مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

آیا اختلالات روانی و افسردگی علت درد قفسه سینه می باشد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای مدتی و یا لحظاتی درد قفسه سینه را احساس کنید. این درد و اختلال میتواند در شرایط گوناگون به شما دست بدهد. اما به یاد داشته باشید هیچ گاه نباید به آن کم توجهی کنید و همیشه میبایست به دنبال علت درد قفسه سینه خود باشید. در ادامه قصد داریم به موضوع ارتباط علت درد قفسه سینه و اختلالات روانی بپردازیم.

با ویکی روان همراه باشید.

آیا افسردگی علت درد قفسه سینه میباشد؟

درد قفسه سینه یک اتفاق ترسناک و نسبتا شایع است که هر ساله میلیون ها نفر را راهی اورژانس می کند، در آنجا که آنها منتظر درمان هستند، درباره حملات قلبی و حتی شاید مرگ فکر می کنند. اما علت درد قفسه سینه چی میتواند باشید؟

اما بیماری قلبی تنها یکی از چندین علت درد قفسه سینه و غیرمحتمل ترین آنهاست. مطالعه جدیدی در انگلستان نشان می دهد اضطراب و افسردگی می تواند نقش مهمی در ایجاد درد داشته باشد.

محققین از بیش از ۳۰۰۰ مرد و زن ۳۶ ساله درباره تجربه و علت درد قفسه سینه و اینکه آیا افسردگی علت درد قفسه سینه هست یا نه سوال کردند. درصد نسبتا زیادی ۱۷٫۲% تجربه داشتن درد قفسه سینه را گزارش دادند، اما تنها ۳۴ نفر علائمی را داشتند که بطور قطعی یا احتمالی مربوط به درد قلب بود.

این گروه تحقیقاتی همچنین درباره علائم اختلالات روانی سوال کردند، کسانی که این علائم را داشتند سه برابر بیشتر از دیگران احتمال داشت درد قفسه سینه را تجربه کنند. متیو هوتوف اظهار داشته است که تقریبا ۲۰% از شرکت کنندگان در این تحقیق اختلالات روانی یا علائم آن را همراه با اضطراب و افسردگی داشتند که به یک اندازه در ایجاد بیشتر این اختلالات نقش دارند.

درد قفسه سینه

آقای هوتوف مدرس ارشد بالینی در گروه پزشکی روانشناسی در کالج کینگ واقع در لندن می گوید: “نمی دانم این مسئله در امریکا چگونه است، گمان می کنم همانند انگلستان باشد. در اینجا بیشتر پزشکان زمانی که با یک بیمار دچار درد قفسه سینه روبرو می شوند، آزمایش هایی انجام می دهند، اگر هیچ ربطه به علت درد قفسه سینه پیدا نکنند، در این مرحله کارشان پایان می یابد.

آنها متخصص قلب هستند و این موضوع به آنها مربوط نمی شود. اما مادامی که بیمار درگیر این مشکل است، کار هنوز تمام نشده است. بیماران پاسخ می خواهند. کارهای بسیار زیادی می توان برای افسردگی و اضطراب انجام داد، و این مسئله که آنها بیمار هستند مهم است.”

مولفین این تحقیق که در شماره نوامبر/دسامبر نشریه پزشکی روان تنی چاپ شد، می نویسند: از بین تمام کسانی که درد قفسه سینه داشتند، حداکثر در ۲۵% آنها اختلال روانی دیده می شد. در مواردی که درد قفسه سینه به محض ورزش کردن ایجاد می شد، نزدیک به ۶۰% از افراد اختلال روانی نشان می دادند.

آیا اختلالات روانی و افسردگی علت درد قفسه سینه است؟

آقای هوتوف همچنین گفته است: “مخصوصا درمورد اضطراب مشخص نیست که بیماری روانی درد قفسه سینه را بوجود می آورد و یا افراد قبلا درد قفسه سینه داشته اند و اکنون از وجود آن آگاه می شوند. در این حالت ممکن است داشتن اضطراب شما را از یک احساس به موقع و بی ضرر آگاه سازد. یک درد شدید و ناگهانی در قفسه سینه.”

آیا علت درد قفسه سینه میتواند اختلالات روانی و افسردگی باشد؟

همچنین دکتر وینسنت فلیتی  به بیان داشت که: “من هیچ نقص بخصوصی در این مطالعه نمیبینم، این تحقیق تفسیر جدیدی از اطلاعات قدیمی ارائه می دهد. دکتر فلیتی، استاد دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو و سرپرست بخش طب پیشگیری برای گروه پزشکی Kaiser Permanente در جنوب کالیفرنیا، این تحقیق را برای بازبینی کرده است.

دکتر فلیتی می گوید در واقع غیر محتمل ترین علت درد قفسه سینه مشکلات قلبی است. علت برخی از دردها به انقباض مداوم ماهیچه های خاصی مربوط می شود. او می گوید: “تمام این اتفاقات بصورت ناخودآگاه رخ می دهد. در قسمت سر بصورت سردرد ناشی از تنش، در پشت بصورت کمر درد مزمن و در قفسه سینه به غلط بیماری قلبی تشخیص داده می شود.”

دکتر فلیتی اضافه می کند اغلب زمانی که شخص به اورژانس می رود، علت درد قفس سینه تشخیص داده نمی شود. “من در مورد محیطی که معمولا در آن بیماران دچار درد قفسه سینه دیده می شوند فکر میکنم، به طور معمول بخش اورژانس، به احتمال زیاد آنها به چیزی جز این که علت درد قفسه سینه می تواند منشا قلبی داشته باشد، فکر نمی کنند.

آنها به سادگی شخصی را که مشکلی ندارد به عنوان بیمار تشخیص می دهند. و این موضوع احتمال تکرار این فرایند را بالا می برد.” در اینجا شخص همچنان دچار درد قفسه سینه است و احساس نیاز به مراقبت های اورژانسی دارد.

تشخیص علت درد قفسه سینه را به دکتر و متخصص مربوطه بسپارید، در هر سنی که هستید به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

علت درد قفسه سینه و قلب

محققین از بیش از ۳۰۰۰ مرد و زن ۳۶ ساله درباره تجربه درد قلب سوال کردند. درصد نسبتا زیادی ۱۷٫۲% تجربه داشتن درد قفسه سینه را گزارش دادند، اما تنها ۳۴ نفر علائمی را داشتند که بطور قطعی یا احتمالی مربوط به درد قلب بود.

این گروه تحقیقاتی همچنین درباره علائم اختلالات روانی سوال کردند، کسانی که این علائم را داشتند سه برابر بیشتر از دیگران احتمال داشت درد قفسه سینه را تجربه کنند.

متیو هوتوف اظهار داشته است که تقریبا ۲۰% از شرکت کنندگان در این تحقیق اختلالات روانی یا علائم آن را همراه با اضطراب و افسردگی داشتند که به یک اندازه در ایجاد بیشتر این اختلالات نقش دارند.

آقای هوتوف می گوید: “نمی دانم این مسئله در امریکا چگونه است، گمان می کنم همانند انگلستان باشد. در اینجا بیشتر پزشکان زمانی که با یک بیمار دچار درد قلب روبرو می شوند، آزمایش هایی انجام می دهند، اگر هیچ دلیلی برای علت درد قفسه سینه پیدا نکنند، در این مرحله کارشان پایان می یابد.

آنها متخصص قلب هستند و این موضوع به آنها مربوط نمی شود. اما مادامی که بیمار درگیر این مشکل است، کار هنوز تمام نشده است. بیماران پاسخ می خواهند. کارهای بسیار زیادی می توان برای افسردگی و اضطراب انجام داد، و این مسئله که آنها بیمار هستند مهم است.” هوتوف مدرس ارشد بالینی در گروه پزشکی روانشناسی در کالج کینگ واقع در لندن است.

اختلالات روانی

مولفین این تحقیق که در شماره نوامبر/دسامبر نشریه پزشکی روان تنی چاپ شد، می نویسند: از بین تمام کسانی که درد قفسه سینه داشتند، حداکثر در ۲۵% آنها اختلال روانی دیده می شد. در مواردی که درد قلب به محض ورزش کردن ایجاد می شد، نزدیک به ۶۰% از افراد اختلال روانی نشان می دادند.

آقای هوتوف همچنین گفته است: “مخصوصا درمورد اضطراب مشخص نیست که بیماری روانی علت درد قفسه سینه میباشد و یا افراد قبلا درد قلب داشته اند و اکنون از وجود آن آگاه می شوند. در این حالت ممکن است داشتن اضطراب شما را از یک احساس به موقع و بی ضرر آگاه سازد. . . یک درد شدید و ناگهانی در قفسه سینه.”

همچنین دکتر وینسنت فلیتی  به بیان داشت که: “من هیچ نقص بخصوصی در این مطالعه نمیبینم، این تحقیق تفسیر جدیدی از اطلاعات قدیمی ارائه می دهد. دکتر فلیتی، استاد دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو و سرپرست بخش طب پیشگیری برای گروه پزشکی در جنوب کالیفرنیا، این تحقیق را برای بازبینی کرده است.

علت درد قفسه سینه

دکتر فلیتی می گوید در واقع غیرمحتمل ترین علت درد قفسه سینه مشکلات قلبی است. علت برخی از دردها به انقباض مداوم ماهیچه های خاصی مربوط می شود. او می گوید: “تمام این اتفاقات بصورت ناخودآگاه رخ می دهد. در قسمت سر بصورت سردرد ناشی از تنش، در پشت بصورت کمر درد مزمن و در قفسه سینه به غلط بیماری قلبی تشخیص داده می شود.”

دکتر فلیتی اضافه می کند اغلب زمانی که شخص به اورژانس می رود، علت درد قفس سینه تشخیص داده نمی شود. “من در مورد محیطی که معمولا در آن بیماران دچار درد قفسه سینه دیده می شوند فکر میکنم – به طور معمول بخش اورژانس – به احتمال زیاد آنها به چیزی جز این که درد قفسه سینه می تواند منشا قلبی داشته باشد، فکر نمی کنند.

آنها به سادگی شخصی را که مشکلی ندارد به عنوان بیمار تشخیص می دهند. و این موضوع احتمال تکرار این فرایند را بالا می برد.” در اینجا شخص همچنان دچار درد قلب است و احساس نیاز به مراقبت های اورژانسی دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

اطلاعات ضروری:

درد قفسه سینه یک نشانه ی بارز حمله ی قلبی است،اما در حقیقت بیماری قلبی غیر محتمل ترین علت این مشکل است

تحقیقی جدید درباره علت درد قفسه سینه نشان می دهد که حداکثر در ۲۵% از بیماران درد قفسه سینه نشانه ای از اختلال روانی، معمولا اضطراب یا افسردگی، است.

مشخص نیست که آیا اختلالات روانی موجب درد قلب می شود و یا اینکه این بیماران فقط به احساساتی که ممکن است داشته باشند، توجه بیشتری می کنند.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا