بیماری

بیماری پوکی استخوان در زنان و مردان

شیوع بیماری پوکی استخوان که در آن استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند، در زنان بیشتر از مردان است. احتمال مرگ مردان به دلیل شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان به مراتب بیش از زنان است.

با ویکی روان همراه شوید.

بیماری پوکی استخوان

دکتر آلن ژانگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید:

«اگرچه زنان بیش از مردان مبتلا به بیماری پوکی استخوان می شوند اما مردان بیشتر در معرض مرگ ناشی از این نوع شکستگی ها و آسیب هستند.»

پوکی استخوان در زنان و مردان

در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۱ میلیون آمریکایی ۶۵ سال و بالاتر را که مبتلا به بیماری پوکی استخوان بوده و بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ دچار شکستگی شده بودند را بررسی کردند.

از بین این تعداد ۸۷ درصد را زنان تشکیل می دادند.

محققان دریافتند نرخ مرگ و میر یک سال بعد از شکستگی برای مردان ۱۹ درصد و برای زنان ۱۳ درصد بود. شکستگی مچ پا تنها مورد استثنایی بود که در آن نرخ مرگ و میر در بین مردان و زنان یکسان و تنها ۸ درصد بود.

یافته ها نشان داد زنان ۵ برابر بیش از مردان دچار شکستگی اولیه می شوند، اما ریسک شکستگی های متعاقب در مدت سه سال بعد از اولین شکستگی نسبتاً کمتر است.

به گفته ژانگ، «یافته های اصلی این مطالعه نشان می دهد که جنسیت بیمار می تواند بر ریسک شکستگی مرتبط با بیماری پوکی استخوان تاثیر گذارد.»

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا