عشق

۱۱ مورد از نشانه های عاشق شدن از نظر روانشناسی

علائم عاشق شدن در هر فردی متفاوت است اما با این حال می توان بر اساس روانشناسی عاشق شدن به تعدادی از عمومی ترین نشانه های عاشق شدن از نظر روانشناسی اشاره کرد. در جلسات مشاوره روانشناسی عشقی در ویکی روان، مشاورین به معرفی نشانه های عاشق شدن از نظر علمی می پردازند و سعی می کنند مراجعین خود را از اشتباهات رایج دور نگه دارند. در ادامه این مطلب ویکی روان به بررسی مهم ترین نشانه های روانشناسی عاشق شدن می پردازیم.

شاید از دید بسیاری معلوم نباشد علائم عاشق شدن چیست (علائم عاشقی) اما در هر صورت نشانه های عاشق شدن کم نیستند، اما معمولا خیلی هم مورد اشتباه قرار گرفته می شوند. باید با دقت به علائم عاشق شدن دقت کنید تا مبادا در دام احساسات گمراه کننده بیافتید.

در این نوشتار از سایت روانشناسی ویکی روان به این سوال می پردازیم که نشانه های عاشق شدن چیست؟

نشانه های عاشق شدن از نظر روانشناسی چیست؟

ابراز-عشق-به-مردان

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

بدون شک آغاز یک رابطه عاشقانه یا ازدواج می تواند باعث سردرگمی شما شود.

ممکن است تمام توجه خود را معطوف احساسات درونی خود کنید و بخواهید پی ببرید که شخصی که با او در ارتباط هستید در مورد شما چگونه فکر می کند. همینطور سر در آوردن از عواطفی که دارید می تواند سخت باشد

در این مواقع تفاوت قائل شدن بین دوست داشتن، عاشق شدن و یا حتی داشتن هوس بسیار دشوار است! شما نمی دانید که این عواطف را باید از نشانه های عاشق شدن تلقی کنید یا یک هوس زودگذر.

آیا احساسات شما واقعی هستند یا فقط به خود تلقین می کنید که عاشق شده اید؟ آیا باید برای ادامه دادن رابطه خود بیشتر دقت کنید؟

بد نیست سری به مطلب فرق دوست داشتن با عشق چیست در سایت ویکی روان بزنید تا موضوع شفاف تر شود. اما هدف ما در این نوشتار شناخت علامت عاشق شدن است که می تواند نشانه های عشق واقعی را از عشق خیالی مشخص کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

چرا روانشناسی عاشق شدن اهمیت دارد؟

مهم ترین سوال این است که بدانیم چرا نشانه های عاشق شدن از نظر علمی بسیار مهم است؟

خیلی از ما در دام عشق اشتباه می افتیم اما تصور داریم این رابطه بهترین رابطه دنیا است و باید برای داشتن آن سخت تلاش کنیم. یا تنها از کسی خوشمان می آید اما فکر می کنیم عاشق او هستیم.

در واقع آگاهی داشتن از علائم عاشقی کمکمان می کند تا بتوانیم احساسات را مدیریت و بهترین قدم را برداریم. به همین خاطر در جلسات مشاوره شکست عشقی یا عشق درمانی هم مشاورین تاکید زیادی بر شناخت نشانه های عاشق شدن در روانشناسی دارند تا افراد راه را اشتباه نروند و سلامت روان خود را در معرض خطر قرار ندهند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان

علائم عاشق شدن چیست؟

طبق یک تحقیق جدید صورت گرفته پیرامون روابط میان دو جنس مخالف در ادامه سوالاتی در این مطلب سایت مشاوره ویکی روان درباره علائم عاشقی مطرح شده اند که به شما کمک می کنند راحت تر به احساسات واقعی خود پی ببرید.

۱- آیا در رفتار خود تغییرات ناگهانی احساس می کنید؟

یکی از نشانه های عاشق شدن این است که هنگامی که افراد عاشق می شوند اغلب بیش از حد نرمال فعالیت می کنند و سعی می کنند کارهایی را انجام دهند که مطلوب طرف مقابلشان است.

ممکن است خود را در حال امتحان کردن یک غذای جدید و تماشای یک فیلم جدید ببینید، یا به فعالیت های جدیدی مانند دویدن، تئاتر رفتن، چت کردن یا ماهی گیری تمایل پیدا کنید. (کارهایی که معمولا انجام نمی دادین)

افرادی که عاشق می شوند دوست دارند به خود ثابت کنند که به میزان بیشتری از تنوع در زندگی دست یافته اند.

پس یکی از علائم عاشق شدن این است که افراد تمایل به انجام کارهایی پیدا می کنند که قبلا انجام نمی دادند. این کارها یا به صورت انفرادی است، مانند ورزش کردن برای ایجاد تناسب اندام یا دو نفره می باشد، مانند مواردی که در بالا اشاره شد

خلاصه یکی از نشانه های عشق این است که سعی می کنید آدم جدیدی شوید.

۲- آیا اخیرا تحت فشار و استرس بوده اید؟

به همین خاطر پیش می آید افراد شرایط اضطراب زا را اشتباها از علائم عاشق شدن می پندارند. پس از نشانه های عاشق شدن احساس بی قراری و هیجان زیاد است که البته باید بتوانید آن را مدیریت کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب معنی اضطراب چیست را در سایت ویکی روان مطالعه کنید.

۳- آیا به شدت تمایل دارید با کسی در ارتباط باشید؟

اگر سوال علائم عاشق شدن چیست ذهنتان را مشغول کرده است خوب به این مورد دقت کنید:

شروع یک رابطه تا رسیدن به مرحله عاشق شدن درگیر یک فرآیند شیمیایی است. فرآیندی که هورمون های بدن انسان نقش زیادی در آن بازی می کنند

شواهد نشان می دهند که نواحی سرشار از دوپامین مغز در مراحل اولیه عاشق شدن دخیل هستند. این نواحی بخشی از سیستم پاداش مغز به شمار می آیند و به عنوان محرک هایی قوی عمل می کنند.

پس از گذشت چند وقت از شروع رابطه شدت این عواطف رو به کاستی می رود و نواحی مختلف مغز که به طور بالقوه ارتباط نزدیکی با دلبستگی فرد دارند فعال تر می شوند. باید به این علم برسید که میزان ترشح هورمون های بدنتان در پیدایش نشانه های عاشق شدن نقش زیادی دارند.

اما این هیچ اشکالی به عشق و عاشق شدن وارد نمی کند. ما در کالبد فیزیکی قرار داریم و بالاطبع تحت تاثیر فعالیت های هورمونی قرار می گیریم.

اما منظور از بیان این مفاهیم این است که اگر تمایل دارید با یک نفر وارد رابطه شوید و به نوعی به دنیال عشق می گردید، این به خاطر ترشح زیادتر از حد معمول هورمون های شماست نه از علائم عاشق شدن.

پیشنهاد می کنیم مقاله آشنایی با ارسال عشق از راه تله پاتی را در ویکی روان بخوانید.

۴- آیا عشقتان دو طرفه است؟

مشاوره روانشناسی در مورد احساس عشقی

اگر زن هستید و احساس می کنید عاشق شده اید احتمالا بیش از مردان تمایل دارید که پی ببرید درگیر یک عشق دو طرفه هستید یا خیر.

آیا طرف مقابل نشانه های عاشق شدن را دارد یا خیر؟؟؟

در هر صورت زنانی که فکر می کنند عاشق شده اند بیش از مردان تمایل دارند که به عشقشان آن گونه که باید پاسخ داده شود.

اگر درگیر رابطه ای هستید که فقط شما عاشق هستید! با عرض تاسف باید بگیم که این از علائم عاشق شدن نیست، این از نشانه های وابسته شدن است. چون هیچ فرد نرمالی دوست ندارد در یک رابطه یک طرفه باشد و به پای عشق ناقص خود بسوزد.

از بدترین انواع عشق و عاشقی همین عشق یک طرفه است که شاید نشانه های ظاهری عاشق شدن در افراد دیده شود اما واقعیت ندارد!

۵- میزان شدت عواطفتان تا چه حد است؟

افرادی که در طول رابطه شدیدا دلبسته می شوند و ترس از جدایی دارند ( یعنی ارزش خود را در رابطه زیر سوال می برند) تمایل دارند میزان بالایی از عشق و علاقه را از جانب طرف مقابل خود دریافت کنند تا تضمینی برای بودن طرف مقابل در رابطه داشته باشند.

البته عدم احساسات شدید لزوما به معنای عاشق نبودن نیست، زیرا هر فردی در زمینه عشق با دیگری تفاوت دارد

در واقع افرادی که از دلبسته شدن هراس دارند ترجیح می دهند با شدت کمتری عاشق شوند. باید ببینید این سبک از نشانه های عاشق شدن در روانشناسی در شما یا طرف مقابل دیده می شود یا خیر؟ در صورت مشاهده این علائم بهتر است موضوع را با مشاور روانشناس روابط عاطفی در میان بزارید.

پیشنهاد می کنیم مطلب معنی عشق چیه را در سایت ویکی روان مطالعه نمائید.

۶- آیا زود زود عاشق می شوید؟

اگر عاشق شدن احساسی است که غالبا آن را تجربه می کنید برای دست یافتن به یک عشق واقعی شانس کمتری دارید. به دلیل این که احساسات خود را به اشتباه عشق تعبیر می کنید بیشتر دچار غم و اندوه می شوید.

شواهد جدید در مورد نشانه های عاشق شدن حاکی از این است که مردان بیشتر از زنان عاشق می شوند

مشاورین روابط عاطفی توضیحات جالبی برای این پدیده دارند.

ارتباط عشق با جنسیت چیست؟

زنان قبل از این که اظهار کنند عاشق شده اند، معیارهای سختی را برای انتخاب شریک زندگی خود در نظر می گیرند به همین دلیل سریع و زود به زود عاشق نمی شوند

در صورتی که عشق برای مردان اینطور تعریف نمی شود. برای بسیاری از مردان عشق با تمایلات جنسی در هم آمیخته شده است و به همین جهت زودتر عاشق خانم ها می شوند.

حتما بخوانید: زمان مناسب ابراز عشق و علاقه کی است؟

۷- علائم عاشق شدن چیست : به زبان آوردن عشق، البته نه همیشه!

برخی افراد برای گفتن دوستت دارم تردید دارند.

در حالی بیشتر افراد فکر می کنند این زنان هستند که ابتدا دوست داشتن خود را به زبان می آورند تحقیقات صورت گرفته بر روی زوجین نشان می دهد که:

این مردان هستند که تمایل دارند دوست داشتن خود را قبل از طرف مقابل به زبان بیاورند، همچنین آنها می خواهند سریع تر عاشق شوند

این حالات برای آقایان از نشانه های عاشق شدن می باشد اما برای خانم ها خیر. خانم ها احتیاط لازم برای ابراز عشق و علاقه را به خرج می دهند و سپس آن را بیان می کنند.

۸- از نشانه های ظاهری عاشق شدن : وقت زیادی را صرف طرف مقابل می کنید

یکی از نشانه های عاشق شدن و رمزهای داشتن یک زندگی زناشویی موفق صرف کردن زمان (البته باید بگیم بیشتر نه همه)، انرژی و عواطف برای طرف مقابل است.

افرادی که عاشق می شوند روی شریک زندگی خود حساب باز می کنند و زندگی خود را طوری با یکدیگر پیوند می زنند که موجب افزایش همدلی و پایداری رابطه شان شود

عاشق شدن یکی از مراحل ویژه زندگی هر فرد است. اما لازم است که در طول عاشق شدن به جواب برخی سوالات دست پیدا کنیم:

  • آیا طرف مقابل حامی شما است؟
  • آیا به شما احترام می گذارد؟
  • آیا شما را درک می کند؟
  • آیا غم خوار شما است؟
  • و آیا به ارزش ها و اولویت های شما توجه می کند؟

اگر خوش شانس باشید پاسخ زحمات و وقتی را که صرف رابطه خود کرده اید به بهترین شکل ممکن می گیرید و احساسات دو طرفه شما می تواند منجر به یک رابطه طولانی مدت و مستحکم شود.

۹- دوست دارید مدام به عشقتان خیره شوید؟ این از علائم عاشقی است  🙂

مشاور روابط عشق و شکست عاطفی

یکی از علائم عاشق شدن از دید روانشناسی این است که فرد عاشق دوست دارد به عشق خود خیره شود و مدام او را ببیند! این رفتار می تواند در دیدن عکس ها، فیلم ها یا حتی دیدار حضوری باشد.

وقتی با او زمان سپری می کند از دیدن چهره و اندامش به وجد می آید و حس سرخوشی و علاقه شدیدی در او شکل می گیرد

البته این موضوع با تعریف روابط جنسی در تضاد است و بیشتر در حوزه علاقه بسیار شدید قرار می گیرد. پس یادتان باشد اگر دوست دارید عشق و همسرتان را مدام تماشا کنید یعنی علائم عاشق شدن در شما بروز پیدا کرده است.

۱۰- احساس نشئگی از علائم عاشق شدن است 🙂

احساس نشئگی وقتی واقعا عاشق فردی می شوید کاملا عادی و علمی است.

تحقیقات موسسه علمی Kinsey نشان می دهد مغز افرادی که عاشق می شوند دقیقا مانند افرادی که کوکائین مصرف می کنند واکنش نشان می دهد. البته این احساسات به خاطر ترشح زیاد از حد هورمون دوپامین در بدن انسان است که احساس سرخوشی عمیقی به همراه دارد که خود از نشانه های عاشق شدن از نظر علمی است.

۱۱- نشانه های عاشق شدن از نظر روانشناسی این است که مشکلی با تغییر کردن ندارید

تغییر کردن برای همه ما بسیار سخت و عذاب آور است. ما دوست نداریم وضعیت فعلی را تغییر دهیم اما این موضوع زمانی که عاشق باشیم متفاوت می شود.

در واقع بر اساس روانشناسی عاشق شدن، افرادی که حس دوست داشتن شدید را تجربه می کنند حتی دوست دارند برای عشقشان داوطلبانه تغییر کنند تا زندگی جدیدی به دست بیاورند.

در صورت نیاز می توانید از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان برای ارتباط با مشاورین و روانشناسان استفاده نمائید.

مشاوره روانشناسی آنلاین عشق درمانی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫2 دیدگاه ها

  1. متاسفانه از بیشتر موارد ذکر شده یا اطمینان ندارم یا اصلا درموردمن فرق می‌کنه. چون من تا سرحد مرگگگگ عاشق معلم ادبیاتم شدم

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا