مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

نتیجه احساس تنهایی و افسردگی اختلالات شخصیتی

محققان استرالیایی در یک مطالعه گسترده دریافتند که نتیجه احساس تنهایی به مشکلات روانی همچون افسردگی، اضطراب اجتماعی و پارانویا (بدگمانی بیمارگونه)‌ می‌انجامد.

با ویکی روان همراه باشید.

آشنایی با نتیجه احساس تنهایی

محققان با پیگیری وضعیت بیش از یک هزار نفر در یک دوره شش‌ماهه، همچنین دریافتند افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند با احتمال بیشتری در آینده تنهایی را تجربه خواهند کرد. البته باید یادآور شد که این همبستگی یافت‌شده معادل وجود رابطه علی و معلولی نیست و در واقع عوامل دیگری ممکن است در این‌ ارتباط دخیل باشند، اما محققان امیدوارند که با مطالعه و بررسی بیشتر بتوانند چگونگی درهم‌آمیختگی برخی مشکلات روانی با تنهایی را دریابند.

پیشنهاد ما:به جوان دانشجویتان کمک کنید که بر بیماری افسردگی فائق آید

میشل لیم محقق اصلی از دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در ملبورن استرالیا معتقد می‌گوید: اگرچه تصور می‌شود که افسردگی و تنهایی دو روی یک سکه هستند اما به واقع از لحاظ روان‌شناسی متمایز از یکدیگر هستند

احساس

تنهایی به روابط مربوط می‌شود و افسردگی مسائل کلی‌تر سلامت روان را در بر می‌گیرد. محققان درباره نتیجه احساس تنهایی دریافتند احساس تنهایی لزوما مربوط به مقدار زمانی که یک نفر با دیگران یا در ‌تنهایی صرف می‌کند، ارتباط ندارد بلکه تنهایی بیشتر از آنکه به کمیت مربوط باشد، به کیفیت روابط مربوط است.

این محققان ۱۰۱۰ نفر را از بین گروه‌های سنی ۱۸ الی ۸۷ سال انتخاب کردند و با استفاده از سه نظرسنجی تغییرات سلامتی روان آن‌ها را طی شش ماه اندازه گرفتند. محققان پس از تعدیل نتایج بر اساس مشکلات بهداشتی روانی قبلی فرد و سایر ویژگی‌ها دریافتند که اگرچه تنهایی می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات روانی فرد را افزایش دهد اما به نظر نمی‌رسد خود این مشکلات به‌طورمعمول موجب افزایش خطر تنهایی شوند.

در واقع تنها اضطراب اجتماعی خطر ابتلا به‌تنهایی فرد را افزایش می‌دهد و ابتلا به بیماری افسردگی و پارانویا احتمال احساس تنهایی فرد در آینده را بالا نمی‌برند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا