تربیت فرزند

آشنایی با راه های حل عادت زورگویی در کودکان

خیلی از رفتار های کودکان بخاطر عدم نظارت و حمایت والدین و پدر و مادر ها به خطرهای جبران ناپذیری بدل میشوند که میتواند آینده زندگی همه آن ها را به خاطر اندازد . پدر و مادر ها باید قبل از والدین بودن برای فرزندان خود رفیق های صمیمی باشند تا بتوانند کودکان و فرزندان خود را کنترل کنند و باید با کنترل و حمایت به جا غضب و خشم و عصبانیت را از کودکان دور کرده و شخصیتی آرام و عاقل را به آنها  هدیه داد .برای اطلاع بیشتر از حل عادت زورگویی در کودکان لطفا این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

راه های حل عادت زورگویی در کودکان را بشناسید

با ویکی روان همراه شوید.

حل عادت زورگویی در کودکان

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چرا بچه ها قلدری می کنند؟ حل عادت زورگویی در کودکان امکان پذیر است؟

گاهی اوقات این اتفاق برای والدین صبور و مهربان هم اتفاق می افتد به حدی که دیگر نمی توانند این رفتار کودکشان را تحمل کنند. یک خبر خوب برای آنها دارم و آن هم این است که راه هایی برای جلوگیری از شکل گرفتن این رفتار در کودکان وجود دارد.

والدین زورگویی را به کودکان یاد ندهید

شناخت احساسات بهترین راه برای حل عادت زورگویی در کودکان

گاهی ممکن است کودک شما به دلیل اینکه هیچ چیزی آنگونه که او می خواهد نیست از دست شما عصبانی باشد و به همین دلیل دست به قلدری بزند. در این مواقع باید تشخیص دهید که او از شما عصبانی است و در کنار آمدن او با احساساتش کمکش کنید. و به او اجازه دهید که انرژی منفی خود را به مثبت تبدیل کند.

حتی می توانید برای او مثال بیاورید. مثلا ” مامان الان یک کمی عصبانی و ناراحت است و می خواهد به پیاده روی برود تا کمی حالش بهتر شود.” اینگونه یاد می گیرند که حس عصبانیت خیلی هم بد نیست و می توان این احساس را مدیریت کرد و با آن کنار آمد.

بازی را در اولویت قرار دهید

به کودکتان اجازه دهید که با بچه های دیگر در گروه های سنی، نژادها، رنگ ها و مذهب های مختلف بازی کند. این باعث می شود که روابط اجتماعی کودک پیشرفت کند و با تمام وجود درک کند که انسان ها متفاوت و قابل احترام هستند.

بیشتر مواقع می بینیم که کودک با بچه های دیگر به دلیل تفاوت های رفتاری و ظاهری که دارند خشونت نشان می دهند

پس با تشویق کودک به بازی با بچه های مختلف می توانند این را تشخیص دهند که تفاوت های رفتاری و ظاهری دیگران با او چیزی عادی است و مشکلی ندارد. به آن ها اطمینان دهید که توانائی هایشان مفید است و حس قدرت را نیز به آن ها بدهید. علاوه بر این باید یاد بدهید که خودشان مسئول تمام رفتارهایشان هستند، حتی اگر رفتار بدی مرتکب شوند.

والدین زورگویی را به کودکان یاد ندهید

به آن ها اجازه بدهید حرف هایشان را به زبان بیاورند

بمنظور حل حل عادت زورگویی در کودکان بین والدین و کودک باید رابطه دو جانبه وجود داشته باشد. وقتی به کودک اجازه دهید که افکارش را به زبان بیاورد می فهمد که احساساتش بی اهمیت نیستند. همیشه به آن ها فرصت بدهید که درباره افکار و احساساتشان با شما صحبت کنند.

ممکن است در ابتدا این کار را بی ثمر بدانید. اما به تدریج درمی یابید که با این کار، وفاداری، ادب و انصاف را به آن ها آموخته اید. در هفته یک بار جلسه بیان افکار و احساسات داشته باشید تا به جای قلدری کردن درباره مشکلات و تجربیات خوبی که داشته با شما صحبت کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

درصورت لزوم دخالت کنید

گاهی اوقات لازم است که کمی جدیت به خرج دهید. زیرا این کودک شماست و باید مراقبش باشید و نگذارید که به تنهایی با تمام مشکلاتش روبرو شود. با وجود تمام اقداماتی که انجام داده اید ممکن است کودک شما همچنان به رفتارهای خشونت آمیز خود نسبت به کودکان دیگر ادامه دهد.

در این مواقع باید بدانید که چه زمانی مداخله کنید و از معلم های مدرسه و دیگر والدین کمک بخواهید. یا در صورت لزوم با متخصص مشاوره درمیان بگذارید.

مطمئنا روش های زیادی برای حل عادت زورگویی در کودکان وجود دارد که در این مطلب ذکر نکردیم. اگر روش دیگری به جز این موارد هست که شما آن را امتحان کرده اید و نتیجه خوبی داده است خوشحال می شویم که تجربیات خودتان را در قسمت دیدگاه ها با ما سهیم شوید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا