طلاق

۴ راه جلوگیری از طلاق پدر و مادر در روانشناسی

جلوگیری از طلاق پدر و مادر آرزوی خیلی از فرزندانی است که والدین آنها در شرف جدایی قطعی قرار دارند. پیشگیری از طلاق والدین تکنیک هایی دارد که اگر بچه ها از آن مطلع باشند می توانند در تغییر تصمیم آنها تاثیرگذار باشند. در جلسات مشاوره آنلاین پیش از طلاق در سایت ویکی روان، این سوال زیاد مطرح می شود که چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم و آشتی دادن پدر و مادر به چه صورت انجام می گیرد. در ادامه این مطلب سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان بیشتر به بررسی دقیق این موضوع از دید علمی می پردازیم.

راه جلوگیری از طلاق پدر و مادر چیست؟

با بخش وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

این یکی از سخت ترین و دردناک ترین سوالاتی است که می توان به آن پاسخ داد. نه به این دلیل که پاسخ به خودی خود دشوار باشد، بلکه در این مورد کودکی ناراضی، ترسیده و ناامید را می بیند که نشانه های طلاق گرفتن را دیده و والدینش می‌ خواهند از هم جدا شوند.

طلاق برای فرزندان و همچنین برای والدین آنها آسیب وحشتناکی در پی دارد. به هر کسی آسیب می رساند و گاهی نابود می کند.

بنابراین ما با این مطلب روبرو هستیم که یک کودک (جوان یا بزرگسال، مهم نیست) با این تراژدی وحشتناک مواجه شده است. پدر و مادر به سمت طلاق می روند و برای جلوگیری از طلاق و جدایی آنها چه کاری می توان انجام داد؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

راه پیشگیری از طلاق والدین چیست؟

علائم و نشانه های طلاق

متأسفانه، در بیشتر موارد شما نمی توانید کاری برای جلوگیری از طلاق پدر و مادر انجام دهید، این یک حقیقت بی رحمانه آن است! اگر پدر و مادر شما واقعا مشتاق طلاق هستند، اگر آنها نمی توانند خشم و ظلم خود را کنترل کنند، اگر قبلا از هم جدا شده اند و دور از یکدیگر زندگی می کنند، شما هیچ کاری نمی‌ توانید انجام دهید. (حداقل می توان گفت کارتان برای آشتی دادن پدر و مادر بسیار دشوار است!)

۱- شما نفوذ دارید، از آن برای آشتی دادن پدر و مادر تان استفاده کنید

اگر چه شما قدرتی ندارید که آنها را به طور قطعی متوقف کنید، اما بر آنها نفوذ دارید. شما به عنوان فرزند، یکی از مهمترین عزیزان زندگی آنها، تأثیر زیادی دارید. با این حال، قبل از شروع، باید پیشاپیش خود را به دلیل احتمال شکست ببخشید.

زمانی را برای فکر کردن به آن اختصاص دهید و واقعا بپذیرید که ممکن است شکست بخورید و اگر شکست خوردید، اشکالی ندارد زیرا تقصیر شما نبوده است. مسئولیت حفظ یا عدم حفظ ازدواج آنها را بر عهده نگیرید.

فقط به عنوان یک آزمایش، برای جلوگیری از طلاق پدر و مادر سعی کنید همه چیز را تغییر دهید. اگر پدر و مادر شما خوشبخت بودند و به یکدیگر متعهد بودند، آیا می توانشتید به تنهایی آنها را مجبور به جدایی کنید؟ من اینطور فکر نمی کنم

شاید حس فرزند طلاق بودن آزارتان می دهد اما پدر و مادر شما مدت ها قبل از اینکه شما درگیر شوید با هم آشنا شدند و ازدواج کردند. آنها بزرگسال هستند و با هم توافق کردند تا رابطه ای ایجاد کنند که خیلی کم یا هیچ ربطی به شما نداشت. این مسئولیت آنهاست و نه شما!

شما نیز به تنهایی بر آنها تأثیر می‌ گذارید. ازدواج در مرکز شبکه ای از خانواده و دوستان قرار دارد و همه آن روابط بیرونی تا حدی تأثیر دارند، مانند پلوتون و سایر سیارات ناپیدا که مدار سیارات نزدیکتر را از طریق گرانش خود مختل می کنند و به اخترشناسان اجازه می دهند آنها را پیدا کنند.

بنابراین مهم است که بپذیرید که شما یک نیرو هستید، یک ذره که بر والدینتان تأثیر می گذارد. اما فقط یکی و بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارد.

۲- امکان وجود سایر عوامل را بررسی کنید

قبلا در ویکی روان درباره دلایل طلاق گرفتن صحبت کردیم. ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشند، مانند اعتیاد، بی توجهی یا سوء استفاده. این عوامل ممکن است قابل مشاهده یا نامرئی باشند و برخی از آنها ممکن است سال ها یا دهه ها در کار بوده باشند.

از خودتان انتظار نداشته باشید که بتوانید مشکلات ساختاری طولانی مدت در ازدواج را برطرف کنید. هنگامی که این را پذیرفتید و واقعا آن را پذیرفتید، وقتی آن را تا حد زیادی احساس کردید، می توانید با تأثیر محدود خود شروع کنید.

اولین کاری که برای پیشگیری از طلاق والدین می توانید انجام دهید چیست؟ خوب، رویکرد مستقیم بهترین و بالغ ترین راه برای ادامه است. به والدین خود، چه با هم یا جداگانه، بگویید که نمی خواهید آنها از هم جدا شوند.

فهرستی از عواقب طلاق آنها را تهیه کنید زیرا بر شما تأثیر خواهد گذاشت. به آنها بگویید که به دلیل درگیری آنها احساس ناراحتی می کنید.

رک و واضح، اما ملایم باشید. والدین شما در حال گذراندن یک تجربه دردناک هستند. ناراحت کردن یا عصبانی کردن آنها بسیار آسان خواهد بود و سپس آنها آنچه شما می گویید را نمی شنوند. به همین دلیل، بهتر است که آنچه را که قصد گفتن آن را دارید یادداشت کنید.

اگر ممکن است ناراحت شوید، تمرکز روی آنچه نوشته اید راحت تر خواهد بود.

۳- برای پیشگیری از طلاق والدین نباید کسی را سرزنش نکنید

نشانه های طلاق گرفتن

همانطور که گفتیم اینکه چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم نیاز به آرامش و آگاهی داشتن از تکنیک هایی دارد.

والدین خود را متهم یا سرزنش نکنید. خودتان را دریابید و آسیبی که طلاق آنها به شما وارد می کند. اگر یکی از والدین شما به دیگری خیانت کرده، از کسی طرفداری نکنید. شما نباید یکی یا دیگری را متهم کنید، مگر در جایی که آن رفتار مستقیما بر شما تأثیر می گذارد.

مهم نیست که چگونه رفتار می کنند، والدین شما از قبل متوجه اشتباهاتی که مرتکب شده اند هستند و به شدت در مورد آن اشتباهات احساس گناه می کنند، حتی اگر آن را نپذیرند پس آنها را شرمنده نکنید

شما باید در مورد ناراحتی و درد خود که نتیجه اختلاف نظر آنها و طلاق احتمالی است صادق باشید. اما باید از انگشت اشاره و سرزنش جداگانه آنها اجتناب کنید. . آنها را به عنوان یک زوج سرزنش کنید نه به عنوان یک فرد.

وقتی حرفتان را گفتید، وقتی صمیمانه به آنها گفتید که می خواهید آشتی کنند و با هم بمانند، بیشتر کارها را انجام داده اید. به آنها پیشنهاد دهید به یک مشاور روانشناس حرفه ای یا مشاور ازدواج مراجعه کنند، کسی که می تواند به آنها کمک کند به جای فریاد زدن با یکدیگر صحبت کنند.

۴- ارزش های خانواده را به آنها یادآوری کنید

هر خانواده ای ارزش خاصی دارد که باعث می شود اعضای آن گرد هم جمع شوند. بدون هیچ شکی، حتی اگر همیشه در خانه شما بین والدین دعوا بوده اما باز هم ارزش های زیادی بین شما وجود دارد که می توانید با یادآوری آنها از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنید.

حتی اگر انواع کارهای مفید را به والدین خود پیشنهاد می‌ کنید، نمی توانید آنها را مجبور کنید که از توصیه شما استفاده کنند. مسئولیت ازدواج آنها واقعا بر روی دوش خوشان است و آنها باید خودشان تصمیم بگیرند که آن را نجات دهند وگرنه نجات نخواهد یافت.

دعا برای جلوگیری از طلاق پدر و مادر

چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم = دعا بهترین راه است؟!   😐

گاهی فرزندان آنقدر نگران جدا شدن والدین هستند که دست به هر کاری می زنند. یکی از این اقدامات عجیب استفاده از دعا برای جلوگیری از طلاق پدر و مادر است که توسط افراد سودجو مورد استفاده قرار داده شده است.

پدر و مادرتان بر اساس اختلافات و مشکلات عدیده تصمیم به طلاق گرفته اند پس برای آشتی دادن والدین نباید از راه هایی مانند دعا برای جلوگیری از طلاق پدر و مادر استفاده کنید.

بلکه بر اساس گفته های بالا باید دنبال راهی باشید که این مشکلات برای همیشه درمان شوند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای پیشگیری از طلاق پدر و مادر چیست؟

راه های زیادی بای این کار وجود دارد. اما بهترین کار این است که از روش های اختصاصی بمنظور جلوگیری از طلاق پدر و مادر استفاده کنید، اما چطور؟

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره طلاق آنلاین سایت ویکی روان شرکت کرده و با متخصص روانشناس بمنظور پیشگیری از طلاق والدین مشورت کرده و از راهکارهای اختصاصی او استفاده کنید.

برای مشاهده لیست روانشناسان متخصص در زمینه طلاق روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره روانشناسی برای طلاق

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. در رابطه با اینکه گفتید بهشون بگیم که راضی به طلاقشون نیستیم بگم که بنظرم اشتباهه اتفاقا کسایی که میخوان طلاق بگیرن رو باید یا به مشاور معرفی کرد یا پیشنهاد طلاق بهشون بدی،خودخواهیه که فقط بخاطر منه فرزند بمونن پا زندگی:/
    و یکی از اشتباه ترین کارها بهونه کردن بچه برای ادامه ازدواجه
    فقط چون میترسن بهانه میتراشن

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا