عشق

۹ چیزی که باید در مورد عشق اول مردها بدانید

عشق اول مردها یاد آور خاطرات خوش گذشته است که قلب آنها را مجدد به هیجان  می آورد. عشق اول در مردها دقیقا همانند عشق اول زنان خاطره انگیز است اما آیا مردها عشق اول را فراموش میکنند یا برای همیشه در قلبشان خاطرات آن را حمل می کنند؟ خانم های زیادی در بخش مشاوره روابط عاطفی در ویکی روان، درباره عشق اول مردان سوال می پرسند که در ادامه به بررسی دقیق این موضوع از دید روانشناسی و رفتارشناسی می پردازیم.

همه چیز در مورد عشق اول مردان

با بخش مقاله های روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

عشق اول یک مرد همیشه فداکارانه و بدون قید و شرط است. او بانوی خود را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می‌ دهد، شاید بالاتر از خانواده و دوستانش! اما اگر با مشکلی مواجه شوند، همین مرد غیبش می‌ زند.

مردان ارزش خود را پایین می‌ آورند تا زن مورد علاقه‌ شان را در زندگی حفظ کنند که این مهمترین دلیل جدایی آنهاست.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

آیا مردها عشق اول را فراموش میکنند؟ (مردها و عشق اول)

روانشناسی عشق اول

یک مرد معمولا تا زمانی که از نتیجه مطمئن نشود با کسی عهد نمی‌ بندد. با این حال، اگر عاشق کسی شود و اولین عشقش او را ترک کند، قلب او تکه تکه می‌ شود.

داستان مردان و عشق اول معمولا با اینکه خاطرات شیرینی به همراه دارد اما مملو از شکست عاطفی و خاطراتی است که شاید افسوس با آن همراه باشد

این وضعیت برای مردی که برای اولین بار عاشق شده کشنده‌ تر می‌ شود. او همه چیز خود را به این دختر داده و مانند یک شاهزاده خانم با او رفتار می‌ کند، اگر نتواند کنار عشق اولش باشد او ویران خواهد شد.

وقتی صحبت از فراموش کردن اولین عشق‌ برای مردان می‌ شود، کار آسانی برایشان نبوده اما غیر ممکن هم نیست. طبق یک مثل قدیمی، “اگر اراده وجود داشته باشد، راهی نیز وجود دارد

اما همانطور که قبلا هم در ویکی روان گفتیم، عشق اول زندگی برای همه ما سرشار از احساسات متفاقض و عجیب است.

آیا یک مرد همیشه تا زمان مرگ به اولین دوست‌ دختر خود فکر می‌ کند؟

عشق اول در مردها یک اثر هنری ماندگار است، شاید هر روز به او فکر نکند اما اولین عشق هرگز از ذهن او دور نمی‌ شود!

ممکن است به دفعات روزمره نباشد اما همیشه در ذهنشان وجود دارد. هنگام پخش آهنگ به او فکر می‌ کنند و او می‌ تواند همان احساساتی را داشته باشد که در گذشته نسبت به عشق یا دوست دختر سابق خود داشته است.

آنها هرگز این احساس نسبت به عشق اولشان را به دلیل مشاجره و بحث احتمالی، به همسر کنونی خود نشان نخواهند داد.

اما چند نکته درباره عشق اول برای مردها

خواندن موارد زیر برای آقایان و خانم هایی که نگران عشق اول شوهرشان هستند بسیار خوب است:

۱- چک کرن شبکه های اجتماعی عشق سابق

اگر نمی توانید این چک کردن شبکه اجتماعی را فراموش کنید، قطعا اوقات بدی را سپری می‌ کنید. در مردان، این احساس بسیار شدید است و آنها همچنان پروفایل همسر سابق خود را بررسی می‌ کنند.

اما این “همیشه” به معنای میل به بازگشت به رابطه قبلی یا انزجار از رابطه فعلی نیست، بلکه مردها این مرور گاه به گاه خاطرات را دوست دارند، همین!

۲- بازدید مجدد از مکان های قدیمی

وقتی به مکانی می‌ روید که قبلا با عشق اول آنجا می‌ رفتید، نمی‌ توانید افکار مربوط به آن زمان را مهار کنید. خاطرات عالی هستند و احساس نوستالژیکی که در آنها ایجاد می‌ شود حتی می‌ تواند آنها را احساسی کند.

۳- آنها آرزو دارند که با هم باشند

خیلی نمی توان در مورد عشق اول مردها با قطعیت نظر داد چون آنها رفتارهای متفاوتی در قبال این خاطرات دارند!

یک مرد همیشه یک رویا دارد، رویایی که در آن کنار عشق اولشان هستند. او به طور مخفیانه آرزو دارد که او برگردد، هر چند که نفسش خیلی قوی است و ممکن است هرگز از او درخواست نکند، اما جایی در قلبش او را می‌ خواهد.

اما بعضی دیگر از آقایان تنها از فکر کردن به اولین عشق زندگیشان لذت می برند و تصویری نامشخص از آن دوران در ذهن دارند.

۴- عشق اول مردها و سفر اول به عنوان یک زوج

اگر از مردی بپرسید که بهترین سفر او کدام بوده، سفرهای زیادی را برای شما بازگو خواهد کرد، اما اگر از هیجان‌ انگیزترین سفر او بپرسید، احتمالا سفر با اولین عشقشان را تعریف خواهند کرد.

۵- دوستان مشترک تمایل دارند که آنها اولین عشق خود را به یاد بیاورند

وقتی مردها با دوستانشان که با عشق اولشان مشترک هستند ملاقات می کنند و در مورد دختری که قبلا با او دوست بوده صحبت می کنند احساس نوستالژی دارند. دوستان مشترکتان می‌دانند که شما هنوز هم به دوست قبلی خود اهمیت می‌ دهید و هنوز هم به آنها فکر می‌ کنید.

۶- ازدواج اولین عشق مردها برای آنها سخت است

سخت ترین چیز برای مردان این است که بدانند عشق اول آنها اکنون به مرد دیگری تعلق دارد.

در واقع هیچ چیز ناراحت کننده‌‌ تر از این وجود ندارد که بداند اولین عشق او اکنون ازدواج کرده و او دیگر فرصتی برای پس گرفتن او ندارد.

۷- در هنگام مقایسه، مردان عشق سابق خود را به یاد می‌ آورند

مشاور روابط عشق و شکست عاطفی

وقتی زوج دیگری را با آنها مقایسه می‌ کنید، مردان همیشه اولین رابطه خود را به خاطر می‌ آورند زیرا این رابطه بهترین رابطه‌ ای بوده که تاکنون داشته‌ اند. این یک واقعیت است که شما با مقایسه شریک زندگی فعلی خود با عشق اولتان نمی توانید کمکی به این وضعیت کنید.

۸- امیدوارند به عشق اول خود بپیوندند

خانم های گرامی، قبل از اینکه این مورد را بخوانید به یاد داشته باشید این فقط یک فرضیه است و شاید در مورد شوهر یا عشق فعلی شما صدق نکند.  🙂

حتی اگر آنها در یک رابطه متعهد بوده، نامزد یا حتی متاهل باشند، همیشه در قلب خود امید دارند که اولین عشقشان را ببینند و فرصتی برای دیدار مجدد وجود داشته باشد.

۹- همه جزئیات ریز را به خاطر دارند

اینکه مردان در هیچ رابطه دیگری نمی‌ توانند آنقدر خوشبخت باشند به این دلیل است که آنها همه جزئیات کوچک اولین عشق خود را به یاد می‌ آورند. آنها نه تنها آن رابطه را با رابطه فعلی مقایسه می‌ کنند بلکه برای دوستانشان هم بازگو می‌ کنند.

جادوی عشق اول در قلب مردان چنان بزرگ است که گویا آنها نمی‌ توانند آن را فراموش کنند. باور کنید یک مرد قطعا قادر به فراموش کردن عشق اولش نخواهد بود، شاید تصاویر ذهنی کمرنگ شود اما خوب آن را به یاد می آورند.

آیا می‌ توان عشق اول را بعد از ازدواج فراموش کرد؟

بله، آنها می‌ توانند به خوبی فراموش کنند، به همین خاطر نباید زیاد نگران عشق اول مردان باشید، این اوضاع را مدیریت کنید!

از آنجا که ازدواج پیوند جسم و روح است، لغو آن به معنای فرار از مسئولیت‌ های خود است. البته اگر بعد از تلاش شما همسرتان نتوانست عشق اولش را فراموش کند، بهترین کار ترک اوست.

اما اگر همسرتان واقعا عاشق شما و زندگی که با هم ساخته اید باشد، فراموش کردن عشق اول در مردها کار چندان سختی نیست.

علتی که چرا یک مرد هرگز اولین عشق خود را بعد از ازدواج فراموش نمی‌ کند چیست؟

او هرگز واقعیت را نپذیرفته و در دنیای گذشته خود مانده است.

ممکن است وانمود کند که در گذشته هیچ احساسی نسبت به دختران نداشته است، اینها همه دروغ است. ممکن است اینطور به شما بگوید تا با شما ازدواج کند.

در واقع، کاری که او انجام داده این است که اجازه می‌ دهد زن دیگری به قلب او راه یابد تا جای عشق اول را بگیرد. این بدان معنا نیست که او این کار را برای نابود کردن زندگی شما انجام داده، اما تصمیم داشته زندگی جدیدی برای خودش پیدا کند

فرض کنید مدت زیادی از ازدواج شما گذشته و او هنوز عشق اول خود را فراموش نکرده است. این به این معنی است که شما در حال انجام کاری اشتباهی هستید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد عشق اول مردان و پیشنهاد ویکی روان

شاید عشق اول شوهرتان/عشقتان ذهن شما را درگیر کرده باشد یا حتی نشانه هایی از اینکه او مدام به آن فکر می کند را در او دیده باشید!

شما تنها نیستید، مردان و عشق اول شان باعث نگرانی خانم های زیادی می شوند اما مهم ترین اصل این است که روی خودتان سرمایه گذاری کنید. باید بتوانید زندگی را به سمتی ببرید که همسرتان حتی نتواند در مورد عشق اول فکر کند.

یادتان باشد، شما چیزی فراتر از ۵۰% رابطه هستید.

در صورت که نیاز به کمک بیشتر در مورد این موضوع دارید، می توانید در بخش مشاوره غیرحضوری سایت ویکی روان، با مشاور متخصص در امور عاطفی و عشقی جلسه مشاوره صوتی و تصویری برگزار نمائید:

مشاوره شکست عشقی و امور عاطفی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا