پرسش و پاسخ های فردی

نمیتوانم از خودم دفاع کنم

پرسش: سلام من یک دختر۱۷ساله‌م و در خانواده‌ای هستم که همه بامن مشکل دارند؛ از برادرکوچکم گرفته تا مادرم. حتی اوضاع به گونه‌ای پیش رفت که پدرم دوبار بطور جدی باهام دعوا کرد. شاید مشکل من این است که نمی‌‍توانم ازخودم دفاع کنم و همه تقصیرات گردن من می‌افتد تاجایی که مقصر همه دعواها در خانه، من شناخته می‌شوم. با اینکه کوچک‌ترین نقشی در آن ندارم. بعضی اوقات فکر فرار از خانه یا خودکشی به سرم می‌زند اما هر دفعه پشیمان می‌شوم. در خانه چیزی وجود نداردکه به آن دلگرم باشم وکسی هم مرا دوست ندارد. با این اوضاع آیا فرار از خانه کار درستی است؟ درضمن پدرم هم آدم مغرور و لجبازی است و به هیچ صراطی مستقیم نیست. لطفا منو راهنمایی کنید.

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: سلام. انطباق و سازگاری در محیط خانواده در حال حاضر به نفع شماست و شما با تلاش و هدف‌گذاری می‌توانید در زمان کوتاهی به دانشگاه راه پیدا کنید و آینده خودتان را تعیین کنید. پیشنهاد می‌کنم یک برنامه‌ریزی منظم و هدف‌گذاری برای خودتان داشته باشید و کم‌تر در تنش‌های خانوادگی درگیر شوید. به همراه مادر در صورت امکان برای مشاوره حضوری اقدام کنید تا برنامه‌ریزی و حمایت لازم ارائه شود.

دکتر مریم ایزانلو

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا