تست روانشناسی

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا

اختلال مانیا به حالتی گفته میشود که شخص مبتلا در آن وضعیت ثابتی ندارد، برای مثال گاهی بسیار خوشحال است و لحظه ای بعد افسرده و غمگین. شاید بعضی مواقع این حالات برای همه ما هم اتفاق بیفتد اما همیشگی بودن آن خطر ساز است. تست ارزیابی علائم اختلال مانیا به بررسی احتمال وجود اختلال مانیا در افراد میپردازد.

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا

با بخش تست روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

همانطور که گفته شد تست ارزیابی علائم اختلال مانیا جهت سنجش شدت علائم مانیا در بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی از نوع I تنظیم شده است که معمولا در صورت مشاهده علائم شدید نیاز به پیگیری های لازم توسط مشاور و روانپزشک دارند.

اگر فکر میکنید شما هم بعضا حالات نامتعادل روحی روانی دارید، نگران نباشید انجام تست ارزیابی علائم اختلال مانیا میتواند وضعیت روحی روانی شما را مشخص کند.

میزان دقت تست ارزیابی علائم اختلال مانیا

از آنجایی که علائم بیماری مانیا بر خلاف افسردگی که تدریجی ظاهر میشود، ناگهانی پدیدار میشود، ناگهانی ظاهر و باز هم به صورت ناگهانی از بین میرود. تست ارزیابی علائم اختلال مانیا کارکرد مفیدی در به دست آوردن یک برآورد از وضعیت بیمار میباشد.

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا توسط تعداد زیادی از اساتید و متخصصین روانشناسی بالینی و روانپزشکی تائید و ضریب اعتبار آن (بیش از ۸۰ درصد دقت) بعد از آزمایش بر روی ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام به خوبی نشان داده شده است.

روانشناسان گردآورنده تست: محمد بهرامیان، هاله رهنما

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا حاوی ۲۰ پرسش مربوط به احساسات کلی شمامیباشد که میبایست با دقت تمام به آنها پاسخ دهید. به یاد داشته باشید برای افزایش دقت و تحلیل بهتر، تنها یکبار میتوانید به پرسش ها پاسخ دهید و امکان بازگشت به پرسش های قبلی وجود ندارد. پس با دقت سوال را بخوانید و بعد پاسخ دهید.

0%

بی قراری روانی یا حرکتی

حرافی بیش از حد

پرش افکار

حواس پرتی

هذیان و بزرگ منشی

کاهش میل به خواب

بی ثباتی هیجانی

ناتوانی در کنترل خود

آرزوهای بلند پروازانه

تحریک پذیری

توهم

داشتن طرح های زیاد در ذهن در یک لحظه

خستگی زودرس

خوش بینی غیر واقع بینانه

خصومت و پرخاشگری

احساس همه کار توانی

سعی در تسلط بر دیگران

روابط سطحی با دیگران

گفتار سریع و پرانرژی

احساس فوریت زمانی

تست علائم اختلال مانیا
کم یا خفیف
سلام دوست عزیز و گرامی، خب خوشبختانه علائم اختلال مانیا در شما دیده نشد و از سلامت کامل روان در این زمینه برخوردار هستید، میتوانید با مطالعه بیشتر در زمینه اختلالات روانشناسی آگاهی خود را بیشتر کنید و از این طریق به دیگران نیز کمک کنید. لطفا این تست و با دیگران به اشتراک بگذارید
نسبتا شدید
دوست عزیز و گرامی سلام، با توجه به انتخاب هایی که داشتین تا حدودی علائم اختلال مانیا در شما دیده میشود و باید این موضوع را بیشتر پیگیری کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطالب مربوط به اختلال مانیا در سایت ویکی روان را مطالعه کنید تا آشنایی کامل با این اختلال کسب کنید. سپس میبایست با مراجعه به روانشناس وی را در جریان این موضوع قرار دهید. یادتان باشد الان زمانیست که میتوانید به راحتی این مشکل را حل کنید، کار امروز را به فردا نیندازید. لطفا این تست را با بقیه به اشتراک بگذارید. ممنون
بسیار شدید
دوست عزیز و همراه گرامی سایت ویکی روان سلام، با توجه به انتخاب هایی که داشتین علائم وجود اختلال مانیا در شما به وفور دیده میشود و باید هر چه زودتر به مشاور روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید در سریع ترین زمان این اختلال را درمان نمائید. پیشنهاد میکنیم با مطالعه مقالات مربوط به اختلال مانیا در سایت ویکی روان اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید. اطفا این تست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ممنون

نتایج خود را به اشتراک بگذارید:

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا