ثروت

5 انگیزه ثروتمند شدن از دید روانشناسی

انگیزه پولدارها چیست که من نمی دانم؟

انگیزه ثروتمند شدن کمک می کند کارهای غیرممکن را ممکن کنید. اما یادتان باشد فقط انگیزه پولدار شدن کافی نیست، بلکه پایداری در مسیر و بهبود فردی هم از بایدهای ثروتمند شدن است. قصد داریم در این مطلب سایت روان درمانی ویکی روان، به بررسی دقیق انگیزه پولدارها و راه های رسیدن به ثروت دلخواه بپردازیم.

بهترین انگیزه ثروتمند شدن چیست؟

با مطالب علمی روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

انگیزه ما برای کسب درآمد باید براساس دلایلمان برای تمایل به انجام این کار باشد، نه براساس علایق و نفرت های شخصی مان. این اولین اصل روانشناسی ثروت برای عموم مردم است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پول در زندگی اهمیت زیادی دارد

سبک انگیزشی ما برای کسب درآمد باید براساس تمایل به انجام این کار باشد، نه براساس علایق و نفرت های شخصی مان. انگیزه ما تحت تاثیر دیدگاه مان نسبت به ارزش مردم بوده و بنابراین ما باید آنچه را که به آن باور داریم و برای خودمان ارزشمند است، مشخص کنیم.

عوامل زیادی وجود دارند که بر وضعیت عاطفی ما تاثیر می گذارند و در نتیجه به ما انگیزه می دهند تا به آنچه می خواهیم برسیم

مهم ترین انگیزه پولدار شدن چیست؟

برخی افراد ممکن است چنین استدلال کنند که میل به ثروتمند بودن خودخواهانه است و هر کسی که آن را می خواهد انگیزه های یکسانی دارد. با این حال، افراد بسیاری وجود دارند که علاقه خاصی به ثروتمند بودن ندارند. دلیل آن ها برای درخواست پول نوع دوستانه است. آن ها به سادگی تلاش می کنند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

1- پول به عنوان ابزار می تواند انگیزه ثروتمند شدن باشد

بسیاری از مردم از پول به عنوان ابزاری برای به دست آوردن هر حالت احساسی که در آن هستند استفاده می کنند. شاید برخی افراد منافع مالی دارند، اما این تنها یکی از ابزارهایی است که از آن استفاده می کنند.

ابزارهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که از آن ها برای رسیدن به اهداف احساسی خود استفاده می کنند. برای مثال، برخی افراد از پول برای ارضای نفس خود استفاده می کنند. درواقع انگیزه پول ساختن آنها ارضای میل داخلی آنها خواهد بود. آن ها چیزهایی می خرند که نیاز دارند و می خواهند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. آن ها از پول برای افزایش و بهبود اعتماد به نفس خود استفاده کرده و احساس می کنند که از توده مردم نبوده بلکه مهم نیز هستند.

مطالب مشابه با انگیزه های ثروتمند شدن در ویکی روان:

2- جلب توجه انگیزه ثروتمند شدن خیلی هاست

برای برخی دیگر انگیزه ثروتمند شدن این است که دیگران به آن ها توجه کنند، زیرا ثروت و قدرت دارند و نقش پول در زندگی ما نیز انکار ناپذیر است. به عنوان مثال فردی که پول زیادی دارد می تواند بسیار تاثیرگذار بوده و دیگران را به انجام کاری که می خواهد وادار کند. برخی دیگر این موضوع را مهمتر از نیازهای خود می دانند.

3- کسب قدرت می تواند دیگر انگیزه پولدار شدن باشد

ابزار بعدی که افراد از آن برای احساس بهتر در مورد خود استفاده می کنند، تمایل به استفاده از پول برای به دست آوردن قدرت و نفوذ است. همه ما می خواهیم موفق باشیم و به خاطر استعدادهایمان تحسین شویم. در دنیای امروز، ثروتمند بودن مزایای زیادی دارد. همه می خواهند احساس کنند که بهترین هستند و بسیاری از این مزایا به دلیل سخت کوشی ما نیست.

حتی ثروتمندترین افراد نیز می خواهند احساس کنند که برای خودشان کار می کنند و کاری از دست دیگران برنمی آید. حتی زبان بدن افراد ثروتمند نیز با دیگران متفاوت است. وقتی افراد موفقند، خوشحال هستند و رضایتی که احساس می کنند به آن ها انگیزه می دهد تا بیرون بروند و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند. دلیل انجام این کار، پول نیست. آن ها واقعا از احساس رسیدن به موفقیت انگیزه می گیرند که با توجه به میزان موفقیتشان می تواند کوتاه مدت یا طولانی مدت باشد.

4-احساس تعلق فراگیرتر

5 انگیزه ثروتمند شدن از دید روانشناسی

دیگر انگیزه ثروتمند شدن احساس تعلق به چیزی بزرگتر از خودشان است. مردم زمانی احساس تعلق پیدا می کنند که احساس کنند بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند. وقتی به این فکر می کنیم که در کجا قرار داریم و چه چیزی برایمان مهم است، می بینیم که همیشه بخشی از آن نیستیم. ما به یک جامعه، به یک ملت، به یک نژاد، به یک گروه یا حتی یک خدا تعلق داریم.

وقتی ما به چیزی بزرگ تر از خودمان تعلق داریم، حس ارتباط با چیزی را احساس می کنیم که احتمالا نمی توانیم آن را درک کنیم. این امر منجر به احساس شادی و حتی لذت بیشتر می شود. به این ترتیب احساس می کنیم بخشی از چیزی بزرگ تر از خودمان هستیم. هیچ احساسی بهتر از این وجود ندارد.

5- بهتر شدن دیگر انگیزه پولدار شدن است

دیگر انگیزه پولدار شدن، خواستن همان چیزی است که در حال یادگیری آن هستیم. ما یاد می گیریم و آنچه را که قرار است انجام دهیم، انجام می دهیم، تنها تفاوت این است که ممکن است نتوانیم آنچه را که می خواهیم انجام دهیم. برخی افراد می خواهند ثروتمند باشند و وقتی به آن دست پیدا می کنند، برای انجام دوباره همین کار هیجان زده می شوند. سپس به راه خود ادامه می دهند.

همه ما می دانیم برخی افراد هستند که به نشستن روی صندلی و جمع آوری چک پول برای کسب ثروت راضی هستند. آن ها به مقدار پولی که دارند راضی هستند. افراد دیگر می خواهند مهارت ها و استعدادهای جدیدی یاد بگیرند تا ارزش خود را به عنوان یک فرد افزایش دهند. آن ها می خواهند از نردبان شغلی بالا بروند تا رهبر شغل خود شوند.

آن ها می خواهند به پتانسیل کامل خود برسند. انگیزه ثروتمند بودن از منابع زیادی سرچشمه می گیرد و با درک هر یک از آن ها می توانیم به اهداف خود برسیم.

نقل قول های افراد معروف درباره انگیزه ثروتمند شدن

  • این یک محاسبه ساده است: درآمد شما فقط تا اندازه ای که شما رشد می کنید می تواند افزایش یابد. تی هارو اکر
  • با تحصیلات رسمی امرار معاش می کنید. خودآموزی شما را ثروتمند خواهد کرد. جیم ران استاد سخنران معروف دارن هاردی
  • تنها تفاوت بین یک فرد ثروتمند و یک فرد فقیر این است که آنها از زمان خود استفاده می کنند. رابرت کیوساکی
  • هر چه بیشتر یاد بگیرید، درآمد بیشتری خواهید داشت. فرانک کلارک
  • قبل از اینکه بتوانید میلیونر شوید، باید یاد بگیرید که مثل یک میلیونر فکر کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه با شجاعت به خود انگیزه دهید تا با ترس مقابله کنید. توماس جی استنلی
  • سرمایه گذاری روی دانش بهترین سود را به همراه دارد.» بنجامین فرانکلین
  • بخت با کسی یار است که جرات می کند این خود انگیزه ثروتمند شدن است. ویرژیل
  • منشا همه ثروت ها در ذهن است. ثروت در ایده است نه پول. رابرت کالیر
  • جیب های خالی هیچ وقت کسی را عقب نگه نمی دارند. فقط کله های خالی و قلب های خالی می توانند این کار را بکنند. نورمن وینسنت پیل
  • هر روز یک حساب بانکی است و زمان واحد پول ماست. هیچ کس ثروتمند نیست، هیچ کس فقیر نیست، ما هر کدام ۲۴ ساعت وقت داریم. کریستوفر رایس
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد انگیزه پولدار شدن

تا حد زیادی انگیزه ثروتمند شدن شخصی است و فرد به فرد متفاوت می باشد. اما حالا می دانیم عمومی ترین آنها کدام است.

اگر شما هم قصد و انگیزه پولدار شدن دارید می توانید از خدمات مشاوره کسب و کار در سایت ویکی روان استفاده کرده تا توسط متخصصین این رشته راهنمایی شوید. برای آشنایی با مشاورین ویکی روان در این مورد از لینک زیر استفاده کنید:

مشاوره آنلاین کسب و کار

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا