مطالب روانشناسی خانواده در ویکی روان

نقش خانواده در انتخاب شغل چیست؟ (۴ مورد اصلی)

نقش خانواده در انتخاب شغل خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. همانطور که در مقاله تعریف خانواده از دیدگاه روانشناسی گفتیم، خانواده تاثیر زیادی بر تمام جنبه های زندگی ما دارد به همین خاطر نمی توان تاثیر خانواده بر انتخاب شغل را نادیده گرفت. این موضوعی است که طی جلسه های مشاوره آنلاین خانواده هم به آن پرداخته می شود. خب در این مطلب ویکی روان به بررسی دقیق نقش خانواده در انتخاب شغل آینده افراد می پردازیم.

نقش خانواده در انتخاب شغل چقدر است؟

تاثیر خانواده بر انتخاب شغل

با بخش مقالات سایت ویکی روان همراه باشید.

خیلی از روانشناسان خانواده معتقدند که با تصمیمات خانوادگی و شغلی باید مانند هم برخورد شود، اما اغلب افراد هنگام جستجوی شغل، این موضوع را در نظر نمی ‌گیرند.

همچنین خانواده شما باید با انتخاب شغل شما کنار بیایند، اما اگر بر اساس عناوین مشاغل و موقعیت خود همه تصمیمات خود را می ‌گیرید، ممکن است متوجه شوید که خانواده خود را در این فرآیند از دست خواهید داد.

برای اینکه به اهمیت نقش خانواده در انتخاب شغل پی ببرید پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف خانواده امروزی را در ویکی روان بارها بخوانید تا با اصول آن آشنا شوید.

تفاوت چندانی ندارد که چه نوع خانواده ای دارید بلکه هر نوع از انواع ساختار خانواده مسئولیت های خاص خود را دارد که باید به آن احترام بزارید.

اما برویم سر موضوع اصلی، در چه مواردی نقش خانواده در انتخاب شغل از همه پر رنگ تر است؟

۱- محل کار شما مهم است

جابه‌ جایی ‌های مکرر باعث می شود کودکان مجبور شوند دوستانشان را رها کنند، اغلب مدرسه آنها عوض شده و هرگز در زندگی خود احساس آرامش نمی ‌کنند.

یکی دیگر از موارد مورد توجه همسرتان است که به طور مکرر مجبور به تغییر شغل و پیروی از شما هستند. باید مورد مهمی پیش آید تا چندین سال در یک مکان بمانید. هرچه پیرتر می ‌شوید، این اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند.

مردم می‌ خواهند برای خود زندگی بسازند، اما جابجایی مداوم حتی صمیمی‌ ترین زوج ها را با هم درگیر می‌ کند. همیشه درباره این موضوع با خانواده خود صحبت کنید و از احساس آنها در مورد جا به ‌جایی مطلع شوید.

این کار در واقع احترام گذاشتن به موضوع آزادی در خانواده است که کمتر کسی به آن دقت می کند!

۲- زمان محدود است، یادتان نرود

مشاور خانواده آنلاین و اینترنتی

شما همیشه می‌ توانید در شهرهای دیگر شغلی را پیدا کنید که حقوق بیشتری می ‌پردازند. باید هنگام تصمیم گیری در مورد یک شغل، تعهد زمانی نسبت به خانواده خود را در نظر بگیرید.

  • آیا شما شبانه روز در تماس هستید؟
  • آیا شما می‌ توانید به همان اندازه با بچه‌ های خود وقت بگذارید؟
  • آیا شما و همسرتان می ‌توانید با هم وقت بگذرانید؟

وقت شما محدود است. اگر قادر به گذراندن وقت با خانواده خود نیستید، منطقی نیست که شغل خود را تغییر دهید یا برای ارتقا درجه انتخاب شوید.

باید به یاد داشته باشید زمان یکی از با ارزش ترین منابعی است که در اختیار ماست، این موضوع را در مقاله راه های مدیریت زمان در ویکی روان بارها تکرار کردیم

اگر تصمیم بگیرید تمام وقت خود را در محل کار بگذرانید، هرگز نمی توانید یک زندگی خانوادگی گرم و صمیمی داشته باشید.

۳- اعتبار و پول همه چیز نیستند

برخی از فرصت های شغلی فقط مربوط به اعتبار و پول هستند. بیشتر مشاغل برای ساعات اضافی کار فقط مقدار کمی پرداخت می‌ کنند.

اگرچه ممکن است پول اضافی خوب باشد، اما باید ساعات طولانی ‌تری کار کنید و مسئولیت بیشتری را هم قبول کنید در اینجاست که اهمیت خانواده خود را نشان می دهد و متوجه نقش خانواده در انتخاب شغل آینده خود خواهید شد!

در پایان روز، شما باید تعیین کنید که آیا این تصمیم شغلی ارزش آن را دارد یا خیر. آیا ۵ ساعت کار در هفته به معنای این است که شما هرگز قادر به دیدن بازی‌ های فوتبال پسرتان نخواهید بود یا همسرتان مجبور است کار خود را برای مراقبت از فرزندان ترک کند؟

این موارد ملاحظاتی است که باید هنگام انتخاب یک شغل به آنها فکر کنید. تخت هر شرایطی یادتان باشد که تصمیمات شغلی بر خانواده شما تأثیر خواهد گذاشت.

مشورت قبل از تصمیم گیری بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات است. خانواده‌ ها صبر و حوصله دارند، اما باید بررسی کنید که چه چیزی برایشان بهترین است. اگر همه به طور مداوم فداکاری می کنند تا بتوانید در حرفه خود رشد کنید، شاید زمان آن باشد که آنها را در اولویت قرار دهید.

در ویکی وران بخوانید: منظور از تعاملات در خانواده چیست؟

۴- اعتبار خانوادگی را فراموش نکنید

بررسی نقش خانواده در انتخاب شغل و آینده آنها

شاید هر کسی موافق این موضوع نباشد که پیشینه و اعتبار خانوادگی تاثیر زیادی بر نقش خانواده در انتخاب شغل افراد دارد، این چیزی است که علم روانشناسی خانواده تاکید زیادی روی آن دارد چون بیشتر ما ویژگی های خانوادگی را همیشه همراه خود داریم.

درست است که ما دوست داریم آزادانه زندگی خود را بچینیم و طراحی کنیم اما اگر بر اساس پیشینه خانوادگی خود پیش بروید (البته اگر پیشینه موفقی داشته باشید) احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

به همین دلیل بد نیست نیم نگاهی به سابقه خانوادگی خود داشته باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان به شما دوست عزیز 🙂

خب توضیحات کاملی در مورد نقش خانواده در انتخاب شغل داده شد اما اگر احساس می کنید باز هم نیاز دارید در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید در بخش مشاوره آنلاین ویکی روان با مشاور خانواده آنلاین خود به شکل صوتی و تصویری از سراسر دنیا صحبت کرده و جلسه آنلاین برگزار نمائید. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاور خانواده در ویکی روان

 

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا