روابط زناشویی

شش تصور اشتباه در روابط زناشویی که مردها در مورد زن‌ها دارند

مردان دارای تصور اشتباه در روابط زناشویی دارند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

با ویکی روان همراه باشید.

کشف کنید زن واقعا به چه چیزی نیاز دارد تا از لحاظ جنسی ارضا شود

اگر زن رازهای رضایت جنسی‌اش را برملا نکند، راضی کردن او در تخت‌‌خواب بسیار دشوار خواهد بود. بدون راهنمایی‌های روشن از طرف زن، مرد ممکن است زیر پتو احساس سردرگمی کند. ناگفته پیداست که باورهای غلط راجع به آنچه زن را تحریک می‌کند و آنچه او را دل‌زده می‌کند، می‌‌تواند باعث اضطراب و در نهایت نارضایتی زن از روابط جنسی شود.

آشنایی با انواع شش تصور اشتباه در روابط زناشویی که مردها در مورد زن‌ها دارند

باور غلط شماره ۱: اگر مرد به اندازه کافی بزرگ و یا قوی باشد، زن حتما اُرگاسم داخلی خواهد داشت.

حقیقت: تنها ۱۵ درصد از همه زنان از طریق دخول به تنهایی به ارگاسم می‌رسند؛ آنهایی که به این ترتیب ارگاسم را تجربه می‌کنند، اغلب پیش از ارگاسم، مُلاعبه و تحریک فراوانی را دریافت کرده‌اند. برای بیشتر زنان دخول به منزله ملعبه است. ملعبه مرحله‌ایی است که زن تحریک و اغلب ارگاسم را تجربه می‌‌کند، به این خاطر که کلیتوریس (یا چوچوله) و نه درون آلت تناسلی زن، سکسی‌ترین بخش بدن اوست.

باورغلط شماره ۲: اگر نعوذ مرد ساعت‌ها طول بکشد، زن رضایت بیشتری خواهد داشت.

حقیقت: برخلاف تصور اشتباه در روابط زناشویی ، آنچه که فیلم‌های سکسی به تصویر می‌کشانند، در مورد بیشتر زن‌ها، حتی ۳۰ دقیقه دخول هم بیش از حد زیاد است. اصطکاکی که در ابتدا احساس خوبی می‌داد، به تدریج باعث درناک شدن آلت تناسلی زن می‌شود. وقتی مرحله دخول بیش از حد طولانی شود، داخل مهبل کم‌کم خشک می‌شود چراکه لیز بودن این مسیر به تدریج ازبین می‌رود، چیزی که باعث ناراحتی بیشتر و احتمالا زخم می‌شود. میانگین زمان دخول ۸ دقیقه می‌باشد. البته مردی که با دست کلیتوریس زن را هم زمان با دخول تحریک می‌کند، می‌تواند باعث شود زن به اوج لذت جنسی برسد.

باور غلط شماره ۳: انزالِ پیش از موعد برای زن به طرز وحشتناکی ناامید‌کننده است.

حقیقت: اغلب احساس ناکامی به خاطر انزال زودرس به این دلیل است که مرد با شرمساری از فعالیت جنسی عقب می‌کشد (و نه به خاطر این که انزال زود صورت گرفته است). اگر مرد همچنان بازی را ادامه دهد و همسرش را تحریک کند و به خصوص از لحاظ عاطفی حضور داشته باشد، در ۹۹ درصد از اوقات زن راضی خواهد بود.

تصور اشتباه در روابط زناشویی

باور غلط شماره ۴: یک عاشق‌ پیشه‌ی کارکشته می‌داند چگونه زن را تحریک کند.

حقیقت: عاشق‌پیشه‌ی حرفه‌ای از زن می‌پرسد که چطور دوست دارد لمس شود.یک تصور اشتباه در روابط زناشویی این است که، فشاری روی مرد وجود دارد که بداند که زن چه ‌وقت و چگونه سکس می‌خواهد، و اغلب مرد به عنوان شروع‌کننده و هدایت‌کننده این تجربه در نظر گرفته می‌شود. حساسیت جنسی زن بستگی به زمان ماه، زمان روز، و خود روز و حتی روز به روز متفاوت خواهد بود. هیچ راهی وجود ندارد که مرد بداند چگونه زن را به لحاظ روابط جنسی تحریک کند، مگر این که زن خودش این را آشکارا به مرد بگوید، و این ربطی به تجارب قبلی که مرد داشته است ندارد.

باور غلط شماره ۵: تحریک محکم و سریع کلیتوریس باعث می‌شود که زن به انزال برسد.

حقیقت: فقط گاهی اوقات این‌گونه است. متاسفانه، بسیاری از مردها کار را از همین جا آغاز می‌کنند. در واقع، زنها دوست دارند ابتدا ذهنشان تحریک شود، و وقتی مرد تلاش می‌کند که زن را اغوا کند، سر به سر او بگذارد، و وقتی صمیمی را با او سپری کند، زن بیشتر تحریک می‌شود. در این صورت، زن بیشتر دوست خواهد داشت با آغوش، بوسه، و عریان کنار هم دراز کشیدن، کل بدنش تحریک شود.

حداقل ۲۰ دقیقه تجربه واقعی لمس کردن نیاز است که بیشتر زن‌ها به اندازه کافی تحریک شوند تا این که نوبت تحریک مستقیم کلیتوریس برسد تا احساس خوبی به آنها دست دهد. و حتی آن‌موقع هم، زن از تحریک دایره‌وار، آهسته و لمس کردن نوک کلیتوریس و فشار لب‌های فرج لذت می‌برد. گاهی اوقات، در اواخر کار زن دوست دارد که مرد تحریک کلیتوریس را محکم و سریع انجام دهد و گاهی اوقات هم دوست دارد که این کار با ریتمی آرام و یکنواخت انجام پذیرد. از همسرتان بخواهید که به شما نشان دهد چه می‌خواهد.

باور غلط شماره ۶: بیشتر زن‌ها سکس مقعدی را دوست دارند فقط متوجه آن نیستند.

حقیقت: تنها حدود ۲ درصد زن‌ها عملا سکس مقعدی را دوست دارند و این افراد می‌دانند که آیا آن را می‌خواهند یا نه.

توجه به نکات فوق و تصحیح تصور اشتباه در روابط زناشویی بسیار مهم میباشد، چرا که نارضایتی از مسائل جنسی میتواند منجر به اختلافات فراوان منجمله طلاق شود.

ترجمه: سید مرتضی نظری

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا