول‌های هر عضو شکل و قالب خاصی را به خود بگیرند .
به عبارتی نروپپتایدها که به آن‌ها لقب مولکول هیجان نیز داده شده، امکان اتصال و ارتباط تبادل اطلاعات بین ذهن و جسم و احساس را امکان‌پذیر می‌سازند.
این کشف دکتر کانداس پرت انقلابی بزرگ را در مبحث ارتباط روانشناسی و فیزیولوژی بدن باعث شده است و به قول دیپاک چوبرا خانم پرت با این کشف ثابت کرد که گوشت و پوست و استخوان ما آن‌قدر نرم هستند که مولکول‌های نامه‌رسان بتوانند به سرعت اطلاعات را از مغز و فکر به تک‌تک سلول‌های آن منتقل کنند. و بدن به اندازه کافی سیال هست که بتواند با ذهن خود را تطبیق دهد .

راهکار های علمی و عملی صحبت صحیح و درست

احساسات منفی و مثبت

احساسات و هیجانات ما برای این مولکول‌های نامه‌رسان حکم اطلاعات را دارند. اگر با یک فکر منفی احساسی منفی را در وجود خود زنده کنیم، نروپپتایدها این احساس را درون خود ثبت می‌کنند و بلافاصله برای ابلاغ این پیام به کل سلول‌های بدن (دقت کنید تمام سلول‌های بدن) عازم ماموریت خبررسانی خود می‌شوند.
سرعت خبردهی این نامه‌رسان‌های مولکولی فوق‌العاده بالاست و این یعنی باید به شدت مواظب صحبت‌هایی که بر زبان می‌آوریم و حتی در فکر کردن خود جاری می‌کنیم و همچنین احساسات و هیجاناتی که به واسطه تحریکات بیرونی در وجود خود زنده می‌کنیم باشیم.

احساسات را دستکاری نکنید

به زبان ساده اگر پیام‌های لمسی مثل سردی و داغی و زبری و نرمی و سنگینی و لطافت و … را یک نوع اطلاعات می‌دانیم و به این پیام‌ها همان‌طوری که هستند توجه می‌کنیم باید در خصوص احساسات و هیجاناتی که در وجودمان زنده می‌شود نیز به همین شکل عمل کنیم و به جای بازی با احساسات و دستکاری آن‌ها سعی کنیم پیام مخفی در این کانال اطلاع‌رسانی را درک و در صورت ضرورت به آن پاسخ دهیم .اکنون دلم به شدت برای آن پیرمرد می‌سوزد. البته هیچ‌کس را از پیری و مرگ گریزی نیست.

راهکار های علمی و عملی صحبت صحیح و درست

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

از صحبت کردن جملات بی معنا و غیر ضروری پرهیز کنید

اما اگر موضوع چگونه بهتر صحبت کنیم-روش‌هایی کلیدی برای موفقیت در برقراری ارتباط را خوانده باشید در میابید که هیچ فردی نباید با تکرار جملاتی بی‌معنا و غیرضروری خودش با دست خودش فرسودگی خود را به جلو اندازد. برای این‌که سیستم ایمنی بدن قوی‌تر شود و سلول‌های الگوهای مقاوم‌تر و شفابخش‌تری را برای خود بگیرند کافی است متن پیامی که به نروپپتایدها داده می‌شود تغییر کند و این یعنی فقط کافی است مواظب حرف زدن و فکر کردنمان باشیم. بقیه کار را خود بدن انجام می‌دهد.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا