تربیت فرزندروانشناسی کودک و نوزاد

11 نکته طلائی در رفتار درست مادر با فرزند

تاج حمایت مادر از فرزند، یک پادشاه می سازد

رفتار درست مادر با فرزند، شاه کلیدی در تربیت فرزندان است. همه پدران و مادران برای آینده فرزندان خود نگرانی های بسیار دارند، اما در این بین مادران در خانواده، مانند همیشه پر رنگ ترین نقش را در رفتار درست با کودک ایفا می کنند. توجه داشته باشید که کودکان آیینه رفتار شما هستند پس نوع رفتار درست مادر با فرزند در حقیقت بر بهبود رفتار فرزند در خانواده نیز تاثیر مستقیم دارد. اگر فرزند شما از سن کودکی خارج شده و تاکنون رفتار درست با فرزندتان را نمی دانستید حتما درگیر مشکلاتی در خانواده شده اید، اما نگران نباشید هرچند این تغییر رفتار و تاثیر نتیجه، طولانی تر است، اما باید بر آن پایداری داشته باشید و از یک مشاوره کودک و نوجوان کمک بگیرید. وقتی طرز رفتار درست مادر با فرزند را از دوران کودکی بدانید روند بهتری خواهید داشت. به این منظور خط مشاوره تلفنی ویکی روان همیشه برای شما آزاد است تا اصول رفتار مادر با فرزند خود را در کنار متخصصین روانشناس آموزش ببینید.

چگونه با فرزند خود درست رفتار کنیم؟

هم گام به روز ترین نکته های روانشناسی و تربیتی در ویکی روان باشید.

پیش تر در ویکی روان تمام و کمال درباره موضوع مهم شیوه رفتار با فرزند توضیح دادیم و گفتیم که آینده فرزند ما رابطه مستقیم با نحوه برخورد ما با او دارد. اما در ادامه نیاز به توضیحات بیشتری است.

اگر شما از آن دسته مادرانی هستید که می‌خواهید ارتباط خود را با فرزندتان بهبود بخشید و به دنبال اصول رفتار درست مادر با فرزند هستید ما در سایت ویکی روان، نکات مهمی را برای شما جمع آوری کرده ایم که با انجام آنها رابطه شما تقویت خواهد شد. در این بین از نقش پدر در تربیت بچه و نظر مشاوران روانشناسی ویکی روان، غافل نشوید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان

اهمیت رفتار درست مادر با فرزند چیست؟

در محیط خانواده وجود پدر و مادر در کنار یک دیگر برای تربیت فرزندان مهم است، اما همواره مادران تاثیر بیشتری بر تربیت کودکان می گذارند. این تاثیر از زمان تولد و اولین آغوش مادر شروع می شود و تا سال های رشد ادامه پیدا می کند، بنابراین رفتار درست مادر با فرزند در شکل‌ گیری شخصیت آن‌ها تأثیر به سزایی خواهد داشت. یک مادر آگاه باید اصول تربیت درست بچه و رفتار صحیح با آنها را بداند.

1- در آغاز رفتار درست مادر با فرزند، محبت جسمانی را نشان دهید

محبت جسمی برای همه به طور طبیعی به وجود نمی آید، اما اجازه ندهید ناراحتی شما را از ایجاد احساس دوست داشتن در فرزندتان باز دارد. بنشینید و اجازه دهید فرزندتان روی زانوی شما بنشیند.

این آغاز یک رفتار درست مادر با فرزند است زمانی که شما به عنوان یک مادر آغوش را لذت بخش کنید. پشت پسر نوجوان خود را نوازش کنید. در حالی که دخترتان را در رختخواب می‌گذارید، گونه‌ اش را ببوسید. زمانی فرا می رسد که فرزندان شما هر روز از نظر فیزیکی در زندگی شما حضور نخواهند داشت، پس تا زمانی که می توانید، محبت خود را از همین الان نشان دهید.

2- برای حمایت از فرزند به طور کامل حضور داشته باشید

خیلی از والدین در بخش مشاوره تلفنی تربیت کودک ویکی روان سوال می پرسند که چطور با بچه های لوس رفتار کنیم؟ باید ببینیم دلیل لوس شدن بچه ها چیست؟ در کنار آنها حضور دارید؟

ما می دانیم که برای انجام این کار باید چه کار کنیم، اما این کار آسان نیست. ما باید گوشی هایمان را زمین بگذاریم، لپ تاپ ها را ببندیم و هنگامی که فرزندانمان می خواهند توجه ما را جلب کنند، پر کردن ماشین ظرفشویی مان را متوقف کنیم. با یکدیگر صحبت کنید تا بیشتر آنها را بشناسید. از اهمیت صحبت کردن مادر با کودک در تربیت فرزندان غافل نشوید.

3- مهربانی، لازمه اساسی رفتار درست مادر با فرزند

شکی نیست که ما بچه هایمان را دوست داریم، اما عشق بدون مهربانی خیلی دوست داشتنی نیست. با فرزند خود مهربان بوده و این به شما کمک می کند تا فرد بهتری باشید. هر چقدر روابط صمیمانه ‌تری با کودک خود داشته‌ باشید در تربیت آن‌ ها موفق ‌تر خواهید بود. برای رسیدن به این هدف لازم است علم رفتار درست با کودک را داشته باشید و سطح آگاهی خود را افزایش دهید، بنابراین ارتباط با روانشناسان کودک در ویکی روان را فراموش نکنید.

مشاوره کودک و نوجوان در ویکی روان

4- مادر گرامی برای فرزنداتان وقت بگذارید

برای والدین و بچه ها اغلب سخت است که برای یک وعده غذایی دور هم جمع شوند، چه رسد به اینکه زمان با کیفیتی را با هم بگذرانند. اما بچه‌ ها چیزی بیشتر از این نمی‌خواهند. صبح ها 10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا بتوانید با کودک خود صبحانه بخورید یا ظرف ها را در سینک بگذارید و بعد از شام قدم بزنید. اگر بچه‌ ها توجهی که می‌ خواهند را از والدین خود دریافت نکنند، اغلب بدرفتاری می‌ کنند تا به آنها توجه ‌شود.

5- یکی از اصول رفتار مادر با فرزند : با آنها بخندید و شاد باشید

هیچ گاه از نقش همه جانبه والدین در تربیت فرزندان غافل نشوید، شیوه رفتار مادر به فرزندانش یک سرمایه گذاری برای آینده آنهاست و اهمیت زیادی دارد. یک رابطه والد – فرزندی قوی نیاز به دوز خوبی از شوخ طبعی دارد. با فرزندانتان به چیزهایی که فکر می کنند خنده دار است بخندید. با استفاده از جوک‌ ها به آنها کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. به چیزهایی که فکر می کنید خنده دار هستند اشاره کنید و با کمک مشاوران ویکی روان تعریف درست تربیت فرزند از نظر روانشناسی، را بشناسید تا رفتار بهتری با فرزند خود داشته باشید.

6- در راستای رفتار مناسب با فرزند حرکت کنید و همواره الگوی خوبی باشید

بچه های خردسال با تماشای والدین خود چیزهای زیادی در مورد نحوه رفتار کردن یاد می گیرند. هر چه خردسال تر باشند، نشانه های بیشتری از شما می گیرند. قبل از اینکه جلوی فرزندتان از کوره دربروید یا ناگهان شدیداً عصبانی شوید، به این فکر کنید: آیا می‌ خواهید کودکتان هنگام عصبانیت اینگونه رفتار کند؟ توجه داشته باشید که دائم توسط فرزندانتان تحت نظر هستید. کنترل و مدیریت خشم را بیاموزید. مطالعات نشان داده‌ اند کودکانی که ضربه می زنند معمولاً الگوی پرخاشگری در خانه دارند. دنباله روی از والدین یکی از کارهای همیشگی بچه های است که باید متوجه آن باشید.

7- یک مادر در رفتار با فرزندش نظم را فراموش نمی کند

این تکنیک به خصوص برای رفتار کردن با بچه های بی ادب بسیار کاربردی است!

برای بسیاری از مادران، این سخت ترین کار است. نظم دادن به فرزندانمان زمانی بهتر انجام می شود که ما عصبانی نشویم. در حالی که جیغ کشیدن بر سر آن ها ممکن است احساس خوبی داشته و موثر به نظر برسد، اما واقعا اینطور نیست و ممکن است نتیجه معکوس مشاهده کنید.

8- در رفتار درست مادر با فرزند، کلمات محبت‌ آمیز معجزه می کنند

کلمات مادرانه قدرتمند هستند! مکث کردن برای یک لحظه قبل از صحبت کردن برای انتخاب دقیق کلمات می تواند تفاوت بین کلمات خشن یا بی ادبانه و کلماتی باشد که فرزندان ما را می سازند.

تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید که بیشتر آنچه به فرزندان خود می گویید، عشق و پذیرش شما را منتقل می کند

کودک شما باید اولین نفر از شما چیستی عشق را بفهمد. این نکته مهم در رفتار درست مادر با فرزند را همیشه به خاطر داشته باشید.

9- نشان دهید که عشق شما بی قید و شرط است

به عنوان والدین، شما مسئول اصلاح و راهنمایی فرزندانتان هستید. اما نحوه بیان راهنمایی های اصلاحی خود، تفاوت زیادی در نحوه دریافت آن توسط کودک ایجاد می کند. به منظور رفتار درست مادر با فرزند، هنگامی که مجبورید با کودک خود روبرو شوید، از سرزنش، انتقاد یا عیب جویی خودداری کنید، که به عزت نفس لطمه می زند و می تواند منجر به رنجش شود.

در عوض، سعی کنید حتی زمانی که فرزندانتان را تنبیه می کنید، آنها را تربیت و تشویق کنید. به کمک یک راهنما و مشاور روانشناس کودک و نوجوان از رفتار درست خود مطمئن شوید که فرزندتان در هر شرایطی می داند که اگر چه می خواهید و انتظار دارید که دفعه بعد بهتر شوند، اما عشق شما همچنان ادامه دارد.

10- در رفتار درست با بچه ها از همراهی برای دعا و مناجات کمک بگیرید

وقتی با فرزندانمان نماز می خوانیم، به آن ها نشان می دهیم که به خدا تکیه می کنیم. آن ها می آموزند که می توانند به خدا هم تکیه کنند و عشق خدا به ما اساس عشق ما به آنهاست. آموزش دین به فرزندان را در اولویت های تربیت فرزند خود بگذارید.

11- از روش دلبستگی برای فرزندتان استفاده کنید

ایجاد دلبستگی با کودکان نکته اساسی در رفتار مادر با فرزند است که شامل موارد زیر است:

  • حفظ آنها (کودکان)
  • فراهم آوردن محیط زندگی امن
  • صحبت با آنها
  • خندیدن و بازی با آنها از بهترین روش های رفتاری مادر با بچه هایش است
  • اطمینان از خواب کافی
  • غذا دادن به آنها و غذا خوردن با آنها
  • داشتن انتظارات مناسب از آنها و تعیین محدودیت
  • یادگیری نحوه بیان منحصر به فرد آنها (مانند حالات چهره، صداهایی که تولید می کنند، نحوه بیان نیازهای خود)
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

توصیه ویکی روان درباره رفتار درست با فرزند چیست؟

شما به عنوان یک مادر نگران ترین فرد برای تربیت کودک خود هستید، اما همواره به یاد داشته باشید برای حد اعلا در رفتار درست مادر با فرزند، نیاز به یادگیری مداوم و مشاوری همراه برای تمامی مراحل سنی فرزند و تغییرات حاصل از آن دارید. علاوه بر تربیت فرزندان، تعیین محدودیت ها بخش مهمی از رابطه مادر و فرزند است.

بچه ها نباید خانه را کنترل کنند و این کار شماست پس نیاز است هنگام تعیین محدودیت با فرزندتان شفاف باشید. برای اطمینان از سلامت چهارچوب رفتار درست مادر با فرزند مشاوران روانشناسی کودک و نوجوان آنلاین و تلفنی در ویکی روان، همراه شما هستند.

مشاوره با بهترین روانشناسان ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا