ورزشی

کریستین رونالدو فوتبالیستی که زود عصبانی می‌شود

کریستین رونالدو که به کریستیانو رونالدو شناخته می‌شود بازیکن فوتبال اهل کشور پرتغال است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال رئال مادرید بازی می‌کند. او در ۵ فوریه ۱۹۸۵در پرتغال متولد شده. کوچک‌ترین فرزند دیئیس آویرو و ماریا دولورس آویرو است. او برادری به نام هوگو و دو خواهر به نام آلما و لیلیا دارد. پدرش نام رونالد را از روی نام رئیس جمهور آمریکا رونالدو ریگان برگرفته است زیرا او بازیگر مورد علاقه پدرش بوده است. هنگامی‌که رونالدو ۲۰ ساله بود پدرش در ۵۲ سالگی درگذشت.

با ویکی روان همراه باشید.

کریستین رونالدو و آغاز زندگی فوتبالی

او فوتبالش را در کودکی در سن ۸ سالگی در تیم آندورینها آغاز کرد. بعد از دو سال به باشگاه فوتبال ناسیونال مادیرا پیوست و پس از آن به باشگاه اسپورتینگ لیسبون ملحق شد. او در این تیم نظر الکس فرگوسن سرمربی وقت منچستریونایتد را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۰۳ با قراردادی به ارزش ۱۶ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. کریستین نخستین جامش در منچستریونایتد را با قهرمانی در جام حذفی سال ۲۰۰۴ به دست آورد.

دست و دل بازی کریستین رونالدو

در سال ۲۰۰۷ زندگی‌نامه او در کتابی به نام «لحظات» منتشر شد. او به خاطر قربانیان زمین لرزه‌ای که در مادیرا رخ داد در تیم منتخب مادیرا مقابل ماریتیمو، پورتو و ناسیونال مادیرا بازی کرد. رونالدو در ماه مارس ۲۰۰۹ صد هزار پوند به بیمارستانی اهدا کرد که سرطان مادرش را درمان کرده بودند. ناگفته نماند که رونالدو در دنیای مد هم از مشهورترین‌هاست. او از سهامداران نایک، پیپ جینز، اکستراجاس، اتومبیل سوزوکی و نوشیدنی انرژی زای اندونزی است. رونالدو با فروش کفش طلایی‌اش به کودکان غزه کمک چند میلیون دلاری کرد. گران‌قیمت‌ترین کفش‌های نایک او با ارزش ۶ هزار دلار می‌باشد که می‌گوید اگر قرار باشد به موسسه‌ای کمک کند حاضر به فروش این کفش خواهد بود. او یک بار هم هزینه سفر مارتونیر پسربچه ۱۱ ساله اندونزیایی و پدرش که از بازماندگان سونامی ‌بودند را پرداخت تا آنها بتوانند به خاطر علاقه پسرک برای دیدن بازی‌های مقدماتی جام جهانی به اروپا برود. کریستین رونالدو گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می‌باشد که با حقوق سالانه ۲۱ میلیون یورو دارای بالاترین درآمد بین بازیکنان فوتبال جهان است.

رونالدوی خیر

رونالدو بعد از زلزله سونامی ‌به اندونزی سفر کرد و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و توانست با به حراج گذاشتن وسایل ورزشی خود در جاکارتا پایتخت اندونزی ۱۲۰ هزار دلار کمک جمع کرد. رونالدو یکی از افراد خیر در جهان است و هر کجا که نیاز به کمک باشد او دریغ نمی‌کند. او با دل و جان کمک‌هایی در اختیار مردم نیازمند جهان می‌گذارد.

کریستین رونالدو

زندگی شخصی کریستین رونالدو

رونالدو با زنی به نام «مرچه رومرو» مجری اسپانیایی تلویزیون پرتغال آشنا شد. هر چند این مجری اصلیت اسپانیایی دارد ولی در پرتغال به دنیا آمده است. او با آشنایی خود با رونالدو تنفر خیلی‌ها را برانگیخت زیرا بسیاری از طرفداران رونالدو او را شایسته نامزدی فوتبالیست محبوب خود نمی‌دانستند. مدت نامزدی این دو دوام نداشت و در سال ۲۰۰۶ آنها از هم جدا شدند و رونالدو با «ایرینا شایک» آشنا شد.

علاقه‌مندی‌های آقای فوتبال

رونالدو عاشق ماکارونی، نوعی ماهی برزیلی و خورش مرکبات است. او علاوه بر اتومبیل پورشه نقره‌ای رنگش یک آئودی مدل آر ۸ دارد. همچنین صاحب یک قایق تفریحی شخصی چند هزار یورویی نیز می‌باشد.

چندی پیش او با اتومبیل ۲۰۰ پوندی‌اش با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کرد که کنترل اتومبیل خود را از دست داد و به دیوار کناری تونل برخورد کرد و تصادف شدیدی کرد اما خودش آسیب ندید.

او با داشتن دستمزد بسیار بالایی که دارد در مهمانی‌های مجلل‌هالیوودی در کنار هنرمندان مشهور ظاهر می‌شود. عده ای بر این باورند که او پایش را جای پای دیوید بکام می‌گذارد.

رونالدو برای پر کردن اوقات فراعتش به سینما می‌رود و کتاب می‌خواند و در پارک قدم می‌زند.

تندرست‌ترین مرد جهان

یکی از نقاط ضعف او عصبانیت وی است. او زود عصبانی می‌شود به طوری که دوستان نزدیکش به او «ماهی درنده» می‌گویند. اهل سیگار و مشروبات الکلی نیست و به عنوان یکی از تندرست‌ترین افراد جهان محسوب می‌شود.

رونالدو تکنیک بالایی دارد. او را استاد حرکت پا می‌دانند و در ضد حملات سرعت رونالدو بسیار زیاد است. رونالدو در ضربات ایستگاهی دارای سبک خاصی است و ساق‌های قوی و محکمی‌دارد و قدرت بدنی‌اش بالاست و ضربات سر او دقیق است. درباره میزان پرش رونالدو اعلام کردند که این مهاجم پرتغالی قادر است بدون کمک دستانش یک متر و ۱۱ سانتیمتر به بالا بپرد و قد رونالدو در هنگام این پرش به ۲ متر و ۹۳ سانتیمتر می‌رسد؛ در واقع کمی‌بزرگ تر از قد یک بازیکن در لیگ بسکتبال به نیرویی که کریستیانو رونالدو صرف می‌کند پنج برابر بیشتر از وزن بدن خود اوست.

جنگ با ناراحتی قلبی

او در کودکی دچار ناراحتی قلبی شده بود وی را در سن ۱۵ سالگی تحت عمل جراحی قلب قرار دادند زیرا قلب وی نامنظم کار می‌کرد. خانواده‌اش تصور نمی‌کردند که روزی پسر بیمارشان بتواند بهترین فوتبالیست جهان شود زیرا او در زمان کودکی وقتی کمی ‌می‌دوید دچار تپش قلب شدید می‌شد اما بعد از عمل جراحی روبه بهبود رفت تا جایی که در سال ۲۰۰۵ بهترین فوتبالیست جوان سال از طرف فیفا انتخاب شد و بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال لقب گرفت.

رونالدو درباره کودکی‌اش می‌گوید باید همیشه امیدوار بود و برای رسیدن به اهداف تلاش کرد و دست از فعالیت برنداشت.

محسن باقری ابیانه

کارشناس روان‌شناسی 11 سال سابقه فعالیت در نشریات اجتماعی و روان‌شناسی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا