تربیت فرزند

بررسی روشهای درست تربیت کودکان

همیشه همه چیز به تربیت کودکان برمیگردد. با روشهای درست تربیت کودکان یعنی جامعه ای سالم، یعنی حاکمیت اخلاق برتر بر دنیا و هزاران یعنی دیگر. خیلی وقت ها قطعا برایتان پیش آمده که چه کنیم که درست فرزند و کودکان خود را تربیت کنیم اما هیچ گاه از خود سوال نکردیم یا در خود جستجو نکردیم که خودمان چگونه ایم؟ حتی اگر بهترین تربیت ها از فرزند شود باز جای اصلی کار میلنگد یعنی شما ، زیرا مهمترین بخش تربیت فرزند رفتار والدین و پدر و مادر در خانواده میباشد.

آشنایی با روشهای درست تربیت کودکان

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه شوید.

روشهای درست تربیت کودکان

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان

ارتباط رفتار شما با تربیت کودک

هیچوقت فکر نکنید که شما تنها زمانی که با کودک صحبت می کنید و به او آموزش می دهید او را تربیت کرده اید در واقع شما کودکتان را در تمامی لحظات زندگی تربیت می کنید حتی هنگامی که در منزل نیستید.

روش لباس پوشیدن و معاشرت با دیگران، نحوه خوشحالی و ناراحتی، نحوه رفتار شما با دوستان و دشمنان، نحوه خندیدن و یا نحوه خواندن روزنامه و… تمام این ها برای کودک بسیار مهم هستند. آنها کوچکترین تغییر در روحیات شما را متوجه خواهند شد. آنها تک تک افکار شما را درک می کنند حتی اگر متوجه نباشید.

در بررسی روشهای درست تربیت کودکان باید گفت اگر رفتار مودبانه نداشته باشید، اگر به والدین خودتان بی احترامی کنید حتی ذره ای هم نباید به آموزش کودکتان فکر کنید. زیرا هم اکنون او را آموزش داده اید و در آن بسیار ناموفق بوده اید و هیچ توصیه و روشی به شما کمک نخواهد کرد.

در روشهای درست تربیت کودکان تربیت باید شفاف، واقعی و جدی باشد

این سه خصوصیت حقیقت زندگی شما را نشان می دهد. جدیت ضرورتا به مفهوم ناراحتی نیست. واقعی باشید و سعی کنید روحیاتتان با شرایط و واقعیتی که در زندگی رخ داده است همخوانی داشته باشد.

 اکنون کجاست؟ با چه کسی و چه کاری انجام می دهد؟

واضح است که باید به کودک تا جای ممکن آزادی بدهید. کودک باید در معرض دیدگاه هایی به جز دیدگاه شما قرار بگیرد. شما باید خوب و بد میان مردم و موقعیت ها را به او بشناسانید.

کلید آموزش سازماندهی است

فرآیند تربیت و آموزش کوچکترین اشتباه را فراموش نخواهد کرد. سهل انگاری در آموزش هیچ معنایی ندارد. سازماندهی باعث می شود که حواستان به کوچکترین مسائل باشد. مسائل کوچک همیشه و همه جا در زندگی رخ می دهند. همین مسائل کوچک هستند که زندگی را می سازند.

کمکتان را به آن ها تحمیل نکنید

مطابق روشهای درست تربیت کودکان کمک والدین نباید اجباری، کسل کننده و آزار دهنده باشد. گاهی اوقات لازم است که کودک مبارزه کند تا نحوه غلبه بر مشکلات و راه حل آن ها را بیاموزد. همیشه حواستان به عملکرد کودکتان باشد. اجازه ندهید که کاملا گیج و سر درگم شوند. کودک شما گاهی نیاز دارد که توجه و هوشیاری شما را روی خودشان احساس کنند.

روشهای درست تربیت کودکان

هیچوقت بخاطر اشتباهاتشان آن ها را مجازات نکنید

من شدیدا با سیستم پاداش و تنبیه مخالف هستم. کودک شما باید به خاطر مشکلات و حل آن ها احساس خوبی داشته باشد. تشخیص کار درست انجام شده او می توانید بهترین پاداش تلاش های او باشد. همین که نبوغ، کاردانی و روش های او را تصدیق کنید بهترین پاداش را به او داده اید.

بر اساس روشهای درست تربیت کودکان مراقب باشید که بیش از اندازه از او تعریف و تمجید نکنید. نباید در مقابل دوستانتان از او تعریف کنید و همچنین نباید در مقابل دیگران او را مجازات کنید.

کودکان بدون این که به ارزش خود واقف باشند نمی توانند دوست بدارند

برای دوست داشتن، تشخیص دوست داشتن و خوشحال بودن باید به خود احترام گذاشت و ارزش واقعی خود را دانست.

هیچوقت به خاطر کودک خودتان را قربانی نکنید

اغلب از والدین می شنویم که می گویند: “ما به فرزندمان همه چیز دادیم، همه چیز حتی شادی مان را در زندگی فدای او کردیم.” این بدترین چیزی است که والدین می تواند در حق کودک ادا کنند. این بدترین هدیه به کودک است. اگر می خواهید که کودکتان را مسموم کنید می توانید یک فنجان از خوشحالی خودتان به او بدهید چون واقعا نتیجه م یدهد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

والدین نمی توانند به کودک یاد بدهند که چگونه خوشحال باشند اما می توانند به گوه ای آن ها را تربیت کنند که باعث خوشحالی آن ها شوند.

نقل قولی زیبا از یکی از اندیشمندان آموزشی هست که می گوید: عشق زیباترین حس هاست عشق، عجایب، انسان های جدید و ارزش های انسانی زیبایی خلق می کند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا