تست روانشناسی

تست ارزیابی افسردگی با جواب آنی (NMDS)

کامل ترین تست روانشناسی افسردگی در ویکی روان

تست افسردگی کمک می کند شدت ابتلا به این اختلال روانی را متوجه شویم. به همین خاطر تست روانشناسی افسردگی اهمیت زیادی دارد و در جلسات مشاوره برای درمان افسردگی از آن استفاده می شود. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان، به توضیح تست ارزیابی افسردگی می پردازیم.

تست میزان افسردگی

راهنمای مقیاس چند بعدی جدید ارزیابی افسردگی یا همان تست ارزیابی افسردگی (NMDS – New Multidimensional Depression Scale) از علمی ترین تست های سنجش میزان افسردگی در افراد است که به تمام جنبه های زندگی فردی می پردازد و تحلیل های دقیقی بر اساس برآیند پاسخ ها ارائه می کند. این تست در دسته تست افسردگی بزرگسالان و نوجوانان به حساب میاید و پیش زمینه ای مناسب برای تشخیص نشانه های افسردگی در سنین مختلف است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

تست ارزیابی افسردگی چیست؟

در واقع تست ارزیابی افسردگی یک تست روانشناسی حاوی ۴۸ سوال برای سنجش دقیق میزان افسردگی است که علائم این اختلال را در چهار حوزه

  1. هیجانی
  2. شناختی
  3. جسمی
  4. و بین فردی

ارزیابی می کند. پیش از شروع روند درمان افسردگی می بایست از ابتلا به آن اطمینان حاصل کنیم. تست روانشناسی افسردگی کمک می کند تصمیم گیری بهتری داشته باشیم.

وجه تمایز و برتری این تست افسردگی نسبت به ابزارهای خودسنجی دیگر، قابلیت آن در سنجش مشکلات بین فردی افراد مبتلا به افسردگی است که در تست های دیگر به شکلی گسترده مورد بی توجهی قرار گرفته است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان

چرا افسردگی باید درمان شود؟

به طور کلی می توان بیان کرد که اختلال افسردگی شایع ترین اختلال روان تنی است. این اختلال یک اختلال شدیدا عود کننده است و بیش از ۷۵ درصد از بیماران افسرده، بیش از یک دوره افسردگی را تجربه می کنند.

بر این اساس پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۰ افسردگی به دومین عامل خطر مهم برای سلامت عمومی تبدیل می شود. تست افسردگی به ما کمک می کند تا میزان ابتلا به این اختلال را در خود بسنجیم.

تست ارزیابی افسردگی حاوی ۴۸ پرسش مربوط به احساسات شما در ۲ هفته گذشته میباشد که میبایست با دقت تمام به آنها پاسخ دهید. به یاد داشته باشید برای افزایش دقت و تحلیل بهتر، تنها یکبار میتوانید به پرسش ها پاسخ دهید و امکان بازگشت به پرسش های قبلی وجود ندارد. پس با دقت سوال را بخوانید و بعد پاسخ دهید.


[wp_quiz_pro id=”18947″]

پیشنهاد ویکی روان بعد از انجام تست افسردگی

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان برای غلبه بر این بیماری اقدام کنید و مشاوره آنلاین، تلفنی و متنی رزرو نمائید. مشاورین پیشنهادی ویکی روان برای درمان پس از انجام تست افسردگی عبارتند از:

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام.خیلی ممنون از برنامه ی ارزیابی وتست افسردگی خوبتون من خودم ارزیابی انجام دادم وعلائم قطعی افسردگی رو دارم ولی خوشحالم که باراهنمایی های خوب روانشناستون میتونم افسردگیمو درمان کنم ممنون

  2. با سلام خدمت عزیزان در وبسایت ویکی روان و عرض خسته نباشید، خدمتتان عرض کنم با مطالعه مطالبی که در سایت شما و دیگران داشتم احساس میکنم پسر ۲۲ ساله ام به افسردگی مبتلا باشد، البته قابل ذکر است در سالهای اخیر به تعدادی از روانشناسان و روانپزشکان در تبریز مراجعه کردیم ولی متاسفانه در خصوص رفع مشکلات او نتیجه ای نگرفتیم ، حال سوالم اینه : آیا صلاح هست ترغیبش کنم در این سایت تست ارزیابی افسردگی انجام بده، ممنون از راهنمایی تان

    1. سلام جناب کنعانی،
      این تست یکی از دقیق ترین تست های ارزیابی افسردگی است.
      اگر پسرتان در جریان بیماری خود هست مشکلی نداره فقط در هر صورت اجازه ندین تحلیل تست و ببیند.
      در مورد مشاوره روانشناسی هم خدمتتون بگم با توجه به سن فرزندتان به متخصص مراجعه کنید تا نتیجه بگیرید.
      اگر به مشاور خبره و با تجربه مراجعه و دستورالعمل ها را دقیق اجرا کنید حتما نتیجه خواهید گرفت.

  3. میشه جوابمو بدید؟ اگر یه نفر افسردگی شدید داشته باشه چی کار باید بکنه؟ بره پیش دکتر؟ خب دکترا که همشون چرت و پرت و مزخرف تحویل میدن؟ رفتم پیش دکتر میگه احساس غم داری؟ بهش میگم من پکیج کاملی از انواع افسردگیم، ازش که راه حل میخای چارتا قرص بیخود بهت میده و رهات میکنه فقط برا پوله و گر نه فایده نداره؟ امیدوارم حالمون خوب شه.

    1. سلام وقت خوش،
      ببینید برای درمان هر نوع بیماری از قبیل جسمانی و یا روحی و روانی باید ممارست داشته باشید تا به نتیجه برسید.
      در مورد هر چیزی در زندگی همینه نه فقط درمان افسردگی و بیماری ها.
      شاید یه پزشک تشخیص و تجویز خوبی نداشته باشه، مشکلی نیست قبل از مراجعه به مشاور بعدی بیشتر تحقیق کنید و به فرد مناسبی مراجعه کنید.
      به پیشنهاد ما اول به روانشناس مراجعه کنید، اگر کار با گفتار درمانی حل نشد، خود ایشان شما را به روانپزشک ارجاع می دهند.
      اما در بیشتر موارد کار با مشاوره روانشناسی حل میشه.
      بد نیست مقاله فرق روانشناس با روانپزشک چیست را هم در ویکی روان مطالعه کنید.
      در ضمن اگر خواستین، مشاورین روانشناس بسیار خوبی برای درمان افسردگی در بخش مشاوره آنلاین ویکی روان حضور دارند.

  4. من با این افسردگی خو کردم.وقتی باهم هستیم چهرهای اصلی افراد برام نمایان میشن و چون نمیتونم به زبان بیارم و بگم که میدونم تو چشم و ذهن اطرافیان میگذره مجبورم تو صندوقچه قلبم نگه دارم تا روزیکه بدرد اونی بخوره که بخاد وگرنه هر درختی که سایه دارد نباید که میوه دهد.هرچی از عالم بدونی و نگه داری بیشتر چشم دلت باز میشه و اون علم به حلم مبدل میشه.کم میگم زیاد میبینم و کمتر میخام بشنوم.

  5. من با این افسردگی خو کردم.وقتی باهم هستیم چهرهای اصلی افراد برام نمایان میشن و چون نمیتونم به زبان بیارم و بگم که میدونم تاطرافیانو چشم و ذهن میگذره مجبورم تو صندوقچه قلبم نگه دارم تا روزیکه بدرد اونی بخوره که بخاد وگرنه هر درختی که سایه دارد نباید که میوه دهد.هرچی از عالم بدونی و نگه داری بیشتر چشم دلت باز میشه و اون علم به حلم مبدل میشه.کم میگم زیاد میبینم و کمتر میخام بشنوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا