روانشناسی فردیموفقیت

چگونه برنامه ریزی برای کسب موفقیت بیشتر داشته باشیم؟

برنامه ریزی و چگونگی هدف گذارینقشه راه کسب موفقیت در زندگی میباشد. بدون برنامه ریزی برای کسب موفقیت در تمام مراحل زندگی به خیالی بیش شبیه نیست. برنامه ریزی خوب دارای پیش نیازهای زیادی هست که با رعایت آنها میتوانیم به هدف خود برسیم.

با ویکی روان همراه باشید.

مصمم و با اراده ابزارهای برنامه ریزی برای کسب موفقیت

این جمله بیانگر داشتن اراده اى قوى براى داشتن یک برنامه ى یکپارچه و منطقى براى دستیابى به اهدافمان مى باشد.

برنامه باید عقلانى و منطقى باشد، یعنى چه؟

یعنى باید نوعی برنامه ریزی برای کسب موفقیت انجام شود که به دور از عقل و منطق نباشد و به گونه اى باشد که بتوان آن را عملى کرد.

براى مثال اگر برنامه دارید که امروز ده صفحه کتاب بخوانید، هرطور که مى شود آن ده صفحه را بخوانید چرا که هنگامى که با خود عهد میکنید که کارى را انجام دهید، سعى کنید آن را تا حد امکان با بروز مشکلاتى که پیش مى آید انجام دهید. هرگز نباید با بهانه هاى بیهوده خود را گول بزنیم و به اصطلاح خود را توجیه نماییم.

برای جواب به پرسش چگونه موفق شویم باید بدانید که اگر برنامه اى ریخته اید که در یک ساعت فعالیتى را انجام دهید، و در آن ساعتى مقرر کرده اید و کارتان تمام نشده است، به شما پیشنهاد مى شود که به سراغ کار بعدى خود بروید و زمانیکه وقت آزادى پیدا کردید، ادامه ى کار قبلى تان را انجام دهید. اینگونه از کارها و فعالیت هاى بعدى تان عقب نمى افتید.

برنامه ریزی

حتما بخوانید: ۱۱ قانون کسب موفقیت

سعى کنید براى برنامه ى خود، اولویت قائل شوید. یعنى فعالیت هایى که با توجه به هدفتان انجام مى دهید، شما را به هدفتان نزدیک و نزدیکتر کند.

سعى کنید شکلی از برنامه ریزی برای کسب موفقیت که انجام می دهید به گونه اى باشد که قابل انعطاف باشد. یعنى اگر با حوادث غیر منتظره اى رو به رو شدید، آن فعالیت را در زمان دیگرى از روزتان انجام دهید.

سعى کنید برنامه ریزی روزانه خودتان را با روز قبلى که داشتید، مقایسه کنید.

باید توجه داشته برنامه ریزی که براى خود مى ریزید، زمانى که به آن اختصاص مى دهید که به آن مى رسید، ایده آل گرا نباشد و به عبارت دیگر، یک زمان واقعى و منطقى باشد.

همانطور که یک برنامه ریزی کلى براى آینده تان دارید، باید آن برنامه را به برنامه ى ماهانه، هفتگى و سپس روزانه قسمت کنید.

سعى کنید از فعالیت هاى روزانه ى خود یک لیستى تهیه کنید و طبق آن پیش بروید. بدون برنامه ریزی برای کسب موفقیت رسیدن به اهداف بسیار بسیار سخت و دشوار است و دنبال کردن دقیق برنامه ریزی به شما روحیه و انرژی بیشتری میدهد.

سیده عسل لاجوردی

سیده عسل لاجوردی، نویسنده ی مقالات مشاور خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا