شخصیت

شناخت افراد راستگو با این روش

مهمترین نکته ای که در هر انتخابی وجود دارد، میزان صداقت طرف مقابل است. در واقع صداقت و عدم صداقت اطرافیان سبب می شود،آزمون و خطای شما کمتر شود و درست انتخاب کنید و در شناخت افراد راستگو بهتر عمل کنید.

با ویکی روان همراه باشید.

تبحر در شناخت افراد راستگو

در فرصت های مهم زندگی مثل انتخابات سیاسی هم نیاز دارید انتخاب کنید و در مورد شناخت افراد راستگو مقابل تان به یقین برسید. ملاک هایی که برایتان طرح کرده ایم برای همه موقعیت های شما می تواند کاربرد داشته باشد.

عدم صداقت خودش را زود نشان می دهد

اگر حجم زیاد و گران تبلیغات یک داوطلب انتخابات یا هر فردی که در موقعیت معرفی خود است را دیدید، تحقیق کنید که دوستان و حامیان او چه افرادی اند؟

برای شناخت افراد راستگو آدم هایی که ادعای دوستی و خدمت دارند، اگر صادق باشند باید جرأت بیان کامل باید ها و نبایدهایشان را داشته باشند. افرادی که مبهم حرف می زنند تا هرکس با ظن خود آن را معنی کند و همه پسند باشد، راه بی صداقتی را پیش گرفته اند.

پیشنهاد ما: چرا همسرم دروغ می گوید؟

این گروه قدرت ندارند جزئی حرف بزنند و به شعارهای کلی بسنده می کنند. فرض کنید در شرایط انتخابات کشور، کاندیدایی که می گوید، « باید به فکر جوان ها بود» و آنقدر کلی حرف می زند که مرزی باقی نمی گذارد. فردی که مرز و حریم ندارد نمی تواند در برابر یک درخواست نامشروع، وعده پول ناحق، هتک حرمت رقیب و… مقاومت کند و دیر یا زود عدم صداقت در حرف یا عملش بروز می کند. این گروه برخلاف صادق ها، کمتر جرأت بیان واقعیت ها را دارند و گفته هایشان پشتوانه علمی، دینی، آماری و…ندارد.

راستگو

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

حرف می زند اما عمل نمی کند

به عمل کار برآید به سخندانی نیست. از یک خواستگاری ساده تا تبلیغات انتخاباتی، هرکجا فردی بخواهد از خودش دفاع کند یا خودش را معرفی کند چالش صداقت یا عدم صداقت پیش می آید. اگر قرار باشد در این موقعیت در شناخت افراد راستگو رد پای راستگو نبودن مشخص شود احتمالا با یکی از این مسائل روبه رو می شوید:
*فردی که زیاد روی نیت صادقش تکیه می کند نمی تواند اهل بداخلاقی هایی مثل برچسب زدن به دیگران، نادیده گرفتن خوبی های دیگران و معرفی قوت ها به عنوان ضعف باشد
* افرادی که صداقت ندارند خودشان را بیش از آنچه هستند معرفی می کنند
* اغلب، زمان حرف زدنشان به آینده اختصاص دارد تا بیان روشن عملکرد گذشته شان
* زیاد حرف های قبلی خود را تکذیب می کنند چراکه به قول معروف، دروغگو کم حافظه است.

چه چیزهایی را برای هدف از دست می دهد

آدم هایی که ادعای دوستی و خدمت دارند، اگر صادق باشند باید جرأت بیان کامل باید ها و نبایدهایشان را داشته باشند

در روال شناخت افراد راستگو آدم هایی که صادق نیستند هدف برایشان مهم تر از وسیله رسیدن به آن است؛ مثلا اگر می خواهند به قدرت برسند و مسئولیتی را قبول کنند تا احساس بزرگی کنند، از هر گروه، ثروت درست و نادرست و… دست یاری می گیرند.

بی صداقت ها می توانند به راحتی زیر بار منت افراد زیادی بروند تا از آنها طرفداری کنند، بدون اینکه باور کنند در ازای این تعهد باید خواسته های آنها را برآورده کنند. اگر وعده های این افراد را با دقت گوش کنید متوجه دامنه وسیع آن می شوید تا جایی که حتی به آنها مربوط نیست و قدرت انجامش را ندارند.
اگر حجم زیاد و گران تبلیغات یک داوطلب انتخابات یا هر فردی که در موقعیت معرفی خود است را دیدید، تحقیق کنید که دوستان و حامیان او چه افرادی اند؟ این گروه ممکن است به راحتی قانون های بالادستی و ارزش های محیط خود را زیر سؤال ببرند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان

در شناخت افراد راستگو بدانید که راستگو بودن برای سلامتی شما مفید است!

اما افرادی که راستگو نیستند باید بدانند، یک مطالعه ی جدید نشان می دهد دروغ گفتن حتی دروغ مصلحتی تاثیر منفی روی سلامتی شما می گذارد.همه ما در طول روز با افرادی مواجه میشویم که دروغ میگویند و برای این عادت زشت خود هزار دلیل هم می آورند تا آن را موجه به نظر بیاورند شاید برایتان عجیب باشد که بین راستگویی و سلامتی رابطه وجود دارد، اما واقعیت است. شما هم اگر تصمیم دارید به عنوان داوطلب انتخابات در سلامت کامل به سر ببرید، از امروز در  تبلیغات و گفته هایتان بازنگری کنید تا راستگویی و صداقت سلامت شما را تضمین کند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا