خلاقیت

خلاقیت کلامی خود را تقویت کنید

هر کودکی در ابتدای مراحل رشد خود، سخن گفتن را به عنوان اولین نوع خلاقیت و آفرینش ذهنی و عینی تجربه می‌کند. هر چه رشد و پختگی آدمی‌ در قلمرو کلامی ‌و هوش کلامی ‌افزایش یابد، کمیت و کیفیت آفرینش‌گری‌های آدمی ‌نیز تحت‌تاثیر قرار‌ می‌گیرد. به همین دلیل می‌توانیم توانمندی و خلاقیت کلامی ‌را به عنوان عاملی مهم و اصلی در خلاقیت و آفرینش‌گری‌های دیگر او در نظر بگیریم.

با ویکی روان همراه باشید.

چراخلاقیت کلامی را افزایش دهیم؟

بسیاری از افراد ممکن است در هنگام صحبت کردن یا قرار گرفتن در محافل اجتماعی مضطرب شوند. در این صورت است که باید سعی کنند بر شرایط موجود تسلط یابند و آرامش روحی خود را حفظ کنند.حال برای پرورش خلاقیت کلامی در خودمان می‌توانیم این فرصت را به خودمان بدهیم تا افکار و اندیشه‌های خود را به صورتی آزاد و آرام بیان کنیم و اینکه صدای خود را ضبط کرده و با دقت، حوصله و علاقه به صحبت‌های خودمان گوش دهیم.

آفرینش کلامی‌ شکل نظم، نثر، مکتوب و شفاهی دارد، به همین دلیل باید انواع آن را در خودمان پرورش دهیم و گنجینه لغات خودمان را گسترش دهیم.سعی کنیم بمنظور افزایش خلاقیت کلامی فعالیت‌های کلامی ‌مانند شعر و شعرخوانی را جزو کارهای روزمره‌مان قرار‌دهیم، زیرا همین فعالیت‌ها ضرورت فرایند ارتقای سطح هوش کلامی‌مان است.

برای افزایش خلاقیت کلامی اگر به طور مداوم بر روی افزایش دامنه‌ لغات و بهبود هوش کلامی‌خود کار کنید، نتایج شیرینی را تجربه خواهید کرد.

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا