یوگا

فعال کردن چاکرا با استفاده از طبیعت

در این مقاله قصد بررسی راه های فعال کردن چاکرا با استفاده از اجزای طبیعت را داریم که میتوان بسیار راحت و بدون دردسر باشد.

فعال کردن چاکرا

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

چاکراها مراکز انرژی در حال چرخش هستند و بخش‌های بسیار مهمی از کالبد انرژی محسوب می‌شوند. همانند کالبد فیزیکی که از اعضای حیاتی و کم‌اهمیت‌تر تشکیل شده ‌است.

کالبد انرژی نیز دارای چاکراهای اصلی و فرعی و چاکراهای بسیار کوچک است. در مجموع بدن انسان هفت چاکرا دارد و هر یک از این هفت چاکرا با یکی از هفت غده بدن و همچنین با گروهی از اعصاب که شبکه نامیده می‌شوند مرتبط می‌باشد.

هر یک از این چاکراها به یکی از قسمت‌های بدن و وظایف مخصوص درون بدن پیوسته هستند که بوسیله شبکه عصبی یا غددی که به آن چاکرا مربوط می‌باشند کنترل می‌شوند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

فعال کردن چاکرا اول

 بیدار بودن به هنگام صبح و  تابش طلوع و غروب خورشید، چاکرای اول را احیا و هماهنگ می‌کند.

برای تماس با انرژی آرام‌بخش، متعادل‌کننده و حیات‌بخش سیاره‌مان از راه چاکرای اول برروی زمین به حالت لوتوس بنشینید و آگاهانه در رایحه آن نفس بکشید.

اگر بتوانید این دو تجربه را با هم تلفیق کنید بهترین تاثیر کل‌ نگرانه را بر روی چاکرای اول‌تان خواهد داشت.

فعال کردن چاکرا دوم

مهتاب و تماشا یا لمس آب‌های زلال خارج از شهر چاکرای دوم را فعال می‌کند.

ماه بخصوص در زمان بدر کامل، احساسات شما را زنده می‌کند و باعث می‌شود تا پیام‌های روح‌تان را از راه تجسم و رویاهای‌تان بگیرید.

مشاهده آب‌های زلال طبیعی یا غوطه‌ور شدن در آن یا نوشیدن جرعه‌ای از آب چشمه، در پاکسازی و تزکیه روح به شما کمک می‌کند و باعث آزاد شدن احساسات‌تان از گرفتگی‌ها و گره‌ها می‌شود

به این معنا که نیروی حیات مجددا می‌تواند در درون‌تان جاری شود. اگر بتوانید مشاهده ماه و لمس آب را همزمان تلفیق کنید اثر آن بر روی چاکرای دوم چشمگیر خواهد بود.

چاکرا سوم

رنگ طلایی نور خورشید با نور، گرما و انرژی چاکرای شبکه خورشیدی هم‌خوانی دارد. اگر آگاهانه تحت تاثیر آن قرار گیرید این خصوصیات را درشما تقویت می‌کند.

تماشای مزرعه‌ای از گندم رسیده در زیر نور خورشید نشانه‌ای است از برکت و فراوانی، برکتی که مکملی است از گرمای خورشید و قدرت تابش.

اگر به گل آفتابگردانی نگاه کنید، نقش و نگار پیچ و تاب‌خورده‌ای را می‌بینید که در پیچیدگی‌شان وحدتی نهفته است. درحالی که گلبرگ‌های آن، نور طلایی را از قلب آن به بیرون جاری می‌سازند

برای فعال کردن چاکرا با غرق شدن در تماشای این منظره طبیعی در می‌یابید که در این یگانگی نهفته، نظم و حرکت رقص‌گونه ای وجود دارد که تعشعشات آن با انرژی و شعف به نحوی ملایم و دلپذیر به بیرون ساطع می‌شود.

فعال کردن چاکرا

فعال کردن چاکرا چهارم

پیاده روی آرام درفضاهای سبز، کل وجودتان را از راه چاکرای قلب هماهنگ می‌کند. هر دانه شکوفه حامل پیامی‌ از عشق و شعف و پاکی است.

بگذارید تا این چنین شکفتن در قلب شما نیز جاری شود. بخصوص گل‌های صورتی رنگ در حیات بخشیدن و سلامتی انژری‌های چاکرای چهارم موثر است

آسمان صورتی رنگ با ابرهای لطیف به قلب‌مان روشنایی می‌دهد. بگذارید تا زیبایی و لطافت رنگ‌های این تابلوی نقاشی درآسمان، شما را در برگیرد و با خود ببرد.

چاکرا پنجم

نور آبی، واکنشی در درون چاکرای پنجم ایجاد می‌کند. برای جذب کامل رنگ آبی آسمان روی زمین دراز بکشید و رلکس کنید.

وجود درونی‌تان را رو به گستردگی لایتناهی باز کنید. احساس خواهید کرد که چگونه ذهن‌تان باز و پاک می‌شود و چگونه انقباض و گرفتگی چاکرای گلو و فضای تحت تاثیر آن، به تدریج از بین می‌رود و حالا قلب شما آماده پذیرفتن پیام الهی است.

انعکاس آسمان آبی در کش و قوس شفاف آب اثر وسعت‌دهنده و آزادکننده‌ای بر احساسات‌تان دارد و صدای آرام امواج، شما را از عواطف و احساسات نهفته‌تان و این که به شما چه می‌خواهند بگویند آگاه می‌سازد و اگر اجازه دهید که امواج انرژی‌های آسمان و آب در شما نفوذ کنند ذهن و احساسات‌تان را بهبود می‌بخشید.

راه های فعال کردن چاکرا ششم

چشم سوم با تماشای آسمان آبی پررنگ و پرستاره شب فعال می‌شود. این تجربه طبیعت ذهن شما را برروی پهنه بی‌حد و مرز همه آنچه در فرم‌های مختلف متجلی شده است باز می‌کند.

از مرزی‌های لطیف، ساختارهای آنها و قوانین‌شان که در پس دنیای قابل رویت حیات وجود دارد و رقص بدن‌های ملکوتی در فضای لاینتاهی را نشان می‌دهد آگاه‌تان می‌سازد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

فعال کردن چاکرا هفتم

زمانی را تنها در قله کوهی بلند گذراندن بهترین راه حل برای کمک به باز کردن چاکرای هفتم است.

بدلیل این‌که در اینجا از دغدغه‌های زمینی دور هستید و می‌توانید از رویدادهای زندگی شخصی‌تان راحت‌تر رها شوید و همین‌ طور نزدیک‌تر شدن به آسمان کمک می‌کند تا فضا و بی‎کرانگی را حس کنید.

وقتی از طبیعت لذت می‌برید ، بهتر است که این کار با آرامش درونی و آزاد‌ اندیشی و حق‌شناسی انجام دهید.

این باعث می‌شود که پذیرای تاثیرات سلامتی کامل، انبساط خاطر و حمایت باشید. این روش‌ها اثرات پاک‌کننده و فعال‌کننده در چاکرای مورد نظر دارد.

منبع: کتاب چاکرا درمانی

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا