تربیت فرزند

چگونگی تربیت کودک مستقل

تربیت کودکان مستقل یکى از دغدغه ى امروزه ى والدین شده است، مستقل شدن کودکان تا بتوانند در آینده متکى به خودشان باشند. لطفا با ویکی روان همراه باشید.
تربیت کودکان مستقل از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. مستقل شدن و استقلال یافتن از سنین پایین شروع مى شود و به محیط خانواده بستگى دارد نه به سن. باید از سنین پایین به آن ها مسئولیت هایى را بدهید تا به آینده شان کمک کند تا وابسته ى والدین نشوند. چرا که وابستگى، براى آینده ى او مضر است و صدمات جبران ناپذیرى وارد مى کند.

بهترین راه تربیت کودکان مستقل

مسئولیت هایى که به کودکان مى دهید نباید ظریف باشد. مانند بستن بند کفش و غیره بهتر است از کفش هاى چسبى استفاده کنند تا بتوانند تاحدى کارهاى شخصى خود را انجام دهند. مى توانید به کودک خود بگویید زمانیکه بازى کردنش تمام شد، خودش اسباب بازى هایش را جمع کند.

اگر کودکتان با بار اول در انجام کارى شکست خورد او را تشویق کنید تا دوباره آن را انجام دهد. اگر کودکتان خجالتى است، بهتر است با تشویق به او نشان دهید که مى تواند کارهایى را به تنهایى انجام دهد تا اعتماد به نفسش بالا رود. براى ارتباط بهتر کودک، مى توان در کلاس هاى آموزشى که علاقه دارد او را ثبت نام کرد. در طول زمان با رعایت این نکات ریز اما کاربردى مى توانید فرزندى مستقل تربیت نمایید.

 

سیده عسل لاجوردی

سیده عسل لاجوردی، نویسنده ی مقالات مشاور خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا