دسته بندی موضوعات جنسی

تعریف لذت جنسی چیست؟ (آموزش ۰ تا ۱۰۰)

لذت جنسی، یکی از بزرگ ترین خواسته های بشر است، خواسته ای که باعث می شود برای رسیدن به آن تبدیل به انسانی بهتر شود تا تلاش کند به خواسته خود برسد. اما در بخش مشاوره آنلاین مسائل جنسی در سایت ویکی روان، سوالات زیادی مانند اینکه لذت جنسی چیست و چطور به اوج لذت جنسی برسیم دریافت می کنیم که در ادامه بیشتر به توضیح آنها می پردازیم.

تعریف لذت جنسی چیست؟

با بخش مقالات روانشناسی و علمی سایت ویکی روان همراه باشید.

اگر ما جذب جنس مخالف، هم‌ جنس یا هر دو می‌ شویم، در حقیقت یاد می گیریم چگونه با درک خواسته ها و واکنش های جنسی خود، لذت جنسی را تجربه کنیم.

یادتان باشد لذت جنسی، در کل با تعریف نیاز جنسی متفاوت است. شاید فردی بتواند نیاز جنس خود را برطرف کند اما لذت جنسی واقعی را تجربه نکند به همین خاطر درک تفاوت های این دو بسیار مهم است.

رفتارها و عملکردهای خاص جنسی در افراد مختلف برایمان لذت های متفاوتی را به همراه دارد. مهم نیست چه چیزی تمایلات جنسی فردی ما را تحریک می‌ کند و از چه روش‌ های جنسی برای ارضای آن استفاده می‌ کنیم، ما همه موجوداتی با تمایلات جنسی هستیم.

نحوه رفتار ما به عنوان موجوداتی با تمایلات جنسی به خود ما بستگی دارد. اما تنها افرادی به اوج لذت های جنسی می رسند که از هوش جنسی کافی برخوردار بوده و بتوانند نیازهای خود را به خوبی درک و آنها را برطرف کنند!

تعریف لذت جنسی؛ از دید روانشناسی

اختلالات جنسی زنان

در بیان علمی تعریف لذت جنسی، باید بگوییم که، کامیابی روانی و جسمی از برقراری ارتباط جنسی مستقیم یا غیر مستقیم را در صورتی که موجب برطرف شدن عطش جنسی افراد شود، لذت و کامیابی جنسی می گویند.

راه های رسیدن به اوج لذت جنسی برای هر فرد متفاوت است، اما مادامی که آن را تجربه نکند به ارضای واقعی حس جنسی خود نمی رسد.

یادتان باشد افراد زیادی حتی بعد از ازدواج هم نمی توانند به اوج لذت جنسی برسند چون آموزش ندیده اند و آگاهی ندارند.

یکی از کارهایی که مشاورین روانشناس در جلسات مشاوره آنلاین و حضوری جنسی انجام می دهند، آشنایی مردم با تعریف لذت جنسی و راه های صحیح تجربه آن است. اما متاسفانه بیشتر مردم به دلایلی مانند ترس، خجالت و احساس عدم نیاز به مشاور روانشناس سکسولوژیست مراجعه نمی کنند!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان

فواید رسیدن به لذت های جنسی چیست؟

همانطور که در مقاله تعریف علمی ارتباط جنسی در ویکی روان گفتیم، در تحقیقات مختلف ثابت شده است که رابطه جنسی منظم باعث:

  • عادات خواب بهتر
  • استرس کمتر
  • شادی بیشتر
  • و سلامت جسمی بهتر

می شود.

رابطه جنسی یک عملکرد بدنی سالم است. بدن ما با مواد شیمیایی آزاد شده در طول ارگاسم رشد می کند، بنابراین زندگی جنسی سالم در واقع بخشی از بدن سالم است.

چگونه لذت جنسی را تجربه خواهید کرد؟

“راه مشخصی” برای تجربه لذت جنسی، وجود ندارد!

با آن زندگی فانتزی که در سر دارید شروع کنید. اگر شریک جنسی (همسر) دارید، آیا او نیز به اندازه شما لذت می برد! در این مورد با او صحبت کنید.

درک کنید که لذت جنسی یک موضوع متقابل است

به یاد داشته باشید که رضایت طرف مقابل به همان اندازه که دوست دارد ممکن است ماجراجویانه باشد. فراموش نکنید که شریک شما به احتمال زیاد مجموعه ای متفاوت از محرک های مورد علاقه خود را دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله راه های بالا بردن کیفیت ارتباط جنسی را حتما در ویکی روان مطالعه نمائید.

ارتباطات مهم است

روابط جنسی موفق و بلند مدت مبتنی بر ارتباط است. احساس امنیت در برابر بیماری ها و اعتماد به شریک جنسی پایه و اساس یک رابطه جنسی سالم و راحت است.

ایمنی، راحتی و اعتماد به ما اجازه می دهد تا آزادانه نیازها و محدودیت های جنسی خود را با پارتنر خود در میان بگذاریم. با صراحت صحبت کنید.

  • وقتی لمسم میکنی لذت می برم
  • واقعا لذت بردم
  • دوست داری من

ارتباط صریح با پارتنر برای دادن و دریافت لذت جنسی الزامی است.

تجربه کامیابی جنسی به شما بستگی دارد

کار مشاور جنسی چیست؟

همه شریک جنسی مناسبی ندارند و همه پارتنر نمی خواهند. بعضی از محققین معتقدند که شما برای لذت بردن از رابطه جنسی نیازی به پارتنر ندارید! (البته این دیدگاه از نظر ما مورد تائید نیست، چون به غیر از ارتباط جنسی کامل و سالم، دیگر انواع کامیابی های جنسی می توانند عوارضی به همراه داشته باشند. مقاله راه های ترک کردن خودارضایی را در ویکی روان مطالعه کنید)

تجربه ارگاسم نه تنها استرس را از بین می برد، همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و کالری می سوزاند! این به شما بستگی دارد که چگونه به ارگاسم برسید. تا زمانی که خطری برای شما یا شخص دیگری وجود نداشته باشد، هیچ قانون و “راه مشخصی” برای دستیابی به لذت و کامیابی جنسی وجود ندارد.

یک زندگی جنسی رضایت بخش با درک نیازها و مسئولیت های جنسی خود شما شروع می شود. در نهایت، ما مسئول لذتهای جنسی خود هستیم. سپس، می توانیم نیازها و مسئولیت شریک جنسی خود را بپذیریم.

اعلامیه سلامت جنسی

در سال ۲۰۱۹ انجمن جهانی سلامت جنسی (WAS) بیست و چهارمین کنگره جهانی خود را برگزار کرد و اعلامیه لذت جنسی را منتشر کردند. در این بیانیه ذکر شده که رسیدن به کامیابی جنسی حق طبیعی هر انسان است، اما راه های تجربه منظم لذت های جنسی باید به افراد آموزش داده شود.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، صرف برقراری ارتباط جنسی و ارگاسم (به خصوص در آقایان) به معنی رسیدن به لذت های جنسی نیست.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

تجربه ارتباط جنسی لذت بخش به صورتی که یکی از مهم ترین نیازهای ما ارا برطرف کند نیاز به آموزش دارد.

رابطه جنسی در عمل دخول یا سکس دهانی خلاصه نمی شود، تکنیک های بسیار زیادی وجود دارند که باید توسط سکس تراپیست به افراد آموزش داده شود تا علاوه بر کامیابی جنسی، کیفیت رابطه احساسی آنها هم بهبود بیابد.

شما دوست گرامی می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره سکسولوژی آنلاین ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره آنلاین برگزار نمائید:

درمانگر جنسی آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا