موفقیت کاری

ساعت ناهار در محل کار را پر بازده کنید

اگر در ساعت ناهار در محل کار همچنان کار می‌کنید، باید بدانید که این کار کردن انرژی تمام روز شما را خواهد گرفت.

با ویکی روان همراه باشید تا به راه های پربازده کردن ساعت ناهار در محل کار بپردازیم.

اهمیت ساعت ناهار در محل کار

به طور معمول پنج ساعت در هفته وقت ناهار دارید. آن‌چه در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند که از این زمان به‌ درستی استفاده کرده و از عادت بد کارکردن در زمان ساعت ناهار در محل کار خلاص شوید و روحیه کاری شما بالاتر برود.

ترک کردن محل کار

این کار یک راه اساسی برای استفاده صحیح از وقت ناهار است. ترک کردن محل کار فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا از شلوغی به دور باشید و تجدید قوا کنید. اما اگر در این زمان در اتاق کارتان باشید، همکاران و رئیستان برای کار به شما مراجعه می‌کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

در ساعت ناهار در محل کار پاهایتان را ورزش دهید

افراد موفق می‌دانند که ورزش کردن برای سلامت ذهن و جسم ضروری است. این افراد قسمتی از ساعت ناهار در محل کار را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند مثلاً پیاده‌روی می‌کنند و یا چند حرکت نرمشی انجام می‌دهند. بیرون بروید، کمی پیاده روی  کنید، مردم را تماشا کنید. این کار موجب افزایش سرعت گردش خون در بدن و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و دریافت ویتامین د، می شود که دستگاه ایمنی بدن و متابولیسم را تقویت می کند.

به کارهای شخصی برسید

فرصت میان روزی زمان کافی برای دادن لباس به خشکشویی، رفتن به اداره پست یا انجام کارهای بانکی است. این وظایف و کارهای کوچک زمان زیادی نمی برند، بنابراین به راحتی می توانید در ساعت ناهار در محل کار آنها را انجام دهید و خیالتان را راحت کنید.
خریدهای ریز تان را انجام دهید.

در ساعت کوتاه ناهار می توانید خریدهای ریز خود را انجام دهید یا به سوپرمارکت بروید و برای شام خرید کنید تا دیگر مجبور نباشید بعد از تمام شدن ساعت کاری، زمانی را نیز به این خریدها اختصاص دهید.

ناهار

مطالعه کنید

کتابی که هنوز تمام نکرده اید را در ساعت ناهار ادامه دهید یا غرق در روزنامه یا مجله شوید. مطالعه یک فعالیت تفریحی دیگر است که ذهنتان را در ساعت استراحت از کار، فعال نگه می دارد.

با خانواده تماس بگیرید

صحبت کردن با یکی از افراد مورد اعتمادتان، چه پدر و مادرتان باشند، چه همسر یا دوست صمیمی تان، می تواند یکی از بهترین کارها در ساعت ناهار در محل کار باشد و خستگی شما را از بین ببرد و انرژی تازه ای برای ادامه روز به شما بدهد.

کارهای هفته را مرور کنید

بیرون بروید، کمی پیاده روی کنید، مردم را تماشا کنید. این کار موجب افزایش سرعت گردش خون در بدن و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و دریافت ویتامین د، می شود که دستگاه ایمنی بدن و متابولیسم را تقویت می کند

کنترل کردن و زیر نظر داشتن زندگی کار سختی نیست. به همین علت است که افراد موفق عادت به بازنگری دارند. برای مثال در ساعت ناهار در محل کار می‌توانید ایمیل‌هایی که فرستاده‌اید را مرور کنید تا بدانید اقدامات بعدی چیست. یا می‌توانید با مراجعه به تقویم به قرارهایی که در طول هفته دارید نگاهی بیاندازید. هر دوی این کارها تمرینی هستند که شما را در زمان جلو می‌برند.

ورزش کنید

افراد موفق می‌دانند که ورزش کردن  برای سلامت ذهن و جسم ضروری است. این افراد قسمتی از وقت ناهار را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند مثلاً پیاده‌روی می‌کنند و یا چند حرکت نرمشی انجام می‌دهند. ورزش کردن راه مناسبی برای کاهش استرس ناشی از محیط کاری است.

برقراری دوستی با دیگران

تقسیم غذا با دیگران یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری رابطه دوستانه است. افراد موفق می‌دانند دوستی‌ها از یک ملاقات ساده شروع می‌شود. قدم بعدی، بیشتر وقت گذراندن با آن‌ها است. دعوت به ناهار، روشی خوب برای مستحکم کردن دوستی‌هاست، زیرا فرصتی‌ست برای صحبت‌های شخصی و دور شدن از مسائل کاری.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

چرت کوتاه داشته باشید

افراد موفق  ارزش خوب استراحت کردن را می‌دانند. یک چرت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای باعث افزایش تمرکز و کارایی شما می‌شود. این کار هم‌چنین اثرات مثبتی بر سلامتی قلب دارد.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا