خودارضایی

شوهرم خودارضایی میکنه (خودارضایی شوهر)

خودارضایی شوهر یکی از موضوعات غیرقابل درک خانم ها است. آنها در جلسات مشاوره جنسی می گویند، با وجود اینکه ما رابطه جنسی داریم اما شوهرم خودارضایی میکنه! دلیل این موضوع چیه؟ خودارضایی کردن شوهرم چه دلایلی داره؟ یعنی از بودن با من لذت نمی بره؟ قبلا در ویکی روان درباره خودارضایی کردن مردان متاهل صحبت کردیم، اما الان موضوع فرق دارد و می خواهیم خیلی ریزتر به خودارضایی شوهر بپردازیم.

شوهرم خودارضایی میکنه چکار کنم؟

با بخش مقاله های روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

«من معمولا شب ها شوهرم را در حال خودارضایی می بینم. کار به جایی رسیده که خیلی وقت ها مچ او را در حال انجام این کار می گیرم، فکر می کنم او بیشتر از اینکه ما با هم رابطه جنسی داشته باشیم، خودارضایی می کند.»

این قبیل سوالات را زیاد در بخش مشاوره آنلاین جنسی ویکی روان دریافت می کنیم.

البته خانم ها حق دارند، چون خودارضایی کردن شوهرشان آنها را شوکه می کند چون فکر می کنند نیازهای جنسی همسرشان باید با دخول در رابطه جنسی آنها رفع شده باشد. یا اگر نیاز دیگری دارند چرا با آنها درمیان نمی گذارند.

اما واقعا دلیل خودارضایی کردن شوهر چیه؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

آیا این موضوع نگران‌ کننده ای است؟

اگر چه دیدن همسرتان در حال خودارضایی ممکن است آزاردهنده باشد، اما تکرار دفعات خودارضایی او لزوما نباید باعث نگرانی شود! (عجب نکنید و ادامه مقاله و بخوانید 🙂  )

ما به خصوص ما خانم‌ ها طوری تربیت شده ایم که خودارضایی را یک عمل شرم آور بدانیم، اما در واقعیت، خودارضایی، مانند رابطه جنسی، فواید زیادی برای سلامتی دارد. در واقع، تا زمانی که خودارضایی همسرتان جایگزینی برای زندگی جنسی شما نشود، مهم نیست که او چند بار این کار را انجام می دهد.

دوست عزیز، شاید فکر کنید فاید خودارضایی چه چیزی است؟ اما بعضی از محققین اعتقاد دارند استمنا در “شرایطی خاص” می تواند فوایدی هم داشته باشد. هدف ترویج خودارضایی شوهر نیست بلکه می خواهیم با دیدی بازتر به این موضوع نگاه کنید.

راشل رایت، درمانگر رابطه مستقر در نیویورک می گوید، باید به این فکر کنی که آیا شخصا از زندگی جنسی خود و همسرتان، خارج از روال خودارضایی، راضی هستید یا خیر؟ اگر از تناوب رابطه جنسی که با هم دارید راضی هستید، دفعاتی که او به تنهایی این کار را انجام می دهد نباید مشکلی ایجاد کند!

شاید این میل او به خصوص اگر شامل پورن هم باشد را اینگونه تصور کنید که او از رابطه جنسی با شما لذت نمی‌ برد، اما احتمالا اینطور نیست.

همانطور که در مقاله تعریف خودارضایی چیست در ویکی روان گفتیم، هم برای زنان و هم برای مردان، خودارضایی بخشی عادی و سالم از زندگی است که به کاهش استرس و نگرانی و احساس ارتباط با بدن شما کمک می کند.

چرا شوهرم خودارضایی می کند؟

با وجود عوارض خودارضايي مردان ممکن است شوهر شما میل جنسی بالایی داشته و برای او، خودارضایی راهی برای رهایی جسمانی است این میل باشد. رایت گفت: “در واقع کاملا طبیعی است. مردان از نظر فیزیولوژیکی نیاز به رهاسازی فیزیکی دارند و فشار واقعی را برای انزال احساس می کنند.”

به کنار خودارضایی، اگر در غیر این صورت از رابطه خود راضی هستید، رایت پیشنهاد کرد که در مورد ناامنی های خود یادداشت کنید و با دوستان خود صحبت کنید یا نزد مشاور ازدواج بروید که ممکن است بتوانند نگرانی های شما را برطرف کنند.

رایت گفت: “از آنها بپرسید “آیا همسر شما هم این کار را می کند؟ این چیزی است که من تجربه می کنم.” “این واقعا مهم است که دوستانی داشته باشید که بتوانید در مورد این چیزها با آنها صحبت کنید. بهتر است در این مورد با همسر خود صحبت نکنید .”

در مواجه با خودارضایی همسر چکار کنم؟

اگر اخیرا احساس می‌ کنید رابطه شما کمرنگ شده، در این مطلب چند نکته برای گفتگوی سازنده ذکر شده است.

از سوی دیگر، اگر متوجه شده اید که عادت شوهرتان با احساس ارتباط کمتر فیزیکی یا عاطفی با او ارتباط دارد، باید زمانی را برای صحبت کردن با او اختصاص دهید.

بدیهی است که مکالمه ناخوشایند خواهد بود، اما اگر در چارچوب احساس شخصی خود صحبت کرده و رفتارهای شوهرتان را سرزنش نکنید، او آماده شنیدن افکار شما خواهد بود

رایت پیشنهاد کرد چیزی شبیه این بگوید: “من در زندگی جنسی خود احساس کمبود کرده ام و متوجه شده ام که تو خودارضایی می کنی. نمی دانم که آیا این دو چیز با هم مرتبط هستند یا نه، اما من می خواهم در مورد آن با تو صحبت کنم زیرا چیزی که برای من مهم است ارتباط ما و وجود رضایت جنسی هر دو است.”

همانطور که مکالمه خوب پیش ‌رود، می‌ توانید با هم تصمیم بگیرید که در حال حاضر رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، یا اینکه روی رابطه عاطفی خود کار کرده و برای پایان دادن به این احساس ناامنی باید زمان بیشتری را در خارج از اتاق خواب با هم سپری کنید.

بهترین اقدامات بعد از مشاهده خودارضایی کردن شوهر

مهم نیست که تصمیم دارید به عنوان یک زوج چه کاری انجام دهید، به یاد داشته باشید که خودارضایی چیزی جز لذت بردن از خود و کاوش نیست و چه کسی دوست ندارد که این بخشی از زندگی او با شریک زندگی خود باشد؟

البته خودارضایی کردن مرد بعد ازدواج می تواند یکی از نشانه های اعتیاد جنسی باشد که به اشکال مختلف خود را نشان می دهد. در هر صورت پیشنهاد می کنیم موضوع را با مشاور سکسولوژی درمیان بزارید.

1- اول اینکه باید تبریک بگوییم!

شما به موفقیت بزرگی در ازدواج خود رسیده‌ اید! به نظر می رسد که بیش از حد روی موارد منفی تمرکز می کنید. اشتباه نکنید، شما نگرانی های درستی دارید.

با این حال، شما نکات مثبت را نادیده می گیرید. شوهر شما به تازگی چیزی بسیار شخصی و بسیار ترسناک را به اشتراک گذاشته است. این واقعیت که او اکنون تصمیم گرفته صادقانه پاسخ دهد به این معنی است که به شما بسیار اعتماد دارد.

او به اندازه کافی احساس امنیت می کند که این موضوع را به شما بگوید و این شگفت انگیز است. بسیاری از ازدواج ها هرگز به این نقطه نمی رسند. من می دانم که در حال حاضر درد دارد و ناراحت کننده است، اما رشد رابطه آسان نیست.

2- این کاملا طبیعی است که شما احساس آسیب و ناراحتی کنید

ترک خودارضایی با کمک مشاور روانشناس

او بخشی از خود را از شما پنهان کرده و آکاه شدن از چنین وضعیتی هرگز جالب نیست. من فکر می کنم شما باید با همسرتان صادق باشید. او باید آسیب شما را بداند تا بتواند در این راه به شما کمک کند.

آن را نادیده نگیرید، اما او را هم گناهکار ندانید. تنها بنشینید و یک مکالمه خوب و بزرگسالانه در مورد احساسات خود داشته باشید. سوالات خود را بپرسید و نگرانی های خود را به اشتراک بگذارید. پس از آن، روی صمیمیت جدید تمرکز کنید. سطح جدیدی از شفافیت در ارتباط خود ایجاد کنید.

باعث خوشحالی است اگر بتوانید عاشقانه به او نزدیک شده و با داشتن رابطه جنسی نشان دهید که قبولش کردید. احتمالا با انجام این کار مطمئن خواهید شد که او همچنان بیشتر و بیشتر به شما نزدیکتر می‌شود. شما به او نشان داده اید که با شما و واکنش های شما در امان است.

بد نیست نگاهی به مقاله باورهای اشتباه درباره استمنا و خودارضایی در ویکی روان بیندازید.

3- از کجا می دانید که او از پورن استفاده نمی کند؟

پاسخ کوتاه: شما نمی‌ دانید و مطمین نیستید. اگر به شوهرتان اعتماد دارید، باید حرف او را بپذیرید. یا حقیقت را به شما می‌گوید، یا به شما می‌گوید که هنوز آنقدر احساس امنیت نمی‌ کند که بتواند اعتیاد به پورن را حل کند. در مورد دوم (که چیز مطمئنی نیست)، او به زمان نیاز دارد تا بیشتر صحبت کند.

او فقط یک قدم بزرگ برداشته است، انتظار نداشته باشید فورا قدم دیگری بردارد. یک سال دیگر دوباره از او بپرسید، یا اگر پیشرفت بزرگ دیگری در ازدواج خود دارید زودتر از او بپرسید

هر هفته یا هر ماه از او نپرسید. شما فقط به او خواهید گفت که به حرف او اعتماد ندارید و او احساس امنیت نمی کند و سپس هرگز متوجه این موضوع نخواهید شد. باز هم درباره خودارضایی شوهر تکرار می‌ کنم، او ممکن است از پورن استفاده نکند، بنابراین روی آن تمرکز نکنید، فقط به او اعتماد کنید و دوستش داشته باشید.

4- آیا مردان می توانند 7 تا 10 روز بدون رابطه جنسی بمانند؟

بله، ما می توانیم،آیا آنها می خواهند اینگونه باشد؟ جواب این سوال خیر است. آیا آسیب می‌ زند؟ تا حدودی بله.

برای برخی از نظر فیزیکی و بیشتر از نظر احساسی آسیب‌ زننده است. نداشتن رابطه جنسی مردان را خیلی سریع احساس تنهایی و دوست نداشتن می کنند. بعد از یک هفته، احساس بدبختی هم می‌ کنند.

5- خودارضایی شوهر چیزی است که زنان باید با آن کنار بیایند؟

اگر منظورتان این است که شوهر به تنهایی خودارضایی می کنند، نه، فکر نمی کنم. چرا او را به خودارضایی با شما/در حضور شما دعوت نمی کنید؟ اگر هرگز آن را انجام نداده، ناراحت کننده خواهد بود. در واقع، او ممکن است نتواند بار اول یا چند بار اول به ارگاسم برسد.

رابطه جنسی با کسی و خودارضایی در مقابل کسی بسیار متفاوت است. برای کمک، تا جایی که می توانید مشارکت داشته باشید. با او صحبت کنید، او را ببوسید، مالش دهید، از او بخواهید استراحت های کوتاهی داشته باشد. به او بگویید که می خواهید او را در حال ارگاسم بعد ار رابطه جنسی ببینید.

از فواید ارگاسم برای مرد برایش بگویید، بزارید احساس کند درکش می کنید نه اینکه دنبال سرزنش کردن او هستید.

6- ترک خودارضایی سخت است زیرا انجام آن بسیار آسان است

با خودارضایی، هیچ ترسی از طرد شدن و نگرانی در مورد رضایت همسر وجود ندارد. تقریبا تضمین شده که به ارگاسم ختم می شود و خیلی سریعتر از برخورد جنسی با همسر خواهد بود.

جای تعجب نیست که مردم دوست ندارند آن را رها کنند. اما، بحث مشکل در ارتباط شده و در حالی که شما می گویید می دانید این خیانت نیست، اما همیشه احساس می کنید که خیانت است.

قبلا در ویکی روان درباره راه های ترک کردن خودارضایی صحبت کردیم، اول خودتان این مطلب را بخوانید و بعد لینک آن را برای همسرتان ارسال کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

اگر به هر دلیل با خودارضایی کردن شوهرتان مواجه شدید، اصلا او را سرزنش نکنید.

خونسردی خود را حفظ کنید و تلاش کنید با فکر بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. پیشنهاد می کنیم در این موارد، حتما موضوع را با یک مشاور پس از ازدواج درمیان بزارید تا بهترین تصمیم گرفته شود.

در صورت صلاحدید مشاور، حتما به مشاور روانشناسی موضوعات جنسی مراجعه کنید تا دلیل استمنای شوهرتان ریشه یابی و درمان شود.

مشاوره روابط جنسی در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫2 دیدگاه ها

  1. خود ارضایی حرام قطعی است. چرا می خواهید این عمل زشت و شنیع را امری عادی و بی اشکال نشان دهید. این سایت ترویج دهندۀ افکار منحط غربی هاست. راه حلال برای خود ارضایی مرد متاهل این است که این کار توسط همسر او انجام شود که به اصطلاح ملاعبه می گویند.

    5
    3
    1. سلام،
      مقاله و یکبار دیگه بخونید. قصدمون ترویج نیست، قصد اینه که یک ازدواج برای خودارضایی کردن شوهر نباید از بین بره.
      باید مشکل خودارضایی شوهر اصولی درمان بشه نه با احساسات عجیب و غریب یا تصمیمات سریع

      6
      1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا