موفقیت

علت ناامیدی در راه کسب موفقیت چیست؟

امروزه افراد بسیارى دیده مى شوند که در راه موفقیت امید خود را از دست مى دهند و دیگر زندگى را زندگى نمى کنند و مانند یک انسان متحرک مى شوند و تنها روزها را مى گذارنند تا شاید معجزه اى رخ دهد. در ادامه به بررسی علل ناامیدی در راه کسب موفقیت میپردازیم.

با ویکی روان همراه باشید.

این افراد به دنبال بهانه هستند و از هر راحلى مشکلاتى را مى سازند و فقط جنبه هاى منفى قضیه را مى بینند.

دلیل ناامیدی در راه کسب موفقیت ریشه در افکارمان دارد

باید با ایمان و اعتقاد راه موفقیت را ادامه دهید. ایمان و اعتقاد خود را از دست ندهید، در گذشته هاى دور و نزدیک سیر نکنید و یا در آینده اى که برایش تلاش نمى کنید تفکر نکنید. درست است که باید آینده نگر باشیم و تمام جنبه هاى مثبت و منفى را ببینیم، اما نباید خود را غرق در آنها کنیم چراکه با این کار خود را از حال که در آن هستیم عقب مى اندازیم.

خودتان را اصلاح کنید و عادت هایى از قبیل در گذشته و یا در آینده زیستن را از خود دور کنید.

اگر رویایى در سر دارید و مى خواهید آن را عملى کنید، دست بکار شوید آن را براى خود به شکل یک هدف در نظر بگیرید و سپس آن را مکتوب نمایید. خودتان را دست کم نگیرید و گام هاى کوچک و متوالى بردارید و به یاد داشته باشید ناامیدی در راه کسب موفقیت و در هر مرحله ای که هستید دشمن اصلی شماست.

همه ما در رسیدن به اهداف خود مشکلاتى را پیدا مى کنیم گاهى سخت و گاهى آسانند اما در طول زمان حل مى شوند.

همیشه یادتان باشد که مهم کیفیت است نه کمیت. اگر زیاد کار مى کنید و نتیجه اى ندارد، بدانید که کیفى کار نمى کنید به خودتان استراحت بدهید اجازه دهید جسم و روحتان استراحت کند.

باید برعکس آدم هایى باشید که ترس از شکست برایشان قوى تر از رسیدن به موفقیت است. مانند آنان نباشید.

از متفاوت بودن در زندگى نهراسید.

نقاط ضعف خود را در نظر داشته باشید.

اشتباهات گذشته را دیگر تکرار نکنید؛ زیرا آن ها تجربه اند. تجربه تکرار نمى شود. از آن ها پند بگیرید. راه موفقیت مسیری هموار و آسان نیست.یادتان باشد آدمى در سخت ترین شرایط ممکن مى تواند مانند ستاره اى در تاریکى بدرخشد.

 

سیده عسل لاجوردی

سیده عسل لاجوردی، نویسنده ی مقالات مشاور خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا