تست روانشناسی

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا

اختلال مانیا به حالتی گفته میشود که شخص مبتلا در آن وضعیت ثابتی ندارد، برای مثال گاهی بسیار خوشحال است و لحظه ای بعد افسرده و غمگین. شاید بعضی مواقع این حالات برای همه ما هم اتفاق بیفتد اما همیشگی بودن آن خطر ساز است. تست ارزیابی علائم اختلال مانیا به بررسی احتمال وجود اختلال مانیا در افراد میپردازد.

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا

با بخش تست روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

همانطور که گفته شد تست ارزیابی علائم اختلال مانیا جهت سنجش شدت علائم مانیا در بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی از نوع I تنظیم شده است که معمولا در صورت مشاهده علائم شدید نیاز به پیگیری های لازم توسط مشاور و روانپزشک دارند.

اگر فکر میکنید شما هم بعضا حالات نامتعادل روحی روانی دارید، نگران نباشید انجام تست ارزیابی علائم اختلال مانیا میتواند وضعیت روحی روانی شما را مشخص کند.

میزان دقت تست ارزیابی علائم اختلال مانیا

از آنجایی که علائم بیماری مانیا بر خلاف افسردگی که تدریجی ظاهر میشود، ناگهانی پدیدار میشود، ناگهانی ظاهر و باز هم به صورت ناگهانی از بین میرود. تست ارزیابی علائم اختلال مانیا کارکرد مفیدی در به دست آوردن یک برآورد از وضعیت بیمار میباشد.

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا توسط تعداد زیادی از اساتید و متخصصین روانشناسی بالینی و روانپزشکی تائید و ضریب اعتبار آن (بیش از ۸۰ درصد دقت) بعد از آزمایش بر روی ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام به خوبی نشان داده شده است.

روانشناسان گردآورنده تست: محمد بهرامیان، هاله رهنما

تست ارزیابی علائم اختلال مانیا حاوی ۲۰ پرسش مربوط به احساسات کلی شمامیباشد که میبایست با دقت تمام به آنها پاسخ دهید. به یاد داشته باشید برای افزایش دقت و تحلیل بهتر، تنها یکبار میتوانید به پرسش ها پاسخ دهید و امکان بازگشت به پرسش های قبلی وجود ندارد. پس با دقت سوال را بخوانید و بعد پاسخ دهید.

[wp_quiz_pro id=”19610″]

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا