مدیریت

چگونه مدیریت موانع کنیم؟

در جریان مدیریت موانع اولین و مهم ترین کار اینه که همیشه برای خودمون حل کردن مشکل رو یک وظیفه بدونیم. یعنی مشکل رو مربوط به خودمون بدونیم و بی دلیل اون رو به اشخاص و کارهای دیگه منتقل نکنیم. یادتون باشه که بعد از خدا به تنها جایی که می شه اعتماد کرد خودمون هستیم. لطفا با ویکی روان همراه باشید.

بعد از اون باید خودمون رو از مرداب مانع بیرون بکشیم تا در مدیریت موانع موفقیت کسب کنیم. یعنی خودمون رو از استرسی که موقعیت برای ما ایجاد کرده رها کنیم. یادتون باشه اگه با استرس فکر کردین و یه نتیجه رسیدین، یا نتیجه غلط از آب در میاد و یا یکی از سخت ترین راههای ممکن رو پیدا می کنین. برای رهایی از استرس و مدیریت موانع روشهای مختلفی وجود داره مثل: خوردن یک لیوان آب خنک.

اهمیت بسیار مدیریت موانع

کشیدن نفس های عمیق، انجام روشهای ریلکسیشن و مهمتر و کاربردی تر از همه یاد کردن از خدا و بردن زیباترین اسمها دنیا. با خدا حرف بزنین به هر زبونی که دوست دارین. باهاش درد دل کنین و مشکلاتتون رو باهاش درمیون بذارین. اگه خدا کمکتون کنه دیگه نیازی به درخواست کمک از این و اون ندارین چون همه ی این و اون ها و تمام کسانی که فکر می کنین می تونین کاری براتون انجام بدن ، زیر نظر پروردگارشون هستن.

بعد از رفع استرس و رسیدن به آرامش ، باید مشکل رو به شکل یک یا چند جمله در بیارین و روی کاغذ بنویسین. یکی از مشکلات بزرگ ما همینه که می خوایم همه چیز رو ذهنی حل کنیم و اینکار در عمل در مدیریت موانع و مشکلات جواب نمی ده.

راههای ممکن برای حل مسئله رو پایینش بنویسین. هر راهی به نظرتون درست می رسه رو بنویسین

حالا شما یک سری اطلاعات کامل و جامع دارین که با دسته بندی کردن مسیرهای ممکن و برنامه ریزی برای اجرای تک تک اونها به احتمال زیاد به نتیجه می رسین. اگه خواستین از کسی هم مشورت بگیرین با ارائه ی این برگه به جواب و راه حل بهتری خواهید رسید. مدیریت موانع با راهکارهای بالا کاملا دست یافتنی هست.

یادتون باشه مشکلات هرچقدر بزرگ باشن، از اراده ی شما کوچیکترن.

 

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا