کمرویی

حل مشکل کمرویی

برای حل مشکل کمرویی اگر کسى تصمیم جدى داشته باشید، می توانید آن را حل و خود را درمان نماید و از بند کم‏رویى رها شوید. با ویکی روان همراه باشید.

در فرهنگ ملى و دینى ما ایرانیان، مانند سایر ملل، آداب و رسوم فراوانی وجود دارد که اگر خوب رعایت شوند، فرآیند اجتماعى شدن و حل مشکل کمرویی به آسانى تحقق پیدا مى ‏کند. ازجمله این آداب و رسوم میتوان به، سلام کردن و احوال پرسى از دوستان و خویشاوندان اشاره کرد.

راه های حل مشکل کمرویی

با توجه به نکات ذیل با تمرین و ممارست، میتوان تدریجا به حل مشکل کمرویی پرداخت:

۱- در سلام کردن پیش قدم باشید.
۲- بعد از سلام با جملات مرسوم، احوال‏پرسى کنید و شروع کننده ارتباط شما باشید.
۳- برای حل مشکل کمرویی در کارهاى اجتماعى و در محیط خانه،در فعالیتهای دسته جمعى شرکت نموده و نقش پر رنگی رابپذیرید.
۴- هنگام صحبت با دیگران یا در مقابل جمع به اعضاى بدن خود (دست، پا، نحوه صحبت و…) هیچ توجهى نکنند و توجه خود را بر مطلبى که می‏گویید متمرکز نمایید.
۵- قبلاً مطلبى را که می‏خواهید در مقابل جمع بازگو کنید چندین بار در مقابل آینه تکرار کرده، فرض کنید در مقابل جمع هستید.
۶- سعى کنند بر آنچه می خواهید بگویید تسلط کافى داشته باشید.
۷- اگر با شکست مواجه شدید، خود را نبازید و براى بار دیگر خود را آماده انجام آن کار نمایید. بهتر است تمرین را از جایی که برایشان آسانتر است شروع کنید.
۸- برای حل مشکل کمرویی قبل از این که در مقابل جمع قرار بگیریید به خود تلقین کنید که «می ‏توانم در مقابل جمع صحبت کنم».
۹- زمانی که حالت اضطراب در ایشان ایجاد می شود سعى کنید همه ماهیچه ‏هاى بدنتان را آرام و شل کنید و از تکنیکهای ریلکسیشن و ارامش کمک بگیرید.
۱۰- براى شکستن جو حاکم بر جمع و آرامش در صحبت کردن سعى کنید داستان‏هاى کوچک، طنز، لطیفه‏ هاى شیرین و مناسب را که افراد خبره در جلسات سخنرانى بیان می‏کنند، در دفترچه‏ اى یادداشت کنند و در شرایط مقتضى از ان استفاده نمایید.

شما به عنوان یک عضو از جامعه و به منظور تعامل با دیگر افراد میبایست کمرویی را کنار گذاشته و با دیگران به تعامل بپردازید.

میتوانید مقاله چگونگی تربیت کودک خجالتی را نیز در این راستا مطالعه کنید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا