موفقیت

کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن

تا حالا به کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن فکر کرده اید؟ فکر نمیکنم این موضوع برای افراد زیادی مهم باشد. خیلی ها فکر میکنند غذا خوردن تنها زمانی برای صرف وعده غذایی میباشد و کارهای دیگر باید به زمانی مجزا انتقاده دداده شود. اما حقیقت این است که بسیاری از افراد موفق از زمان ناهار خوردن برای کسب موفقیت های بیشتر و سبقت گرفتن از دیگران استفاده میکنند.

در ادامه قصد داریم به بررسی کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن بپردازیم. موضوعی که برای خیلی از ما جالب و انقلابی خواهد بود.

با ویکی روان همراه باشید.

آشنایی با موضوع کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن !!!

۱۵ کاری که افراد موفق برای کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن انجام می‌دهند را در ادامه با هم بررسی میکنیم.

معمولا زمان صرف نهار اوقات خود را چگونه می‌گذرانید؟ ممکن است هنگام نهار خوردن برای مدتی کوتاه چشمان خود را ببندید یا گوشی هوشمندتان را چک کنید.

متخصصان می‌گویند در ساعاتی که برای نهار خوردن اختصاص می‌دهیم می‌توان بهره‌وری و انرژی خود را برای طول روز افزایش داد. اما اگر در این ساعات هم بخواهید کاری انجام دهید برای موفقیت شما زیان‌آور خواهد بود. و با کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن نافات خواهد داشت.

آقای مایکل کر یکی از سخنگویان بین‌المللی در مورد تجارت و نویسنده‌ کتاب The Humor Advantage می‌گوید: «در زمان خوردن نهار فرصت دارید تا مجددا متمرکز شده و خود را سازماندهی کنید و نیز انرژی لازم برای سپری کردن روز را به دست آورید.»

برخی از افراد زمان صرف نهار را همانند موقعیتی برای تماشای یک برنامه‌ تلویزیونی کوتاه بین یک بازی فوتبال می‌بینند. در واقع این نوع افراد فرصت مورد اشاره را زمانی برای گروه‌بندی مجدد کارها و توجه به آنچه که قرار است در طی روز انجام دهند می‌دانند.

دالی کورو که از مربیان تیم‌های اجرایی در شهر نیویورک است نیز این موضوع را تایید کرده و می‌گوید بیشتر افراد موفقی که می‌شناسد زمان نهار را بر روی میز نهار صرف نمی‌کنند. آنها از این زمان به منظور ملاقات افراد جدید، تمرین یا مطالعه استفاده می‌کنند. به تعبیری دیگر آنها برای کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن برنامه دارند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

افراد موفق هنگام خوردن نهار در ذهن خود برای ادامه‌ی روز کاری برنامه‌ریزی می‌کنن

مایکل کر می‌گوید: «افراد موفق هیچگاه در زمان صرف نهار، ملاقات‌های مهم یا کنفرانس‌ها و مواردی از این قبیل را، زمان‌بندی نمی‌کنند و در عوض حداقل ۱۰ دقیقه پس از خوردن نهار، به اهداف‌شان فکر کرده و در صورت نیاز، الویت انجام کارهای روز خود را تغییر می‌دهند.

ترفند برخواستن و نشستن

حتی در مواردی که احساس می‌کنید باید همزمان با صرف نهار کار هم کنید، حداقل برای چند دقیقه هم که شده از جای خود و از پشت میز برخیزید. کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن کاریست که هر کسی انجام نمیدهد.

کسب موفقیت و ناهار خوردن

کر می‌گوید آنچه افراد موفق در زمان مورد اشاره انجام می‌دهند، در بدترین حالت ممکن و اگر مجبور باشند در حال خوردن نهار کار نیز انجام دهند، کار یاد شده را در محلی دیگر انجام می‌دهند و در واقع هر کاری می‌کنند تا در این زمان نسبت به حالت عادی تغییر ایجاد کنند.

راز ارتباط با دیگران

سعی کنید حداقل یک بار در هر هفته، هنگام خوردن نهار، با یک فرد جدید از سازمان یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، یک هدف جدید را دنبال کنید. حتی می‌توانید از این زمان به منظور آشنایی با افراد جدید بهره ببرید. این همام موضوع کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن میباشد.

رایان خان، مربی آموزش کارمندان و موسس The Hired Group و مؤلف کتاب Hired! The Guide for the Recent Grad می‌گوید: «مطمئن باشید که در این شرایط چیزهای جدیدی در مورد سازمان یا شرکت خود یاد می‌گیرید و حتی ممکن است دوستان جدیدی از این راه بدست آورید.»

استفاده از سازمان‌ دهی

خان می‌گوید: «برای استفاده از زمان کوتاه استراحت در بین کار مثل زمان صرف نهار، می‌توان نگاهی به لیست کارهای زندگی شخصی خود انداخته و حتی برخی از آیتم‌های این لیست را انجام دهید.» وی در ادامه اضافه می‌کند: «احساس اینکه کارها تحت کنترل شما قرار دارند و سازمان‌دهی فعالیت خارج از شرایط کاری باعث تقویت انرژی ذهنی و کاهش سطح استرس خواهد شد.»

اختصاص دادن زمان صرفا برای خوردن غذا

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌ی زیاد یا نداشتن احساس گرسنگی، از خوردن نهار صرف‌ نظر می‌کنند. اما بهتر است که در زمان مقرر برای خوردن نهار، حتی به میزان کم، مقداری غذا میل کرد. و از راه های کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن بی بهره نباشید.

Carly Schuna در این مورد اینگونه توضیح داده است:

خوردن غذا اواسط روز، بدن شما را مجددا سرشار از انرژی خواهد کرد و در مواقعی که نیاز به تمرکز کردن داشته باشید، قند بیشتری را در خون شما آزاد می‌کند.

اگر برای خوردن نهار چندان ترغیب نمی‌شوید، بهتر است بدانید که حتی میل کردن یک نهار سبک می‌تواند انرژی شما را تجدید کرده و به شما حس شادابی منتقل کند و در نتیجه برای ساعات آینده‌ی روز، احساس آمادگی خواهید کرد.

خوردن آگاهانه‌ غذای سالم

افراد موفق همیشه غذای سالم می‌خورند و این کار را به صورت آگاهانه انجام می‌دهند. این شیوه برای کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن بسیار مهم است.

مایکل کر می‌گوید: «متخصصان تغذیه اعلام کرده‌اند که هنگام خوردن غذا باید این کار را آگاهانه انجام دهیم تا از این طریق غذا را آهسته‌ تر و با احساس بیشتری میل کرده و در واقع موقع خوردن غذا فقط به این فعالیت فکر کنیم.»

ارتباط با دیگران

اگر موقع خوردن غذا این کار را آگاهانه انجام ندهیم، رژیم غذای ما به غذاهای نامناسب و مضر تغییر خواهد کرد یا غذا را با سرعت بیشتری خواهیم خورد. این موضوع نه تنها در دراز مدت بر سلامت شما تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه سطح استرس‌تان را افزایش داده و امکان تمرکز بر کارهایی که باید بعد از نهار انجام دهید را از شما سلب می‌کند.

لیزا دی فازیو که یکی از متخصصان سلامت در زندگی و نیز متخصصان تغذیه است، در گفتگو با وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر گفته که خوردن غذاهای پرچرب و غذاهایی که قند آن‌ها بالا است، و نیز اسنک‌ها شما را خواب‌آلود کرده و انرژی کمی هم دارند که این عوامل می‌تواند بر عملکرد شما و نیز تمرکز روی کارها، تاثیر منفی داشته باشد.

کار کردن

تمرین کردن در حین خوردن نهار باعث تقویت انرژی خواهد شد و نیز احساس آمادگی کامل را برای ادامه‌ی ساعات کاری روز به ارمغان می‌آورد. خان در این مورد توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه آن را با هم مرور می‌کنیم: «یک برنامه‌ی کاری معمولی، علاوه بر تاثیر خوبی که بر افزایش سلامت خواهد داشت، باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز نیز می‌شود. تمام این عوامل در عملکرد شما در هنگام کار و فعال بودن بیشتر تاثیر مثبت خواهند داشت.»

تفکر در مورد فعالیت‌هایی که از صبح تا ظهر انجام می‌دهیم

وقت نهار، زمان بسیار مناسبی برای ارزیابی میزان پیشرفت شما است. مایکل کر می‌گوید: «زمانی را به منظور تفکر در مورد آنچه انجام داده‌اید اختصاص دهید. قدردانی از خود یکی از عوامل افزایش شاد بودن است و همچنین راه بسیار خوبی برای فعال بودن در ادامه‌ی ساعات روز است.»

اگر صبح سختی را گذرانده‌اید، به خود یادآوری کنید که باید دکمه‌ی ری‌ست را هنگام خوردن نهار فشرده و با نگرشی مثبت، برای ساعات عصر آماده شوید.

مطالعه کردن

Teri Hockett می‌گوید: «افراد موفق، ساعات صرف نهار را با خواندن ایمیل و گزارش‌های بی ارزش هدر نمی‌دهند. آن‌ها نگاهی به روزنامه‌ها، وبلاگ‌ها و کتاب‌ها می‌اندازند.»

مایکل کر نیز این مورد را تایید کرده است. وی می‌گوید مطالعه کردن به افزایش تمرکز شما کمک می‌کند و این کار یک استراحت ذهنی را پس از انجام کار برای شما به ارمغان می‌آورد و همچنین باعث می‌شود موضوعات مهمی را به تنهایی یاد بگیرید.

انجام دادن کارهای شخصی

Hockett می‌گوید افراد موفق در زمان صرف نهار، کارهایی را انجام می‌دهند که در سایر ساعات روز قادر به انجام آن نیستند. و از آن به عنوان کسب موفقیت هنگام ناهار خوردن افراد موفق یاد میکند.

این افراد همچنین از این زمان برای برقراری تماس‌های شخصی، برنامه‌ریزی قرارهای ملاقات، نوشتن یادداشت‌های تشکر، و انجام برخی از کارهای لیست وظایف شخصی استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کنیم که این فعالیت‌ها پس از خوردن نهار انجام می‌شوند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان

انجام کارهایی که از آن‌ها لذت می‌برید

افراد موفق از زمان مورد بحث به منظور انجام کارهایی که بیشترین لذت را از آن‌ها می‌برند، از جمله ملاقات با یک دوست، خرید کردن، یا رفتن به پارک بهره می‌گیرند. Kurow در این رابطه می‌گوید: «تمامی این فعالیت‌ها شبیه به تعطیلات کوتاهی خواهند بود که به افزایش احساس شادابی شما کمک می‌کنند. در این شرایط، تفکر شما برای ادامه‌ی روز کاری‌تان تغییر خواهد کرد.»

البته نمی‌توانید برای انجام کارهای سرگرم‌کننده و مفرح هنگام خوردن نهار برنامه‌ریزی کنید، اما ملاقات گاه‌به‌گاه با یک دوست یا رفتن به بوتیک مورد علاقه می‌تواند به افزایش عملکرد شما کمک کند.

خاموش کردن و شارژ لوازم الکترونیکی

Hockett می‌گوید: «زمانی که برای صرف نهار در اختیار دارید، لوازم الکترونیکی خود را خاموش کرده و از این لحظات نهایت لذت را ببرید.»

برنامه‌ریزی شغلی

در ساعاتی که برای خوردن نهار در اختیار دارید  اهدافی را که برای آینده‌ خود در سر دارید، روی کاغذ بنویسید. Kurow می‌گوید: «افراد موفق به ندرت زمانی برای انجام این کار در اختیار دارند. یک دفترچه خریداری کنید و مکانی را به منظور نوشتن تفکرات و رویاهای خود بیابید. سپس تصمیم بگیرید که اولین قدم برای رسیدن به مواردی که در ذهن دارید چیست. پس از این مرحله نیز برای ادامه‌ی مسیر دستیابی به هدف، برنامه‌ریزی کنید.»

فکر کردن

Hockett در این رابطه می‌گوید: «افراد موفق از زمان مورد اشاره برای تفکر در مورد رویاهای خود و طرح‌ها و ایده‌های جدید بهره می‌برند. علاوه بر این در ساعات صرف نهار به روش‌هایی که می‌توانند در زندگی حرفه‌ای یا شخصی خود اعمال کنند نیز فکر می‌کنند.»

برنامه‌ریزی برای عصر

در حالی‌که هنگام میل کردن نهار باید زمان کوتاهی را هم استراحت کنید، این ایده بسیار هوشمندانه‌ تلقی می‌شود که چند دقیقه پایانی این زمان را به منظور برنامه‌ریزی برای کارهایی که قرار است در ادامه‌ی روز انجام شوند، اختصاص دهید. در این شرایط برای بازگشت به پشت میز و انجام فعالیت‌، انگیزه بیشتری خواهید داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟ به غیر از مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، چه روش‌های دیگری را برای بهره بردن از ساعات صرف نهار هنگام کار کردن پیشنهاد می‌دهید؟

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا