خانم ها بخوانندروابطعشق

لام تا کام حد رابطه با دوست پسر

مرز های دوستی با پسران که دختران باید بدانند

حد رابطه با دوست پسر و رعایت آن به شما برای یک ارتباط صحیح کمک می کند. اگر شما در آشنایی قبل از ازدواج قرار گرفته اید پیشنهاد ویکی روان به شما جلسات مشاوره پیش از ازدواج است و اگر هنوز در تلاطم تصمیم گیری هستید با مشاوران روابط عاطفی در سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

حد و مرز در رابطه و دوستی را چطور مشخص کنیم؟

برای بررسی انواع روابط عاشقانه با بخش مقاله های سایت ویکی روان همراه باشید.

مرزهای موثر رابطه شما را قوی و سالم نگه می دارند. مرزها به محدودیت هایی اشاره می کنند که برای حفظ سلامتی خود وضع می کنید. وقتی مرزها همراه با عواقب نادیده گرقتن آنها به وضوح بیان می شوند، پارتنر شما انتظاراتتان را درک می کند. در پست قبلی از انواع روابط عاشقانه و عاطفی صحبت کردم. این پست برخی از انواع ارتباط را مشخص می کند که باید در حد رابطه با دوست پسر خود در نظر بگیرید تا آن را به آرامی اجرا کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان

چند راهکار موثر برای تعیین حد رابطه با دوست پسر

برای ایجاد مرزهای شخصی موثر، باید خود و رابطه عاطفی شکل گرفته را بشناسید، مرزهای خود را به دیگران بازگو کرده و پیامدهای آن را دنبال کنید. مرزها برای حفظ حد رابطه با دوست پسر هستند. هنگامی که شما در مورد چیزی در رابطه تان ناراحت هستید، اما در مورد آن صحبت نمی کنید و آن را با شریک زندگی تان به اشتراک نمی گذارید، خشم ایجاد می‌شود.

در زیر برخی از مرزهای حد رابطه با دوست پسر که باید برای کمک به قوی نگه داشتن ارتباط خود در نظر بگیرید، ذکر شده است.

1- مرزهای فیزیکی در اولویت حفظ حد رابطه با دوست پسر

مرزهای فیزیکی به بدن، حریم خصوصی و فضای شخصی شما اشاره دارند. ممکن است از نمایش محبت در مقابل دیگران لذت ببرید یا احساس ناراحتی کنید. اگر شریک زندگی‌تان شما را در مقابل دیگران می‌بوسد و شما از شکستن حد رابطه با دوست پسر خود ناراحت هستید، باید به او اطلاع دهید.

باید ها و نباید های دوستی‌ های قبل از ازدواج را بشناسید. به اشتراک گذاشتن ترجیحات و انتظارات خود ممکن است دشوار به نظر برسد، اما عدم به اشتراک گذاشتن آنها باعث می شود احساس بی احترامی کنید. ممکن است آسان به نظر برسد که مرزی برای شریکتان ایجاد کنید تا به شما سیلی نزند. شاید مرز و پیامد آن در این مورد به سرعت مشخص شود. اگر به من سیلی بزنی می روم. با این حال، ممکن است پیچیده‌تر نیز باشد.

به اشتراک گذاشتن مرزهای شخصی و  مدیریت رابطه عاطفی می تواند رابطه شما را بهبود بخشد. بدانید که با چه چیزی احساس راحتی می کنید و این را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. اگر قبل از معاشرت با پسران برای رفع فشار بعد از کار به زمان نیاز دارید، مرزی برای حد رابطه با دوست پسر تعیین کنید.

دیگر مطالب ویکی روان که باید برای رابطه های دوستی بدانید:

2- حد رابطه با دوست پسر و مرزهای عاطفی

برای ایجاد مرزهای عاطفی، باید با احساسات خود در ارتباط باشید. مرزهای عاطفی سالم از شما می خواهند که بدانید به کجا می رسید و نوع رابطه دوستی شما چیست؟ اگر پارتنر شما ناراحت است و شما خودتان را در این احساس شریک می دانید، ممکن است به مرزی نیاز باشد.

توجه کنید چه زمانی احساس گناه، شرمساری، ناراحتی و کم ارزشی می کنید. ممکن است زمانی که متوجه این احساسات در مورد مسائل یا موقعیت های خاص شدید، به آن ها نیاز داشته باشید. اگر ناراحت هستید و پارتنرتان سعی می کند آن را برطرف کند، شاید احساس کنید که همسرتان صدای شما را نمی شنود و معنی عشق را نمی فهمد.

ممکن است شریک عاطفی شما در تلاش باشد تا به شما کمک کند، اما باعث می شود احساس ناراحتی بیشتری کنید و حد رابطه با دوست پسر خود را شکسته ببینید. اینجا جایی است که یک مرز ممکن است کمک کننده باشد. می توانید بگویید، وقتی ناراحت هستم، می خواهم بدون تلاش برای حل آن به من گوش دهید. من فقط گاهی اوقات نیاز به تخلیه خود دارم.

به همین خاطر در جلسات مشاوره عاطفی آنلاین و حضوری تاکید زیادی بر آموزش مدیریت دوستی و رعایت حد رابطه به دوست پسر، می شود.

3- مرزهای جنسی، زنگ هشدار شکستن حد رابطه با دوست پسر است

راه های ابراز عشق بی شمار است و تنها به رابطه جنسی محدود نمی شود. مرزهای جنسی به انتظارات شما در مورد صمیمیت فیزیکی اشاره دارد. از نظر جنسی شما با چه چیزی مشکلی ندارید. مرزهای مربوط به دفعات تکرار، نظرات جنسی، تماس جنسی ناخواسته، انتظارات پیرامون مشارکت در زندگی جنسی شما، و اینکه چه اعمال جنسی ارجح و غیرمحدود است باید برای حد رابطه با دوست پسر مورد بحث قرار گیرد.

مرزهای جنسی سالم شامل توافق متقابل، رضایت متقابل و درک محدودیت ها و خواسته های جنسی یکدیگر است. اگر در گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفته اید و در موقعیت های خاصی تحریک شده اید، یک آموزش رابطه جنسی لازم است. اگر تجربه آسیب زا به شما یادآوری شد، ممکن است بخواهید از تماس جنسی با شریک زندگی خود اجتناب کنید. در این موارد یک مشاوره آنلاین درمان مشکلات جنسی به شما کمک می کند.

ایجاد یک مرز می تواند زندگی جنسی شما را سالم و شاد نگه دارد. می توانید بگویید، من برای لذت بردن از یک موقعیت جنسی خاص مشکل دارم، زیرا من را به یاد یک تجربه بد می اندازد یا انواع فانتزی جنسی خود را با او برای حفظ حد رابطه با دوست پسر مطرح کنید.

مشاور روانشناس برای رابطه عاشقانه

4- مرزهای فکری در دوستی با پسر

مرزهای فکری شامل ایده ها و باورها می شود. مرزهای احترام به دیدگاه ها و ایده های مختلف می تواند از آسیب دیدن احساسات شما جلوگیری کند. صحبت کردن با کسی یا رفتار با او به گونه ای که انگار آن قدر باهوش نیست که بفهمد شما چه می خواهید بگویید، می تواند به صمیمیت عاطفی شما در رعایت حد رابطه با دوست پسر آسیب برساند.

اگر احساس می کنید که نمی توانید در مورد موضوعات خاصی با شریک زندگی خود بحث کنید، چون معتقدید که آن ها به نظر شما احترام نمی گذارند، یا شما را تحقیر می کنند، ممکن است به مرزی نیاز داشته باشید. زمانی که از به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و نظرات خود به دلیل پاسخ های طرف مقابل می ترسید، ممکن است احساس ناراحتی یا ناراحتی کنید.

اگر شریک زندگی‌تان زمانی که شما عقیده یا دیدگاه سیاسی متفاوتی دارید، شما را با نامی صدا می‌زند، ممکن است احساس کنید که برای افکار یا عقاید شما ارزشی قائل نیست. ایحاد یک مرز در این مورد به شما اجازه می‌دهد تا نظرات خود را صادقانه بگویید و برای جلب اعتماد دیگران در ثبات نظرات خود آماده شوید.

می توانید بگویید، وقتی ما از نظر سیاسی مخالف هستیم و شما به من می گویید که نظر من اشتباه است، من را اذیت می‌کنید. این امر باعث می شود احساس کنم که شما به نظرات من احترام نمی گذارید. اگر می گویید که نظر من اشتباه است، به شما یادآوری می کنم که این بحث را ادامه ندهید؛ به آن پایان دهید و در اسرع وقت از یک مشاوره روانشناسی عشقی کمک بگیرید.

5- مرزهای مالی در حفط حد رابطه با دوست پسر وجود دارد

مرزهای مالی همیشه در مورد پول در زندگی است. مرزهای حساب‌های مشترک در مقابل حساب‌های جداگانه، میزان پس‌انداز، خریدهایی که می‌خواهید انجام دهید، و هر کدام چقدر بودجه اختیاری خواهید داشت، می‌تواند هر دوی شما را در یک تراز نگه دارد که به امور مالی شما  و حد رابطه با دوست پسر مربوط می‌شود. داشتن قوانین و برنامه های مختلف در رابطه با اینکه پول خود را کجا و چگونه خرج می کنید، می تواند فشار زیادی به رابطه شما وارد کند.

اگر احساس می کنید که اغلب برای پول مبارزه می کنید، احتمالا به مرزها در حد رابطه با دوست پسر نیاز دارید. تاثیر پول بر روابط و گفتگو صحیح درباره آن، می تواند از تبدیل شدن مسائل مالی به یک موضوع مورد بحث جلوگیری کند. اگر شما با قرار دادن پول در یک صندوق جداگانه برای پرداخت هزینه تعطیلات موافق هستید و احساس می کنید که شریک زندگی شما در این کار نقش ندارد، این می تواند شما را ناراحت کند.

داشتن یک مرز در این مورد مفید هست و به پایداری ارتباط عشقی شما کمک می کند. شاید بگویید، من می خواهم با شما تعطیلات خوبی داشته باشم، اما هر دوی ما باید به صندوق تعطیلات کمک کنیم تا این اتفاق بیفتد. شاید بگویید، من می خواهم با شما تعطیلات خوبی داشته باشم، اما هر دوی ما باید به مدیریت سرمایه خود کمک کنیم تا این اتفاق درست در حد رابطه با دوست پسر بیفتد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای حفظ حد رابطه با دوست پسر

مرزها به عملکرد موثر رابطه شما کمک می کنند. هنگامی که متوجه می شوید که احساس بی احترامی می کنید، از آن استفاده می کنید، یا آزار می بینید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که چگونه قرار دادن یک مرز می تواند این وضعیت را بهبود بخشد. شناخت و احترام به محدودیت ها و نیازهای شخصی می تواند رابطه زوجین را بهبود بخشد و با تعیین حد رابطه با دوست پسر، ارتباط را سالم و قوی نگه دارد. یک مشاور روابط دوستی به شما در سایت ویکی روان کمک می کند.

مشاوره تلفنی برای مشکلات رابطه و دوستی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا