موفقیتزبان بدن

استفاده از زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات

از ابتدای زندگانی همواره در حال مذاکره برای به دست آوردن خواسته های خود بوده ایم. از کودکی تا همین حالا مذاکرات نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا کرده اند. اما پیروزی در مذاکره و فراهم کردن شرایط برد برد مستلزم پیش نیازهایی هست که یکی از آنها زبان بدن میباشد. امروزه متخصصین امر مذاکره زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات میدانند. دانستن اصول و قواعد زبان بدن بدون شک شما را به موفقیت های بیشتری میرساند. در ادامه قصر بررسی و مطالعه موضوع زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات را داریم.

با ویکی روان همراه باشید.

زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات

به طور حتم ایجاد یک احساس عمیق و ارتباط‌ سازی با شخص مورد نظر می‌تواند یکی از کلیدهای مذاکره‌ موفق تلقی شود. همه افراد وقتی در مقابل شما احساس راحتی کنند، پاسخ‌های مثبت بیشتری به شما خواهند داد.

با بعضی از افراد به صورت خودکار این ارتباط سازی برقرار می‌شود. اما چرا این مسئله‌ مهم را به شانس واگذار کنیم و این ارتباط سازی را با افراد بیشتری برقرار نکنیم؟ در ادامه به معرفی چند تکنیک ساده خواهیم پرداخت که می‌تواند در این زمینه به شما کمک بیشتری کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان

بدن شما میتواند پیامش را برساند

زمانی که حتی با دیگران وارد صحبت نمی‌شویم با حالات مختلف بدن خود با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که زبان بدن می‌تواند گویا تر از کلمات، منظور و احساس را منتقل کند. احساساتی که در طول مذاکرات از اهمیت خاصی برخوردار هستند. این یکی از همین شواهد زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات میباشد.

زبان بدن و موفقیت در مذاکرات

به عنوان یک قانون برای ایجاد یک ارتباط، در وهله‌ اول باید انعطاف‌ پذیر باشید و حواس و تمرکز خود را روی درک خواسته‌ طرف مقابل معطوف کنید. پس از آن باید بتوانید خواسته‌ خود را به بهترین شکل مطرح کنید. اینجا است که زبان بدن نقشی کلیدی در ایفای منظور شما پیدا خواهد کرد.

این سه روش تکنیک‌های ساده‌ای هستند که شرایط را برای شما آسان‌ تر می‌کنند.

سعی کنید نسبت به طرف مقابل، در زاویه‌ی ۴۵ درجه قرار بگیرید

 وقتی در حالت رو در رو و مستقیم هستید، ناخودآگاه نوعی احساس تقابل بین شما و طرف مقابل ایجاد می‌شود.

چنانچه خواهان یک مذاکره‌ی ساده باشید این وضعیت مشکل آفرین می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ حل‌ها این است که بدن خود را در زاویه‌ای ۴۵‌درجه قرار دهید. چه در حالت ایستاده یا نشسته هستید، شانه‌های خود را کمی به عقب بکشید.

در یک جلسه‌ داخل اتاق، به چشم هیچ‌ کس خیره نگاه نکنید. استفاده از صندلی‌های گردان کمک می‌کند که حالت بدنی خود را راحت‌ تر تغییر دهید و در وضعیت نگاه کردن مستقیم قرار نگیرید.

نوع حرکات بدن خود را با طرف مذاکره هماهنگ کنید

 نتایج یک بررسی در دانشگاه دوک نشان داده است که تشابه حالت فیزیکی بدن باعث ایجاد احساس راحتی در بین افراد می‌شود و فضای توافق را ساده‌ تر می‌کند. البته در استفاده از این تکنیک باید دقت لازم را داشته باشید وگرنه اثر معکوس خواهد داشت!

زبان بدن

افراد هنگام صحبت با شما بارها حالت بدنی خود را تغییر می‌دهند. پس از تغییر حالت آن‌ها کمی صبر کنید و بعد ماهرانه وضعیت بدن خود را مانند آن‌ها تغییر دهید. برای مثال اگر طرف مقال پای راست خود را خم کرده است، شما هم پای راست خود را خم کنید.

یا اگر شخص مورد نظر گوش چپ خود را خاراند، شما هم گوش چپ خود را بخارانید یا اگر آرنج چپ خود را روی میز تکیه داده بود، شما هم آرنچ چپ خود را تکیه دهید. روش ساده ای است. تشابه حالات بدنی باعث می‌شود که در سطح ناخودآگاه، افراد احساس بهتری در مورد شما پیدا کنند.

سعی کنید در تغییر حالت بدن به اندازه‌ی کافی تمرین کنید تا در شرایط واقعی آن را ظریفانه انجام دهید!

حتم داشته باشید زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات شما میباشد. به آن ایمان داشته باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان

سرعت صحبت کردن خود را با طرف مقابل هماهنگ کنید

اکثرا افرادی که سریع‌ تر فکر می‌کنند، سریع هم صحبت می‌کنند. آن‌ها جزئیات زیادی در ذهن خود دارند که می‌خواهند آن را به دیگران انتقال دهند. گاهی اوقات هم ممکن است که افراد به دلایلی مانند استرس یا دیگر موارد نتوانند با سرعت شما صحبت کنند.

بعضی مواقع سریع‌تر صحبت کردن شما باعث می‌شود که فرد مقابل نتواند اطلاعاتی را که به او می‌دهید درست پردازش کند. از این رو لازم است که ابتدا صحبت کردن افراد را گوش دهید و سرعت خود را با آن‌ها هماهنگ کنید.

حتی گاهی بهتر است که سرعت صحبت کردن شما کمی آهسته‌تر از سرعت طرف مقابل باشد. این تکنیک در زمان مکالمات تلفنی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شاید در ابتدا خسته کننده به نظر برسد اما یک تلاش ارزشمند محسوب می‌شود.

به یاد داشته باشید زبان بدن راه موفقیت در مذاکرات است پس بهتر است با تمرین روزانه موارد فوق سعی در بهتر شدن در این موارد باشید. میتوانید تمامی موارد فوق را با همکاران، اعضای خانواده و دوستان تمرین کنید تا در اجرای آنها به قدرت کافی برسید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا