روانشناسی

مهمترین نقاط آلوده خانه را بشناسید

در منزل هر شخص و خانواده ای قطعا نقاط آلوده خانه وجود دارد که باید از آلودگی ها پاک شود و به آن آلودگی خاموش نیز میگویند. در این نقاط از خانه معمولا و اکثرا به آلودگی ها توجه نشده و به دید عادی و روزمره به آن نگاه میکنند. یا شاید هم بعلت اینکه توجه به این نقاط میتواند زمانگیر باشد شما نیز وقت توجه به  آن را ندارید .پس با بهترین متدهای تجربه ای بیایید بهترین نقاط آلوده خانه خود را پیدا کنید.

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه شوید.

آشپزخانه: اطراف سینک از نقاط آلوده خانه

گوشت خام، ماهی خام، آنچه از غذاها باقی مانده ، سینک آشپزخانه استخر باکتری ها است. با جوش شیرین این منطقه را بسابید، و سپس با سرکه سفید شستشو بدهید. چند قاشق غذا خوری سرکه را به آب گرم اضافه کنید، و سینک را آب بکشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

دستشویی: مسواک

آب به تنهایی نمی تواند جلوی رشد باکتری های دهان را بگیرد. مسواک خود را در ماشین ظرف شویی قرار دهید و یا از یک تمیز کننده سالم برای از بین بردن باکتری ها کمک بگیرید.

آشپزخانه: دسته یخچال

جرم ها می توانند حداقل دو روز روی دسته یخچال زنده بمانند. مقدار کمی از مایع ظرفشویی را به یک پارچه مرطوب بمالید تا باکتری ها از روی دسته پاک شوند. از سفید کننده و یا دیگر تمیز کننده های مشابه استفاده نکنید، چون ممکن است مواد شیمیایی خطرناک وارد غذاها شود.

اتاق نشیمن: کنترل ها

دست همه به کنترل ها می خورد، بیشتر مواقع هم هنگام غذا خوردن مخصوصا زمان غذا خوردن کودک ها و فرزندانتان. با یک پارچه پنبه ای که کمی الکل به آن زده اید کنترل را از باکتری ها تمیز کنید تا دکمه ها نیز آسیبی نبینند. نکته: اگر به هتل می روید حتما از ضدعفونی کننده برای تمیز کردن کنترل استفاده کنید.

آشپزخانه: شیر آب

صافی و درپوشی که روی شیر آب قرار دارد یکی از مکان های مورد علاقه باکتری ها و نقاط آلوده خانه است. می توانید هر چند ماه یکبار با سرکه سفید این قسمت را از باکتری بشویید و پاک کنید.

نقاط آلوده خانه

تمام اتاق ها: کلید چراغ ها

کلید های برق یکی از نقاط آلوده خانه به حساب می آید، چون جرم سنگینی روی آن می نشیند. برای تمیز کردن کلید های برق روی یک پارچه پنبه ای مقداری تمیز کننده همه منظوره اسپری کنید، و یا می توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید. به آرامی روی کلید برق را با پارچه تمیز کنید.

دستشویی و حمام: دیوارها

شاید کسی دوست نداشته باشد راجب به این موضوع فکر کند ولی هر بار که سیفون را می کشید و یا حمام می روید دیوارها نیز از کثیفی بی نصیب نمی مانند. اسپری تمیز کننده همه کاره یا آب اکسیژنه می تواند راه حلی ساده برای این مشکل چندش آور باشد.

تمام اتاق ها: دیوارها

تا وقتی به دیوار مشغول هستید بهتر است سراغ تمام آنها بروید و خوب تمیزشان کنید. با یک پارچه نرم پنبه ای گرد ها را ابتدا از بین ببرید، سپس تمام کثیفی ها را با یک اسپری همه کاره که مناسب دیوارها باشد پاک کنید ( اگر مطمئن نیستید ابتدا اسپری را در یک منطقه کوچک خارج از دید تست کنید ).

آشپزخانه: تخته برش

داشتن یک تخته برش تمیز بسیار مهم است، چون غذا را مستقیم روی آن قرار می دهید. استفاده از صابون شاید فقط سطح تخته برش را تمیز کند اما سرکه می تواند خوب آن را ضد عفونی کند. اگر می خواهید تخته عمیقا تمیز شود آن را با کمی جوش شیرین و نمک بسابید.

مهمترین نقاط آلوده خانه

آشپزخانه: اسفنج

اگر اسفنج آشپزخانه بو می دهد، نشانه این است که تبدیل به پناهگاه باکتری ها شده. اسفنج تر را برای یک دقیقه و نیم داخل مایکروفر قرار دهید تا باکتری ها از بین بروند، و یا می توانید داخل ماشین ظرفشویی قرارش دهید تا شسته شود ( فراموش نکنید که هر چند وقت عوضش کنید ).

آشپزخانه: دستگیره های اجاق گاز و فر

در حالی که غذا درست می کنید مرتب به دستگیره های اجاق گاز و فر دست می زنید، اما هر چند وقت آنها را تمیز می کنید؟ آنها یکی از نقاط آلوده خانه هستند. دستگیره ها را در حالت خاموش قرار دهید و با ترکیب آب و سرکه خوب تمیزشان کنید. برای از بین بردن لکه ها، اجازه دهید سرکه حداقل ۱۰ دقیقه روی دستگیره ها باقی بماند.

اتاق کامپیوتر: صفحه کلید کامپیوتر

صورت خود را لمس می کنید، با صفحه کلید تایپ می کنید، با همان دست ها غذا می خورید، سپس دوباره تایپ می کنید، خودتان دیگر می دانید منظورم چیست. برای تمیز کردن صفحه کلید کامپیوتر، ابتدا از کامپیوتر جدایش کنید. سپس با ترکیب رقیق آب و الکل آرام دستمال بکشیدش، فقط مواظب باشید صفحه کلید را زیادی خیس نکنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

حمام: پرده حمام

قبلا در باب مزایای دوش گرفتن بر روح و جسم مطالبی به اشتراک گذاشتیم اما اینبار از نگاه پاکیزه بودن شرایط حمام میخواهیم اشاره ای به آن داشته باشیم . اگر در حمام پرده هم دارید علاوه بر دیوارها باید از کثیفی های آن هم خلاص شوید. پرده پلاستیکی حمام را می توانید با ترکیب آب و سرکه دستمال بکشید. همچنین بهتر است ماهی یکبار این پرده در ماشین لباسشویی بشویید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا