داروخانه سلامتجوانان و نوجوانان

خواص گردو برای نوجوانان

در مورد خواص گردو برای نوجوانان میتوان گفت که گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و این ترکیبات حیاتی برای رشد مغز مفید هستند.

خواص گردو برای نوجوانان

به گزارش سایت روانشناسیویکی روان به نقل از روزنامه دیلی میلاما به گفته محققان موسسه ملی بهداشت و مرکز تحقیقات پزشکی در فرانسه، کمبود اسیدهای چرب اشباع نشده در رژیم غذایی برخی نوجوانان وجود دارد که این امر باعث اضطراب و اختلال حافظه در بزرگسالی می‌شود.

اسیدهای چرب امگا۳ برای تندرستی انسان لازم و ضروری هستند و ماهی‌های چرب، لوبیای سویا و اسفناج از منابع غنی آن محسوب می‌شوند.

نتایج مطالعه جدید محققان فرانسوی در مورد خواص گردو برای نوجوانان موید شواهد موثقی است که بر اهمیت پیروی نوجوانان از یک رژیم غذایی سالم تاکید دارد.

مهم‌ترین برهه در رشد مغز که با بیشترین تغییر ساختار و عملکرد مغز همراه است، در دوران نوجوانی است، به این معنی که رژیم غذایی سالم برای نوجوانان اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

نوجوانی مرحله‌ای از زندگی است که بسیاری از افراد به تدریج استقلال فکری پیدا می‌کنند و دارای انتخاب‌های غذایی خاص خود می‌شوند؛ در نتیجه بسیاری از نوجوانان به دلایل مختلف گزینه‌های مغذی را کنار می‌گذارند و به سمت مصرف خوراکی‌هایی گرایش پیدا می‌کنند که اغلب فاقد اسیدهای چرب اشباع نشده امگا۳ هستند. این اسیدها در بدن انسان تولید نمی‌شوند و باید با مصرف خوراکی تامین شوند.

رژیم غذایی کم‌ کیفیت ارتباط بین نورون‌ها در مناطق مختلف مغز را تضعیف کرده و موجب اختلال در رشد مغز می‌شود.

به گفته محققان، امگا ۳ و سلنیوم فراوان در گردو برای سلامتی مغز مفید است.

پیش از این نیز محققان دانمارکی در مورد خواص گردو برای نوجوانان متوجه شده بودند که اسیدهای چرب امگا۳ در گردو می‌تواند از مسمومیت غذایی پیشگیری کند.

تحقیق دیگری هم در مدرسه پزشکی هاروارد نیز نشان داد که مصرف مواد غذایی سرشار از امگا۳ می‌تواند آسیب ناشی از آلودگی هوا را به نصف کاهش دهد.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا