دسته بندی موضوعات جنسی

20 مورد از مزایا و معایب سکس قبل از ازدواج

بررسی خوبی و بدی های ارتباط جنسی پیش از ازدواج

مزایا و معایب سکس قبل از ازدواج فرد به فرد متفاوت است، اما با این حال می توان برای آن الگوی مشخصی در نظر گرفت که چرا رابطه جنسی قبل ازدواج می تواند مشکلاتی ایجاد کند که برای همه صدق می کند. البته در جلسات مشاوره جنسی تلفنی و آنلاین هم توضیحات کامل در مورد خوبی ها یا معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج داده می شود، با این حال در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به بررسی دقیق این موضوع از دید روانشناسی می پردازیم.

مزایا و معایب سکس قبل از ازدواج چیست؟

با مطالب روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

دوست عزیز، قبل از اینکه به خواندن ادامه مقاله مزایا و معایب سکس قبل از ازدواج بپردازیم، باید توجه داشته باشید این مطلب برای تمام افراد به نگارش در آمده و تماما جنبه اطلاع رسانی دارد. تصمیم نهایی با خواننده است، این مطلب تنها به بررسی اینکه چرا رابطه جنسی قبل ازدواج خوب نیست یا چرا بد نیست قبل ازدواج ارتباط جنسی داشته باشیم می پردازید.

اگر می توانید بدون تعصب فکر کنید، این مطلب برای شماست.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان

مزایای رابطه جنسی قبل ازدواج

ابتدا قصد داریم به این بپردازیم که چرا ارتباط جنسی قبل ازدواج خوب است یا حداقل آنقدر هم بد نیست. مزایای سکس قبل ازدواج بسیار عمومی است، پس خودتان شرایط شخصی را بررسی و تصمیم گیری نمائید.

۱- ایجاد هویت جنسی

اگر هویت جنسی خود را کشف نکنیم، نمی‌توانیم به طور طبیعی رشد کنیم و این یعنی که نمی‌توانیم واقعا بفهمیم هویت جنسی ما چیست و احتمال دارد دچار اختلال هویت جنسی شویم یا به ان مبتلا هستیم اما نمی دانیم!

بسیاری از مردم تا زمانی که رابطه جنسی نداشته باشند، تمایلات جنسی خود را کشف نمی کنند و متوجه نمی شوند که احتمالا به طور طبیعی جذب جنس مخالف نمی‌ شوند. این یک نکته مهم است که قبل از ازدواج باید فهمید! البته از خوبی های ارتباط جنسی قبل ازدواج همین است که می دانیم در چه وضعیتی هستیم و چطور باید رفتار کنیم.

۲- توسعه تجربه جنسی از مزایای رابطه جنسی قبل ازدواج است

شما به ازدواج فکر می کنید و مسلما با کسی که خیلی بچه گانه یا در زندگی ساده لوح است ازدواج نمی کنید. این از معیارهای اولیه ازدواج برای همه است.

بهتر است خودتان را از نظر جنسی کاوش کنید تا زمانی که همه چیز به واقعیت نزدیک می شود، به اندازه کافی به خودتان و درک تان از جنبه جنسی‌ تان اعتماد به نفس داشته باشید، بدون اینکه مجبور باشید تمام اینها را روی فردی که به نظر شما مناسب است، تمرین کنید.

3- ارزیابی سازگاری جنسی

بیایید با این واقعیت روبرو شویم که ازدواج به چیزی بیش از صمیمیت فیزیکی نیاز دارد. صمیمیت جسمانی جزء ضروری ازدواج بوده که نیازمند تلاش و توجه است. اگر قبل از ازدوج سکس داشته باشید بهتر می توانید نیازهای جسمانی و جنسی خود را متجه شوید و با صمیمیت جنسی بیشتر آشنایی خواهید داشت.

4- شناسایی مشکلات جنسی

مشکلات جنسی بیشماری ممکن است رخ دهد. برخی ممکن است زودگذر باشند و برخی دیگر به زمان و تلاش برای حل کردن نیاز داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است دائمی باشند. اگر مشکل جنسی داشته باشید (اعم از ضعف یا ناراحتی) در رابطه جنسی قبل ازدواج بهتر می توانید آنها را شناسایی کرده و درمان کنید.

گاهی این مشکلات جنسی بعد ازدواج به راحتی قابل درمان نبوده و حتی می توانند منجر به جدایی شوند. بد نیست نگاهی به مقاله اثرات مشکلات جنسی بر طلاق زوجین را در ویکی روان مطالعه کنید.

5- درک بهتر از شریک زندگی از مزایای ارتباط جنسی قبل ازدواج است

هنگامی که وارد رابطه می شوید و جنسیت را قبل از ازدواج انتخاب می کنید، درک شما از شریک زندگی‌ تان بهتر می شود. تلاش هایی که برای ازدواج انجام می شود از قبل انجام می شود زیرا رابطه جنسی نقش مهمی در کمک به شما برای شناخت بهتر یکدیگر دارد.

۶- ابراز بهتر احساسات

از خوبی های رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که، شما می توانید احساسات خود را بهتر منتقل کنید. به این دلیل که رابطه جنسی دو نفر را از نظر عاطفی به هم متصل می کند. بنابراین، این به شما کمک می کند تا هم به شیوه بهتری تعامل داشته باشید و هم تمام موانع را از بین ببرید. البته این مورد یعنی با کسی که رابطه جنسی قبل ازدواج دارید ازدواج نمائید.

7- تجربه شادی بیشتر (نه الزاما)

رابطه ای که شامل رابطه جنسی است شاهد سطوح بالاتری از شادی است. پارتنرها از یکدیگر احساس رضایت می کنند و یک مزیت اضافی برای تحقق رابطه وجود دارد. به طور طبیعی، رابطه ای که فاقد رابطه جنسی است، باعث دعواهای بیشتری در رابطه می شود، زیرا مکانیسم مقابله ای وجود ندارد. شاید این به طور مستقیم از مزایای رابطه جنسی قبل ازدواج نباشد، اما می تواند به ارتباط شما جهت دهی کند.

8- کاهش سطح استرس

مشاوره جنسی آنلاین و تصویری در ویکی روان

یکی از مزایای رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که شریک زندگی کمتر استرس و مشاجره در رابطه دارد. به سطحی از درک و امنیت می رسند که به آنها اجازه می دهد کمتر نگران رابطه باشند. به طور کلی، رابطه را سالم تر و قوی تر می کند.

9- صمیمیت بهتر با شریک زندگی

اینکه در یک رابطه باشید و از نظر فیزیکی جذب شریک زندگی خود شوید، غیرعادی نیست، اما در نهایت وقتی همه چیز فقط از نظر فیزیکی صمیمی شود، به طور کامل از بین می‌رود. شاید از نظر زیست شناسی صمیمی نیستیم، کسی چه می داند؛ اما این مشکل بیشتر از آنچه تصور می کنید رخ می دهد. از خوبی های ارتباط جنسی قبل ازدواج این است که بهتر از هم شناخت پیدا می کنید و می دانید چه انتظاراتی دارید.

۱۰- سلامتی بهتر می توانید از مزایای ارتباط جنسی قبل ازدواج باشد

یکی از دلایل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که می دانیم رابطه جنسی منجر به سلامت بهتر می شود و حتی اگر ازدواج با تاخیر انجام شود اما زندگی جنسی شما سالم باشد، می تواند به سلامت کلی، مشکلات روحی و جسمی کمک کند.

10 عیب رابطه جنسی قبل از ازدواج

حالا وقت ان است که به معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج بپردازیم. هر چند داشتن سکس قبل ازدواج با کسی که دوستش داریم می تواند وسوسه کننده باشد، اما باید به عنوان یک فرد آزاد از بدی های رابطه جنسی قبل ازدواج هم مطلع باشید تا با دید بازتر تصمیم بگیرید.

باز هم تاکید می کنیم، رسیدن به مزایا و معایب سکس قبل از ازدواج نیاز به دیدی بازی دارد تا بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید.

1- از دست دادن علاقه

حالت بدبینانه از معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که پارتنرها در رابطه ممکن است علاقه خود را نسبت به یکدیگر از دست بدهند. شاید به مرور این کار جذابیت را از بین می برد و باعث می شود که پارتنرها از یکدیگر دور شوند. آنها ممکن است بخواهند به دنبال ماجراجویی و هیجان بیشتر باشند.

البته بسیار سخت گیرانه نسبت به این بدی ارتباط جنسی قبل ازدواج صحبت کردیم، چون ازدواج طولانی مدت هم می تواند جذابیت ها را از بین ببرد.

2- ترس از بارداری

ممکن است ترس دائمی از بارداری وجود داشته باشد و این می تواند دردسرساز شود. ممکن است هرج و مرج زیادی در رابطه و سایر جنبه های زندگی وجود داشته باشد. این مورد در رابطه جنسی در دوران عقد هم دیده می شود، چون باردار شدن قبل از ازدواج رسمی بسیار مشکل آفرین است. پس یادتان باشد از بدی های رابطه جنسی قبل ازدواج باید بایداری را هم اضافه کنیم.

3- ترس از بیماری های مقاربتی

اگر فردی چندین شریک جنسی داشته باشد، یکی از دلایل اینکه چرا صمیمیت فیزیکی قبل از ازدواج می تواند مضر باشد این است که ترس از بیماری های مقاربتی وجود دارد. احتمال خیانت در روابط بیشتر است و این می تواند برای طرف مقابل ترسناک باشد. برای تشخیص بیماری های مقاربتی می توانید آزمایش دهید، اما کمتر کسی این کار را انجام می دهد!

4- عدم تمرکز بر سایر جنبه های زندگی

یکی از مشکلات و خطرات روابط قبل از ازدواج این است که افراد می توانند چنان در این رابطه متمرکز و بیش از حد سرمایه گذاری کنند که ممکن است فراموش کنند بین جنبه های دیگر زندگی تعادل برقرار کنند. در سنین پایین، افراد ممکن است تمرکز خود را بر روی بخش‌ های مهم زندگی از دست بدهند و به رابطه جنسی و رابطه‌ ای که می‌ تواند بد و ناسالم باشد، توجه نادرست داشته باشند.

5- ترس از جدایی

ترس دائمی از جدایی در یک رابطه قبل از ازدواج وجود دارد و از بدی های رابطه جنسی قبل از ازدواج این است که این استرس می تواند وضعیت را بدتر کند، زیرا پس از ارتباط بسیار با شریک زندگی، چه از نظر احساسی و چه از لحاظ فیزیکی، قطع رابطه ویرانگر خواهد بود.

6- وضعیت تک والد بچه ها

پیامدهای رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند بارداری اتفاقی و رها کردن فرزندی باشد که در آن یک نفر تمام استرس تک والدی را تحمل خواهد کرد. بارداری می تواند برای پارتنرهایی که ازدواج نکردند استرس زیادی ایجاد کند و در صورت عدم قانونی بودن رابطه آسیب جدی به رابطه وارد می‌ کند.

7- آسیب رساندن به احساسات مذهبی از معایب سکس قبل ازدواج است

اگر هر یک از طرفین از یک مجموعه مذهبی باشند، می تواند احساسات خانواده و جامعه را جریحه دار کند، چرا که بسیاری از مذاهب سکس قبل از ازدواج را ممنوع می دانند. بنابراین، پذیرش این رابطه برای افراد دیگر یا هر دوی شما می تواند دشوار باشد.

۸- رابطه عدم بلوغ کافی و مزایا و معایب سکس قبل از ازدواج

در سنین پایین ممکن است عدم بلوغ وجود داشته باشد و تصمیم به رابطه جنسی قبل از ازدواج در صورتی که دانش کافی در مورد آن نداشته باشند، بر زندگی هر دو طرف تأثیر منفی می‌ گذارد. علاوه بر این، می تواند آنها را از سایر جنبه های زندگی خود منحرف کند.

9- لحظات احساس گناه

برقراری یک رابطه جنسی به دلیل سرمایه گذاری عاطفی که در آن صورت می گیرد، در سطح بالایی قرار گرفته و با توجه به اینکه این موضوع هنوز در جامعه مدرن یک هنجار قابل قبول نیست، ممکن است لحظات احساس گناه وجود داشته باشد که آیا این تصمیم درستی است یا خیر.

10- درک کمتر شریک زندگی از عواقب ارتباط جنسی قبل از ازدواج است

ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که رابطه جنسی عالی به نظر برسد، اما پارتنر شما حمایت کننده یا درک کننده نیست. این امر منجر به صمیمیت از طرف شما شده و پارتنر شما ممکن است در این سطح نقش نداشته باشد. این همان نکته ای است که در جلسات مشاوره قبل ازدواج تلفنی و آنلاین هم به آن پرداخته می شود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

کلام آخر، آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج بد است؟

هر سکه دو روی دارد و اینکه آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج انتخاب درستی است یا خیر کاملا به شخص و رابطه با شریک زندگی‌ اش بستگی دارد. بنابراین با مزایا و معایب ذکر شده در بالا، هر دو جنبه را بسنجید و یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

اگر به هر دلیل دچار ترس و تردید شده اید، می توانید در سایت ویکی روان با بهترین مشاورین کشور جلسه مشاوره آنلاین روانشناسی به صورت صوتی، تصویری و نوشتاری برگزار نمائید:

مشاوره آنلاین قبل ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا