اعتماد به نفسروانشناسی فردیشخصیت

چرا این همه عمل بینی ؟

با ویکی روان همراه باشید

می خوام عمل بینی کنم …

نظرت چیه ؟ خوبه ؟ بده ؟ نمی دونم چیکار کنم.

هرکسی از راه می رسه به دماغم چپ چپ نگاه می کنه.

خُب نگاه کنه، مگه بده؟

نه . . . اما وقتی تو آینه به صورتم نگاه می کنم ، لذت نمی برم.

این چه فکریه . خجالت نمی کشی؟

چرا خجالت ؟ اکثر دوستای من عمل زیبایی و عمل بینی انجام دادن . وای که چقدر خوشگل شدن.

خلاصه . . . جنگ افکار شروع می شه. برم؟ نرم؟

واقعا علت این گرایش شدید چیه؟

کمبود اعتماد به نفس یا کمبود محبت؟

علل افزایش عمل بینی در ایران

شاید مشکل از بینی و گونه و ابروی ما و نیا به عمل بینی نباشه. احتمالا نگاه ما غلط باشه. شاید به دنبال چیز دیگه ای هستیم. شاید خودمون رو گم کردیم. یه لحظه به دستتون نگاه کنین. فاصله ی مچ تا آرنجتون چقدره؟ می دونستین اندازه ی کف پا با این فاصله یکیه؟ ضرر نداره. امتحان کنین.

می دونین چند تا دیگه از این تناسب ها در بدن ما وجود داره؟ اگه چهره ی ما رو خدا خلق کرده، پس با حکمت و علم این کارو انجام داده. در ضمن تو کار خدا زشت و بدی وجود نداره. همش زیباییه.

پس شاید نگاه ما زشت باشه. وقتی نگاهمون زشت باشه، فکرمون هم زشت می شه و بعد از اون نوبت به کلام و رفتار ما می رسه و اگه دیر بجنبین زشتی وارد شخصیت ما شده و دیگه … یادتون باشه نگاه مثبت هیچوقت به وجود نمیاد بلکه شما باید اونرو خلق کنین.

بیاین از الآن به همه چیز، زیبا نگاه کنیم. به خودمون، به دیگران، به زمین، به آسمون و اینجا جاییه که باید از خدا به خاطر اینهمه زیبایی تشکر کنیم. و مهمتر از همه اینکه قدر خودتون رو بدونین وگرنه بعد از عمل بینی معلوم نیست نوبت کدومیک از اعضای شماست که زیر تیغ بدبینی تیکه تیکه بشه.

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا