موفقیت

چگونه موفق شویم ؟

سماجت حرف اول موفقیت

امروزه افراد بسیارى پیدا مى شوند که میخواهند به موفقیت برسند و سوالشان این است که چگونه موفق شویم. در این قسمت مى خواهیم هم مثالى بزنیم و هم توضیحى دهیم.

با ویکی روان همراه باشید.

یادتان مى آید در زمان کودکى اگر خواهان اسباب بازى اى بودیم، هرکارى که از دستمان بر مى آمد، مى کردیم تا به آن وسیله ى مورد نظرمان برسیم. به راستى دلیل این همه سماجت و پافشارى چه بوده است ؟

“قطعا رسیدن به هدفمان بوده است.”

اگر باز میپرسید که چگونه موفق شویم باید گفت اگر مانند گذشته پافشارى لازم را انجام ندهیم، مطمئنا به آن ها نمى رسیم.

اگر کمى دقت کنید در مى یابید که تمامى افراد مشهور گذشته چندان آسان و ارزانی را نداشته اند و تجربه هاى بسیارى بدست آورده اند. آنان تنها در یک چیز با بقیه افرادى که دست از تلاش برداشته اند متفاوت اند. ویژگی افراد موفق در راه رسین به موفقیت این است که آنان ناامید نشده اند و تنها به همین علت است که موفق شده اند.

موفقیت آسان و ارزان بدست نمى آید نیازمند تلاش و پشتکار مستمر است.

فراموش نکنید که تلاش و پشتکار مستمر به شکلى باشد که شما را از خواب و خوراک نیندازد. به عبارت دیگر میانه رو باشید در هرکارى که انجام مى دهید.

فقط کسانى شکست مى خورند که دست از تلاش بر مى دارند و ناامید مى شوند. از آینده اى که برایش برنامه ریزى کرده اید هراس نداشته باشید. باید از آینده اى ترسید که بى برنامه است.

اگر هرکارى را که نصفه و نیمه انجام داده اید و آن را رها کرده اید، به سراغش بروید و آن را تمامش کنید. هر هدفى که دارید و مى خواهید آن را به سرانجام برسانید در آن مهارت هاى لازم را بدست آورید. از وقفه هایى که در زندگى تان پیش مى آید، نهایت استفاده را ببرید.

بقول ناپلئون هیل:”موفقیت سماجت مى خواهد.”

یادتان باشد اهدافى را که در سر دارید نباید خارج از توانایى هایى که دارید باشد چرا که موفق نمى شوید و ناامید مى شوید.

برای یافتن پاسخ های بیشتر سوال چگونه موفق شویم میتوانید مقالات زیر را هم مطالعه کنید.

راهکارهای ساده و موثر برای موفقیت

چرا اینقدر راحت در راه موفقیت ناامید مى شویم؟

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا