تربیت فرزندخانم ها بخوانند

شکل صحیح رابطه مادر و دختر چه ویژگی هایی دارد؟

منظور از رابطه مادر و دختر تنها روابط مادر و فرزندی نیست بلکه فراتر از آن روابط دوستانه بین آن هاست. برای ایجاد این روابط مسائل و نکات زیادی هستند که باید آن ها را تا جای ممکن شناخت و به کار برد. بدین منظور لیستی در متن زیر آورده ام که همه مادران می توانند آن ها را بیاموزند.

آشنایی با ویژگی های رابطه مادر و دختر

با ویکی روان همراه باشید

مادران همیشه باید بدانند فرزندشان کجاست

این اساسی ترین درس در رابطه مادر و دختر است ولی مهمترین آن ها نیست. باید بدانید دختر شما کجاست و با چه کسی است؟ حتی اگر در یک شهر بسیار بزرگ زندگی می کنید. اگر روزی بدون اطلاع قبلی به خانه مادربزرگ رفت با ترس و وحشت همه را پیدا کردن او بسیج کنید و با این کارها به او بفهمانید که کار درستی انجام نداده است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

در پذیرش تغییر به او کمک کنید

به عنوان مثال محل سکونت خود را تغییر داده اید و ممکن است دختر شما نسبت به محل قبلی دلتنگ شود. در این مواقع می توانید جشنی ترتیب بدهید تا در خو گرفتن با شرایط جدید به او کمک کرده باشید. در تمام موقعیت ها نقش پوشش امنیتی برای دخترتان داشته باشید و با فراهم آوری تمام نیازهایش به او کمک کنید تا بتواند چالش های زندگی را با موفقیت بگذراند.

گاهی اوقات برای این که کودکتان از محدوده آسایش خود بیرون بیاید نیاز به کمی هول دارد و همیشه حضور مادر در کنارشان به آن ها کمک بزرگی می کند

گاهی اوقات از او فاصله بگیرید و زمان بدهید، او بازخواهد گشت

اگر برای یک روز دخترتان درب اتاق را به روی خود قفل کرد تا به بحث ادامه ندهد مطمئن باشید که دارد روی خودش کار می کند و بالاخره برای بخشش و راهنمایی های شما باز خواهد گشت.

پیشنهاد ما: کنترل عشق مادر و فرزند

این نکته در رابطه مادر و دختر اهمیت زیادی دارد که خرید، یک روش درمانی است. هله هوله نیز همینطور. هر شخصی در پایان یک هفته پراسترس از درس و کار نیاز به استراحت و شادی دارد و این وظیفه مادران است که این لحظه را تشخیص دهند و او را با یک هدیه سورپرایز کنند. این هدیه می تواند بستنی، پیتزا، لباس، خرید کفش یا کتاب و هر چه که باب میل اوست باشد.

با تمرکز بر رویاها و آرزوهای خودتان برای او الگو باشید

برای ایجاد نوع قشنگ رابطه مادر و دختر سعی کنید در رسیدن به رویاهای خود تلاش کنید تا اینگونه به فرزندتان نشان دهید که او هم می تواند همانند شما روزی به رویای خود برسد. به او اطمینان دهید که می تواند به هرچه که بخواهد برسد و هیچ نتوانستنی در کار نیست. در این صورت وقتی فرزند شما موفقیت های شما را ببیند این اندیشه را در ذهن می پروراند که شبیه شما باشد و شما را برای خود الگو قرار می دهد.

مادران

برای غذاخوردن در کنار خانواده وقت بگذارید

حتی با خوردن دونات قبل از مدرسه و یا یک وعده شام در شب جمعه این کار را انجام دهید. سهیم شدن در غذا با خانواده منجر به سهیم شدن در افکار، توصیه ها، داستان ها و مسائل فرهنگی می شود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

به سفرهای ناگهانی و پرماجرا بروید

یک سفر ناگهانی با شرایط سخت و خوابیدن در یک اتاق ترسناک. این ها در رابطه مادر و دختر اتفاقاتی هستند که خاطراتی شگفت انگیز ایجاد می کنند و روابط را محکم تر. برنامه ریزی خوب است اما به کودک خود یاد بدهید که گاهی اوقات برنامه های ناگهانی و بدون برنامه ریزی هم در زندگی لازم است. اگر همیشه سرتان در نقشه باشد ممکن است لحظات مهمی که در اطرافتان می گذرد را از دست بدهید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا