آرامش

راه های دستیابی به آرامش زن و شوهر در خانواده

آرامش و محبت خواسته همه ماست اگر آرامش و محبت در خانه ما حکم فرما نباشد به حق زندگی کردن خیلی خیلی سخت و دشوار میشود. آرامش زن و شوهر بنیان آرامش فکر خانواده میباشد. بنیانی که در صورت صدمه دیدن میتواند صدمات زیادی به رابطه و کل خانواده وارد کند. در ادامه قصد بررسی و مطالعه رمز و راز آرامش رن و شوهر را داریم.

با ویکی روان همراه باشید.

گاهی فکر می کنید اصلا محبت در خانه شما را نزده است؟ اگر اینطور است، سریع اقدامات لازم برای ورود این آرام بخش بین زن و شوهر، به خانه را فراهم کنید تا حتی لحظه ای از زندگی شیرین و شاد خود را از دست ندهید. حالا به راههای رسیدن به آرامش زن و شوهر از نظر علم روانشناسی میپردازیم.

دوست دارید خانه ای پر از محبت داشته باشید، اما احساس ناتوانی می کنید زیرا فکر می کنید تمام راهها را رفته اید و کسی به این انگیزه ی شما توجه نمی کند. محبت و دوستی راه و روش مخصوص به خود را دارد. محبت و رحمت موجب شادی و آرامش زن و شوهر و از نشانه های بارز خداوند است.

خداوند منان خود را قرار دهنده مودت و محبت و آرامش زن و شوهر می داند و می فرمایند « اَن خلق لَکم مَن اَنفسکم ازوجا لِتسکنوا الیها و جَعل بَینکم مَوده و رحمه،از نشانه او این است همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا با آنها آرام شوید و بین شما رحمت و مودت قرار داده ایم.»

هر چقدر فضای خانه از محبت آکنده باشد، پیوندها و دلبستگی عاطفی بین زن و شوهر بیشتر می شود. محبت متعالی ترین رفتار زوج است و برگرفته  از گذشت، حق شناسی، همدلی و بدور از هر گونه تحقیر و تهمت است.

چارچوبهای محبت برای رسیدن به آرامش زن و شوهر چیست؟

حمایت یکدیگر

محبت یعنی حمایت کردن، زمانیکه  زن و شوهری در سختی های زندگی همدیگر را حمایت کنند، علاوه بر اینکه غیر مستقیم به فرزندانشان حامی شدن را می آموزند همچنین رابطه ی موفق و پر دوام خواهند داشت. این موضوع خیال همسر شما را از خیلی جهات راحت کرده و به آرامش زن و شوهر کمک زیادی میکند.

بخوانید: دشمن عشق چیست؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

الکی گوش نکنید

محبت، به دقت به حرف همسر گوش دادن است و با سئوالاتی مانند اینکه «می توانی اطلاعات بیشتری بدهی تا بفهمم دقیقا منظورت از این گفته چیست، را در بر می گیرد.» این نوع گفتگوهای همدلانه آرامش زن و شوهر را بیشتر میکند.

آیا همسرتان را پذیرفته اید؟

دستیابی به آرامش زن و شوهر در خانواده
یک دقیقه فکر کنید، آیا همسرتان را با تمام نواقصش پذیرفته اید؟ محبت پذیرش همسر به همان صورتی که هست با همه خوبیها و بدیی هایش. پذیرش اساس رابطه زوج است. زن و شوهر نقایص یکدیگر را می پذیرند و در یکدیگر این اعتماد را ایجاد می کنند که تمام سعی خود را برای بهتر شدن انجام خواهند داد.

خداوند کریم و مهربان خود را قرار دهنده مودت و محبت بین زن و شوهر می داند

بهترین راه دوستی با همسر

اگر مدام در فکر این هستید که فرصتی پیش بیاید تا وسایل خصوصی همسرتان را بگردید، در میزان اعتمادتان به شریک زندگی تان تجدید نظر کنید. محبت یعنی اعتماد ، اعتماد یعنی تعهد، اعتماد قلب و روح عشق است. بهترین راه برای جلب اعتماد همسر این است که نشان دهید او قابل اعتماد است تا آرامش زن و شوهر برای شما بیشتر شود.

حرمتها را حفظ کنید

محبت یعنی احترام گذاشتن، مخصوصا این مورد را در مورد مرد زندگی تان رعایت کنید. جنبه های قابل احترام یکدیگر را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید. به همسرتان بگویید چرا او در نظر شما فرد محترمی است. احترام رنگ و بوی زندگی را تغییر می دهد و حرمتها را حفظ می کند.

بخوانید: شایع ترین مشکلات جنسی در زوجها

پای میز مذاکره بروید

از گفت و گو کردن با شریک زندگی تان نترسید. این بهترین راه حل است. محبت یعنی مذاکره بر سر تفاوتها و پیدا کردن نکات مشترک یکدیگر. در مذاکره از چیزی می گذرید تا به چیزی برسید تا تعادل و سازش در زندگی برقرار گردد.

فراز و نشیب های محبت برای داشتن آرامش زن و شوهر

راه های دستیابی به آرامش زن و شوهر در خانواده
یکی از مشکلات زن و شوهرها نداشتن مهارت بیان احساسات و عواطف  به طرف مقابل است و نمی توانند محبت خود را به طرف مقابل ابراز کنند. گاهی دیده می شود، زن و شوهر محبت خود را در قالب عبارت های نامناسب ابراز می کنند، به عنوان مثال مرد عدم طاقت دوری از همسر خود را با اجبار او برای بودن در خانه نشان می دهد. بسیاری از زن و شوهر ها در ابتدای زندگی به این امر توجه دارند ولی لازم است ابراز محبت در تمام مراحل زندگی زناشویی انجام شود.

در ابراز محبت به چه نکاتی توجه کنید؟

در بیان محبت، تفاوتهای مرد و زن قابل توجه است، مردان با سخنان محبت آمیز و خرید هدیه محبت خود را به همسر نشان می دهند و خانم ها با آشپزی خوب یا خانه داری با سیلقه، محبت به همسر را ابراز می کنند. شناخت زن و شوهر به تفاوتهای جنسیتی آنان در ابراز محبت، در کاهش سوء تفاهم ها بسیار تاثیر گذار است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

محبت چگونه به عشق تبدیل می شود؟

عشق اوج روابط  زن و مرد است که از شناخت بیشتر و درست نسبت به یکدیگر به وجود می آید. عشق، توانایی و تمایل به اینکه اجازه دهید فردی که برایتان عزیز است و شما او را انتخاب کرده است آزادانه و از روی صمیمیت خواسته های شما را برآورده سازد. عشق با دوست داشتن خودتان آغاز می شود و بعد به دوست داشتن طرف مقابل می رسد. افراد عاشق، عشق خود را این گونه نشان می دهند:
ابراز محبت کلامی و جسمانی، رفتارهای شادی بخش و خشنود کننده برای یکدیگر، حمایت عاطفی و اخلاقی از همدیگر در همه شرایط زندگی، صبور و شکیبا بودن نسبت به رفتارهای ناخوشایند طرف مقابل و گذشت از خطاهای همسر است. محبت در اوج خود به عشق تبدیل می شود.

به یاد داشته باشید آرامش زن و شوهر در خانواده میتواند جنبه آموزشی در تربیت فرزند هم داشته باشد. فرزندان شما با نگاه به روابط والدین خود درسهای فراوان میگیرند و در زندگی آینده خود از آنها استفاده میکنند.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا