روابط

26 جواب ابراز علاقه در شرایط مختلف

پاسخ های درست به ابراز محبت را می دانید؟

جواب ابراز علاقه چه باید باشد تا شور محبت طرف مقابل را سرکوب نکند؟ امروز در ویکی روان برای پاسخ به ابراز محبت نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم. همان طور که پیش از این در برگی از مجله روانشناسی ویکی روان جواب دوستت دارم را خوانده بودید. امروز با یکدیگر در ویکی روان با معجزه کلمات بیشتر آشنا خواهیم شد. ضمن اینکه اگر شما با یک مشاور در روابط عاطفی در این زمینه مشورت داشته باشید؛ قطعا راهنمایی جامع تری دریافت خواهید کرد.

بهترین زمان ابراز علاقه

در ادامه با بخش مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

ابراز عشق و علاقه یک تکنیک بسیار کاربردی است که همه زوجین باید آموزش ببینند. سوالات زیادی درباره بهترین زمان ابراز عشق به کسی که دوستش داریم در ویکی روان مطرح می شود که در این راستا قبل از کاوش پیراموش جواب ابراز علاقه، مطالعه بهترین زمان ابراز عشق را به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

کلمات ابراز علاقه را بشناسید

جدا از این که چه کسی باید اول ابراز علاقه کند؛ شما باید تکنیک های بیان ابراز را برای شنیدن درخور جواب ابراز علاقه، بلد باشید. روش های گفتن دوستت دارم اصلا سخت نخواهد بود. نمونه جملات عاشقانه بسیاری در مجله ویکی روان برای شما وجود دارد که می تواند شریک زندگی شما را به وجد آورد. در این زمان او نیز با پاسخ به ابراز محبت شما این شوق را باز می گرداند. نمونه ای از جواب به ابراز علاقه را باهم بخوانیم:

1- اولین جواب در ابراز علاقه: من بیشتر دوستت دارم

این پاسخ به ابراز محبت بسیار ساده است، اما در لحظه مناسب و برای شخص مناسب یک دنیا معنا خواهد داشت. شیرین است و نشانه عاشق بودن شماست زیرا با بازیگوشی تصدیق می کند که شما او را دوست دارید، اما بیشتر!

2- در جواب ابراز علاقه بگویید: من هرگز از شنیدنش خسته نخواهم شد

اگر او قبلا به شما گفته است که دوستتان دارد، در تعریف زبان عشق این نوع جواب ابراز علاقه، جالب و اطمینان بخش است. به این ترتیب طرف مقابل می‌داند که دوست دارید بشنوید که او شما را دوست دارد و می خواهید همچنان این جمله را بشنوید.

3- با لبخند بگویید: هر وقت این جمله را می‌شنوم نمی‌توانم لبخند نزنم

وقتی متوجه جمله او می‌شوید، بی اختیار لبخند می‌زنید، امیدواریم او هم لبخند بزند! در تعریف عشق در یک نگاه هم می توان ابراز عشق کرد و جواب ابراز علاقه را دریافت کنید.

4- یکی از جملات پاسخ به عشق: من خیلی خوشحالم که همدیگر را پیدا کردیم

گاهی اوقات، در پاسخ به I love you مجبور نیستید فقط کلمات «دوستت دارم» را تکرار کنید. این عبارت نشان می دهد که شما دوستش دارید اما با کلمات متفاوت. یادتان باشد ابراز انواع عشق از نقاط عطف هر رابطه است.

5- در جواب ابراز علاقه بگو: برام یک دنیا می ارزی

این جواب ابراز علاقه در شیوه بیان عشق بسیار شیرین است زیرا به او می گویید که برای شما بسیار مهم هست و او را دوست دارید.

6- با تعهد بگویید: من هم همین احساس را دارم و بقیه عمرم را وقف نشان دادنش به تو خواهم کرد

این پاسخ جدی‌تر است و باید زمانی استفاده شود که شما آماده تعهد به آن شخص هستید. شیرین است زیرا به جای اینکه به او بگویید دوستشان دارید، قول داده‌اید که آن را با اعمال خود نشان دهید و معنی تهعد در عشق را به او یادآور شده اید.

مشاور روابط عشق و شکست عاطفی

7- جواب به ابراز محبت: تو بهترین اتفاقی هستی که تا به حال برای من اتفاق افتاده

اگر بدانید عشق چیست و عاشق کیست این یک جواب ابراز علاقه بسیار جذاب است که عنوان می‌کند طرف مقابل برای شما اهمیت زیادی داشته و خاص‌ترین جایگاه را در قلب شما دارد.

8- عاشقانه بگویید: من نمی توانم صبر کنم تا ابدیت را با هم سپری کنیم

این یکی دیگر از پاسخ ها است که می گوید او برای شما مهم هست و شما می خواهید این عشق برای همیشه باقی بماند.

9- من تو را بیشتر از هر کس دیگری در این دنیا دوست دارم

این پاسخ به ابراز محبت به این معنی است که شما او را بیش از همه دوست دارید و او اولویت اول شماست. این یکی از بهترین و موثرترین جواب ابراز علاقه می باشد که انواع رابطه عاطفی را به شدت قوی و پایدار می کند.

10- در جواب ابراز علاقه عنوان کنید که من دیوانه تو هستم

اگر رابطه شما در تعریف عشق افلاطونی قرار دارد و دیوانه وار عاشق آن شخص هستید، نترسید و به او بگویید. این پاسخ می گوید که شما متعلق به او هستید

11- شما مرا کامل می کنی یا نیمه دیگر من هستی، یکی از بهترین پاسخ ها به ابراز محبت

این حرف در جواب ابراز علاقه، شیرین است چون اساسا به این معنی است که او شما را کامل می کند و بدون آنها مثل قبل نخواهید بود. این یکی از راه های ایجاد رابطه طولانی برای شما خواهد بود.

12- فکر نمی کنم این سه کلمه برای بیان احساسم کافی باشد

اگر واقعا احساسات قوی نسبت به او و عشق پایدار دارید، گفتن این عبارت در جواب ابراز علاقه جذاب است زیرا نشان می دهد که نمی توانید کلماتی برای بیان احساس عمیق خود پیدا کنید.

13- در جواب ابراز علاقه بگویید: این کلمات قلب من را ذوب می کند

این یک سخن خوب در جواب به ابراز علاقه است زیرا به او می‌گویید که آن کلمات تأثیر مثبت روی شما داشته است. می‌توانید با گفتن «دوستت دارم» آن را ادامه دهید.

14-در جواب محبت عنوان کنید: شما نمی دانی که چقدر این جمله مرا خوشحال می کند

اگر اولین بار است که این را می گوید، این یک راه شیرین برای پاسخ دادن به ابراز علاقه است. این عبارت به او اجازه می دهد بداند که این احساس متقابل بوده و از نشانه های عشق واقعی است.

15- در جواب ابراز علاقه متفاوت باشید: من تو را اندازه فاصله رفت و آمد کره زمین تا ماه دوست دارم

این حرف بامزه ای است چون به او می گوید که خیلی دوستش دارید. به هر حال، ماه خیلی دور است.

16- من باور نمی کنم که تو مرا انتخاب کردی

ستایش، عشق و کمی ترس می تواند راه درازی را در آگاهی از خواص عشق طی کند. در جواب ابراز علاقه به او بگویید که دوستش دارید و چقدر شگفت انگیز هست.

17- در جواب ابراز علاقه بگویید: وای، من انتظار نداشتم

اگر آن شخص این جمله را به طور غیرمعمول گفت و شما انتظارش را نداشتید، این یک پاسخ عالی به طرف مقابل است از انواع دوستی در روانشناسی است. به این ترتیب، می توانید توقف کرده و پاسخ دیگری را کشف کنید.

18- از اینکه این جمله را به من گفتی متشکرم، اما فکر می کنم بهتر باشد که دوست بمانیم

اگر می دانید این چیزی است که به آن علاقه ای ندارید، آهسته و آسان شروع کنید و به او توضیح دهید که چرا یک رابطه به نتیجه نمی رسد. برای صادق بودن لازم نیست بدجنس باشید تنها کافیست هنر نه گفتن را بیاموزید.

 19- در جواب ابراز علاقه بگویید: وای که چقدر شیرینی!

این یکی از بهترین پاسخ‌ها به «دوستت دارم» است، زمانی که شما او را دوست ندارید، بدون آسیب رساندن به احساساتش تصدیق کرده‌اید. همچنین نیازی به پاسخ دادن ندارید، زیرا این پاسخ او را به عنوان یک دوست تثبیت می کند.

20- به دوست خود در جواب ابراز علاقه بگویید: فکر می کنم تو هم خیلی باحالی!

اگر آن شخص را به عنوان یک دوست دوست دارید و مایلید همه چیز به همین شکل باقی بماند، از این پاسخ استفاده کنید و سعی کنید این موضوع را به او اطلاع دهید تا معنی رابطه دوستی را متوجه شود. منظورتان را به عنوان یک دوست روشن بیان کنید!

21- نمی دانستم که شما چنین احساسی دارید

این یک عبارت عالی در جواب ابراز علاقه کسی است که به شما می گوید دوستتان دارد.

اگر شما یک احساس مشترک ندارید، به خصوص زمانی که واقعا انتظار نداشتید او چنین احساسی داشته باشد؛ نه بگویید.

22- شما آدم شگفت انگیزی هستی. ای کاش می توانستم همین را بگویم، اما صادقانه حتی به آن فکر هم نکرده بودم

اگر فکر می‌کنید می‌توانند فرد خوبی باشد، حتما این را به او اطلاع دهید. این پاسخ عالی است زیرا برای آن ها می تواند به راحتی احساس امید به زندگی را نابود می کند.

23- در جواب ابراز علاقه قاطع باشید: احساس من نسبت به شما این طور نیست

اگر او سرسخت هست و رد کردن شما را نمی پذیرد، باید محکم باشید و در مورد آن صحبت کنید. مطمئن باشید که نه گفتن، روابط اجتماعی شما را مختل نخواهد ساخت.

24- من در حال حاضر به دنبال چنین تعهدی نیستم و فکر نمی‌کنم که شروع کردن یک کار معمولی با شما، اگر چنین احساسی نسبت به من دارید، ایده خوبی باشد

اگر علاقه ای به یک کار جدی ندارید، این بهترین راه برای گفتن آن است. با آموزش فن بیان ساده، سرراست و دقیق باشید. وقتی نوبت به مسائلی از این دست می‌رسد، بی‌معنی است که در جواب ابراز علاقه طفره رویم.

25- من واقعا به تو اهمیت می دهم، اما فکر می کنم ما بهترین دوست‌ برای یکدیگر هستیم

اگر به احساسات آن شخص اهمیت می دهید، باید بسیار مراقب لحن مورد استفاده خود در جواب ابراز علاقه باشید. این یک پاسخ خوب است زیرا او می‌داند که شما برای این رابطه ارزش قائل هستید و امیدوارند که شما بدون توجه اعتراف آنها، به دوستی خود ادامه دهید و او را دچار بی ارزشی در زندگی خود نمی گردانید.

26- عدم جواب به ابراز علاقه

در حالی که شما نمی خواهید احساسات او را جریحه دار کنید، گاهی اوقات بهتر است چیزی نگویید تا اینکه جمله‌ای گمراه کننده بگویید. اگر هیچ احساسی نسبت به او ندارید کسی را راهنمایی نکنید. این بدتر از رد کردن است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان

نظر مشاوران ویکی روان در جواب ابراز علاقه

پاسخ های زیادی به جمله «دوستت دارم» وجود دارد. این فقط یک لیست کوتاه از برخی از رایج ترین مواردی هستند که موثرند. در بخش مشاوره روابط عاطفی ویکی روان این پیشنهاد به شما می شود که اگر آن شخص را دوست دارید، پاسخ‌های شما به I love you باید شیرین باشد و باعث شود آن شخص احساس خوشحالی کند. با این حال، اگر این احساس متقابل نیست، جواب به ابراز علاقه را طوری انتخاب کنید که بدون اینکه بد و نامهربان باشند، باید به وضوح منظور شما را نشان دهند.

مشاوره تلفنی با روانشناس روابط عاطفی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا