آقایان بخوانند

آقایان بخوانند | افزایش سرطان در مردان

اضطراب در مردان خطرات زیادی به همراه دارد سیستم ایمنی بدن افراد مضطرب بسیار آسیب پذیر است محققین نسبت به عدم کاهش استرس و اضطراب در مردان هشدار داده اند و ارتباط اضطراب با مرگ ناشی از افزایش سرطان در مردان را بررسی کرده اند بهتر است استرس را از خود دور کنید.

افزایش سرطان در مردان پدیده ای نوین

با سایت روانشناسیویکی روان همراه شوید.

اضطراب از جمله اختلالاتی است که معمولا مراکز درمانی توجه زیادی به آن نمی‌کنند.

افزایش سرطان در مردان

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد مردانی که از اضطراب شدید رنج می‌برند دو برابر بیشتر از مردانی که مضطرب نیستند بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

تاکنون بررسی‌های صورت گرفته ارتباطی را میان اضطراب در زنان و مرگ‌ومیر آنها پیدا نکرده است.

علت افزایش سرطان در مردان چیست؟

به گزارش «ایندیپندنت»، دانشمندان بر این باورند که اضطراب نباید تنها به‌عنوان یک ویژگی شخصیتی مورد مطالعه قرار گیرد بلکه این اختلال ارتباط مستقیم با بیماری‌های جسمی از جمله سرطان دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محققان مطالعاتی را روی مقوله «اختلال عمومی اضطراب» انجام داده‌اند که اغلب با نگرانی کنترل نشده، بی‌خوابی و بی‌قراری خود را نشان می‌دهد که به مرور به امری ناتوان‌کننده تبدیل می‌شود.

آزمایش‌های صورت گرفته احتمال بروز سرطان را به خاطر اضطراب تایید نمی‌کنند اما محققان درباره علل افزایش سرطان در مردان بر این باورند که اضطراب، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

افزایش سرطان در مردان

آنها حدود ۱۶ هزار نفر را طی ۱۵ سال مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که از هفت هزار و ۱۳۹ مرد، حدود ۱۲۶ نفر از آنها مبتلا به اختلال عمومی اضطراب بودند.

محققان بعد از ۱۵ سال تحقیق دریافتند مردانی که به این اختلال مبتلا هستند، دو برابر مردانی که اضطراب ندارند، بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

هنوز علت عدم ارتباط اضطراب و مرگ ناشی از سرطان در زنان شناخته نشده است.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا