روابط زناشویی

۱۰ دلیل عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی که باید بدانید

عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی اتفاقی است که برای عده زیادی رخ می دهد. در واقع احساس گناه بعد از رابطه جنسی اصلا اتفاق خوشایندی نیست اما تاثیرات بسیاری بر میزان رضایت افراد از کاری که انجام داده اند دارد. در جلسه های مشاوره روانشناسی، متخصصین به بررسی علت عذاب وجدان بعد سکس می پردازند وضعیت فرد را از جنبه های مختلف می سنجند تا علت مشخص شود. در این مطلب سایت ویکی روان هم به بررسی دقیق احساس ناراحتی بعد ارتباط جنسی می پردازیم.

علت عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی چیست؟

با وبلاگ روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

قبلا هم درباره دلایل گریه بعد از رابطه جنسی صحبت کردیم، گفتیم دلایل زیادی به باعث می شوند که بعد از سکس به جای احساس راحتی و آرامش، احساس خوبی نداشته باشیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چرا بعد از رابطه جنسی احساس گناه یا غم می‌ کنید؟

احساس گناه بعد از رابطه جنسی غیرعادی نیست و موضوع جدیدی هم نیست، احساس گناه یا اندوه بعد از رابطه جنسی در بسیاری از افراد وجود دارد.

این مسئله ممکن است به معیارهای فرهنگی، تجربیات ما در گذشته و حتی احساسات پیچیده خودمان در مورد صمیمیت و آسیب پذیری جنسی بستگی داشته باشد

آیا بعد از رابطه جنسی دچار احساس گناه یا شرم می شوید؟ اگرچه ممکن است از این عمل لذت ببرید، آیا پس از انجام کار، موج افسردگی و اضطراب فوری سراغ شما می‌ آید؟

احساس گناه پس از رابطه جنسی برای بسیاری از ما یک تجربه معمولی است. اگرچه ناخوشایند است اما مانع از ارتباط صمیمانه واقعی می‌ شود. برای ساختن ارتباط جنسی راضی کننده، باید موانع را از بین ببریم زیرا باعث ایجاد ترس در ما می‌ شوند.

اشتباهات را کنار گذاشته و روش‌ های سالم‌تر را در آغوش بگیرید تا رابطه جنسی خوبی داشته باشید

اگر این احساسات منفی زندگی جنسی خود را تأیید کردید، می‌ توانید آن را برطرف کنید. پس خوب به دلایل احساس ناراحتی بعد سکس که در ادامه آمده است دقت کنید.

۱- عدم صمیمیت اولین دلیل احساس ناراحتی بعد روابط جنسی است

احساس گناه بعد از رابطه جنسی
احساس گناه بعد از رابطه جنسی

باور کنید یا نکنید، احساسات منفی شما بعد از رابطه جنسی شاید ناشی از عدم صمیمیت جنسی در زندگیتان باشد. اگر عادت ندارید به صورت فیزیکی ارتباط برقرار کنید مسلما تا حد مرگ از انجام آن خواهید ‌ترسید.

احساسات پیچیده‌ ای ممکن است با این تجربه به وجود آیند (به خصوص در اوج لذت جنسی)، ما می‌ توانیم خود را با موج قدرتمند احساسات که به طور طبیعی در پی آن به وجود می‌ آیند، وفق دهیم.

۲- مشکلات جدی بدن هم می توانند دلیل عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی باشند

رابطه جنسی – بیش از هر چیز دیگری – نوعی ارتباط فیزیکی و آسیب پذیر است.

ما باید در آرامش باشیم تا بیشترین لذت را از رابطه جنسی ببریم. اگر از بدن خود بترسید یا از آن خجالت می کشید، رابطه جنسی را به یک تجربه عجولانه و ناخوشایند تبدیل می‌ کنید

پس از آن، ممکن است به سرعت حرکت کنید تا دوباره بدن خود را پنهان نموده و این مسئله به شما فرصت نمی‌ دهد تا درخشش را تجربه کنید.

۳- ترشحات هورمونی می تواند موجب عذاب وجدان بعد سکس شوند

هورمون ها قدرتمند هستند و همه ما آنها را داریم.

در هنگام نوسان هورمونی در بدن، متوجه احساسات و عملکرد شناختی می‌ شویم که ما را تحت تأثیر قرار می‌ دهند. این حجم از احساسات بعد از رابطه جنسی ممکن است ما را کلافه کنند. احساس منفی، استرس و شرم شما ممکن است به علت همین نوسان هورمون‌ ها باشد.

۴- روابط پیچیده هم میتوانند دلیل احساس گناه بعد از رابطه جنسی باشند

آیا رابطه خود را پیچیده یا ناراحت کننده توصیف می‌ کنید؟ آیا شما و همسرتان در برقراری ارتباط مشکل دارید؟ با داشتن این مشکلات، ارتباط رضایت جنسی هم نخواهید داشت. هرچند می ترسیم حرف خود را بزنیم، اما به انتظارات جنسی نیز تن می‌ دهیم.

عدم برقراری ارتباط با فرد مناسب، باعث ایجاد اضطراب پس از رابطه جنسی می‌ شود

همانطور که قبلا هم در ویکی روان گفتیم، یکی از مشکلات روانی و اختلالات روحی روسپی ها (فاحشه ها) همین روابط بی قاعده و از سر اجبار است که فشارهای عصبی زیادی به آنها وارد می کند.

۵- اضطراب از عملکرد

آیا از توانایی خود برای لذت بردن از رابطه جنسی احساس اضطراب می کنید (یا از شریک زندگی خود راضی هستید)؟ وقتی صحبت از زندگی جنسی انسان می‌ شود، اضطراب از عملکرد یک مشکل واقعی است.

احساس عدم اطمینان در مورد عملکرد خود منجر به عدم به نفس اعتماد و احساس تنفر از خود می‌ شود!

تمرکز بر عزت نفس در اتاق خواب مانند هر زمان دیگری مهم است. این موضوع، همراه با همسر یا شریک سازگار جنسی می‌ تواند نحوه ایجاد و لذت بردن از زندگی ما را دگرگون کند.

یادتان باشد رابطه جنسی تنها انجام دادن عمل دخول نیست، بلکه عوامل بسیاری وجود دارند که در نهایت رضایت جنسی را ایجاد می کنند.

۶- استفاده از رابطه جنسی برای بی حس شدن

رابطه جنسی سرگرم کننده است و ممکن است برای کسانی که از این هیجان لذت می‌ برند اجباری باشد.

اگر بیش از حد به آن علاقه پیدا کنید، رابطه جنسی را به عنوان ابزاری برای التیام همه مشکلات روابط می بینید که به آنها اعتیاد جنسی هم می گویند!

اکثر ما به روابط جنسی مانند یک دارو رو‌ می‌ آوریم تا خود را بی حس کنیم. ما به جای اینکه در مورد مسائل خود صحبت کنیم، از رابطه جنسی برای پاسخگویی به همه سوالات خود و تسکین درد خود استفاده می‌ کنیم.

ما درد خود را زیر رابطه جنسی دفن می‌ کنیم، اما این دردها دوباره عود خواهند کرد.

۷- تاکید بر نقاط محرک اشتباه

اگر در زندگی خود تروما جنسی داشته‌ باشید، رابطه جنسی می تواند یک عامل محرک جدی باشد.

مهم است که این عوامل محرک را در درون خود (و با همسر) بپذیریم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم. با به خاک سپردن آنها، ما در می‌ یابیم که ارتباط جنسی مورد پسند و سودمندی نداریم. فراتر از آن، ما لذت جنسی و حقایق خود را با اجتناب از عوامل محرک و رابطه‌ ای که به آن علاقه‌ مند نیستیم، انکار می کنیم.

۸- عدم لذت بردن از ارتباط جنسی

به دلیل بیماری یا مسائل متعدد دیگر در زندگی (یا شریک زندگی خود) ممکن است برای رسیدن به اوج ارگاسم یا احساس لذت جسمی در هنگام رابطه جنسی مشکل داشته باشید.

به همین علت هنگام عملکرد و رضایت احساس ناامنی کرده که می تواند احساس غم و اندوه یا حسرت در شما ایجاد کند. صادق بودن و بروز احساس مهم است. مراحلی وجود دارد که می توان با حداقل مداخله بسیاری از این شرایط را اصلاح کرد.

اگر از سکس لذت نمی برید باید تغییری در آن ایجاد کنید، مثلا از حالت های متنوع در رابطه جنسی استفاده کنید تا به مرور تنوع در سکس ایجاد شود.

۹- عذاب وجدان دیگر علت احساس ناراحتی بعد سکس است

مشاوره جنسی آنلاین و تصویری در ویکی روان

واقعیت این است که امکان دارد احساسات منفی که تجربه می کنید با احساساتی شما گره خورده باشد.

جامعه جای عجیبی است، بسیاری از ما در مناطقی از جهان بزرگ شده ایم که در آنها رابطه جنسی را تابو می‌ دانند!

با عدم آموزش در مورد این تجربه، در می یابیم که پس از انجام این عمل با میزان عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی دست و پنجه نرم می کنیم. نجیب و اصیل بودن در هر جنبه از زندگی تنها راه حل این مشکل است.

۱۰- تن دادن به کاری که دوستش ندارید

فرقی نمی کند چه کاری انجام داده اید، شاید این کار برای عده ای، بسیار عادی و نرمال باشد اما برای شما یک کابوس به تمام معناست.

احساس ناراحتی بعد ارتباط جنسی می تواند به خاطر انجام سکس آنال و یا خوردن آلت جنسی همسرتان باشد. فرقی در اصل موضوع ایجاد نمی کند، کاری را انجام داده اید که دوست نداشته و فقط برای رضایت طرف مقابل تن به آن داده اید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

گاهی اوقات ما به دلایل اشتباهی حالمان بد می شود و تجربیات ناخوشایندی داریم.

فکر می کنیم دنیا به آخر رسیده یا دیگر راهی برای بازگشت نیست، اما پیشنهاد می کنیم به اعصاب خود مسلط باشید و بار دیگر شرایطی که باعث ایجاد احساس گناه و عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی شده اند را بازبینی کنید.

اگر اوضاع برایتان تکارار می شود و هر بار پس از ارتباط جنسی احساس گناه و عذاب وجدان را تجربه می کنید، بهتر است با متخصص روانشناس برای درمان قطعی این اختلال صحبت کنید

مشاور روانشناس اینترنتی یا حضوری کمک می کند تا به شیوه ای اصولی، دلایل احساس ناراحتی بعداز سکس را پیدا کرده و برای درمان همیشگی آن اقدام کنید. شما دوست عزیز می توانید برای مشاهده لیست روانشناسان ویکی روان، روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره آنلاین سکسولوژی در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا