روانشناسی کودک و نوزادتغذیه و سلامت

بررسی موضوع مشکلات تغذیه کودک

کودکان در سنین محتلف واکنش متفاوتی نسبت به موضوع تغذیه دارند که میتواند از دلایل گوناگونی نشات گرفته باشد. به هر حال مشکلات تغذیه کودک یک مسئله بسیار بسیار مهم در رشد و نمو فرزندان و یکی از جنبه های اساسی در تربیت فرزند میباشد که والدین میبایست نسبت به آن کمال توجه را داشه باشند. در ادامه قصد بررسی مشکلات تغذیه کودک را داریم.

با ویکی روان همراه باشید.

کودکان در مراحل اولیه رشد نمی توانند در یک زمان به چند چیز توجه کنند اگر شما از آنان می خواهید که فقط به غذا خوردن توجه نمایند بنابراین می بایست محرک های محیطی را که احتملا باعث برهم زدن تمرکز کودکان می شود از اطرافشان حذف کنید.

توجه به مشکلات تغذیه کودک

توجه کردن به مشکلات تغذیه کودک مسئله مهمی در طول رشد او می باشد که باید به موقع صورت گیرد. این مسئله در غذا خوردن هم موثر می باشد. توجه باید در موقعی صورت بگیرد که کودک کوچکترین علاقه ای به غذا نشان داد و باید در این موقعیت به شدت او را تحسین کرده و خوشحالی تان را به وی نشان دهید و چنانچه کودک علاقه ای به غذا و غذا خوردن نشان نداد سعی کنید اصلا به او توجه نکنید. اما به یاد داشته باشید از رفتارهای سمی با فرزند خود پرهیز کنید. ( در ابتدا کودک در مقابل این شیوه رفتاری شما عکس العمل شدیدی نشان می دهد و احتمالا به سبک غذا خوردن خود ادامه می دهد تا شما را به انجام کارهای قبلی برگرداند یعنی غذا نمی خورد تا شما به او توجه کنید مانند گذشته )

در تغذیه کودک به این نکته توجه کنید که کودکان دوست دارند والدینشان را راضی نگه دارند بنابراین بسیار مهم است که برای کودکان روشن شود شما دقیقا چه موقع از او راضی می شوید و وی را تحسین می کنید ( برای مثال : افرین پسرم که اومدی روی صندلی نشستی و چقدر هم زود غذا خوردی)

مشکلات تغذیه کودک

برای نتیجه گرفتن در موضوع تغذیه کودک باید به کودک در زمان خردسالی خیلی واضح و روشن توضیح دهید که در موقعیت های مختلف چه انتظاری از آنان دارید ضروری است همواره از علایم و پیام های مشخصی استفاده کنید تا کودک دقیقا زمان شروع یا ختم هر وعده غذایی را متوجه شود. ( برای مثال هر وقت که من بشقاب ها را روی میز می چینم به این معنی است که تو باید بروی دست هایت را بشویی و برای غذا خوردن آماده شوی و هر وقت که ما نوشیدنی هایمان را تمام کردیم تو می توانی بروی و بازی کنی .

گذاشتن و رها کردن غذا و نوشیدنی در تمام روز دور کودکی که سرگرم بازی یا تماشای تلویزیون است بدترین کار در امر تربیتی و ایجاد مشکلات تغذیه کودک است.

کودکان باید غذا خوردن و لذت بردن از آن را ببینند تا یاد بگیرند که غذا خوردن نیز می تواند سرگرمی خوب و لذت بخشی باشد پس کودکان نباید به تنهایی در مقابل تلویزیون غذا بخورند.

با دقت در امر مشکلات تغذیه کودک میتوانید عادت های خوب و پسندیده را در کودکان خود نهادینه کنید. به یاد داشته باشید تغذیه یکی از مهمترین نیازهای فرزند شما میباشد و نباید آن را سر سری بگیرید. تغذیه کودک میتواند رشد و شکوفایی هر چه بهتر فرزندان را به بار بیاورد که حداقل نتیجه آن داشتن فرزندی سالم میباشد.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا