مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

به دنبال نیمه گمشده خود نگردید!

یکی از منحرف ترین و مخرب ترین منطقهای فکری رایج در جامعه ی ایران، تفکر نیمه گمشده است. افراد متاسفانه به علت کمبود اطلاعات علمی تصور می کنند که نیمه گمشده آنها در بیرون از وجود آنها و در یک شخص دیگر تبلور می کند.

نیمه گمشده

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

در صورتیکه نیمه گمشده هر انسانی در وجود خود اوست که با کشف آن می تواند به تکامل برسد. افرادی که معتقد به این انحراف فکری هستند، متاسفانه به اشتباه جذب نقطه ی مقابل خود می شوند.

این مسئله چون هیچ ریشه ای در وجود حقیقی فرد ندارد، بزودی از بین می رود. به عنوان مثال فردی گوشه گیر را در نظر بگیرید که به خاطر عدم پذیرش صفات واقعی خود، به یک فرد اجتماعی با روابط عمومی بالا جذب می شود و با او وارد رابطه می شود.

شاید در ابتدا به خاطر جذابیت های جنسی یا هیجانات کاذب تصور کند نیمه گمشده اوست و بتواند در کنار او زندگی کند.

اما پس از کاهش هورمونهای جنسی و هیجانی که معمولا بین ۲ تا ۵ سال اتفاق می افتد، این رابطه رو به افول و معمولا به یک طلاق حقوقی و یا عاطفی منجر می شود.

این مسئله را همیشه در ذهن خود داشته باشیم که لازمه ی تداوم یک ارتباط، وجود نقاط اشتراک و شباهت بسیار است.

اگرچه تشابه زیاد در ابتدا دارای جذابیت زیاد نیست، اما در طولانی مدت تبدیل به یک رابطه ی صمیمی و مداوم می شود.

همچنین به یاد داشته باشیم که افرادی که جذب افرادی می شوند که نقطه ی متضاد شخصیتی آنها هستند، از عدم پذیرش خود واقعی خودشان رنج می برند.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا