مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

7 تاثیر غم بر چهره و صورت ما

ناراحتی چه تاثیری بر صورت دارد؟

تاثیر غم بر چهره و صورت به مرور خود را نشان می دهد و اثرات منفی آن بیشتر نمایان می شود. تاثیر غم بر صورت به سن یا جنسیت افراد هم مرتبط نیست، چون حالات بد روحی بر ما یکسان تاثیر می گذارد. البته در جلسات مشاوره روانشناسی درمان افسردگی هم توضیحات کامل درباره جلوگیری از این اثرات مخرب داده می شود. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان، تمام و کمال به بررسی تاثیر ناراحتی بر چهره و صورت می پردازیم.

تاثیر غم بر چهره و صورت چیست؟

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همه افراد گاهی نشانه های استرس را تجربه می کنند، اما زمانی که مزمن می‌ شود، عواقب جدی بر سلامتی شما دارد. استرس می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد، بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر منفی گذاشته و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. قبلا در ویکی روان درباره تاثیر استرس بر بدن مفصل توضیح دادیم.

استرس همچنین می تواند روی صورت شما اثر بگذارد. خشکی پوست، چین و چروک و آکنه تنها برخی از راه هایی است که می تواند خود را نشان دهد که در مقاله تاثیر استرس بر پوست توضیح داده شد. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بفهمید تاثیر ناراحتی بر صورت و چهره چقدر می تواند زیاد باشد. البته ناراحتی که به خاطر استرس و افسردگی مدارم به سراغ افراد می آید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

اثرات ناراحتی بر پوست شما

استرس مزمن می تواند به دو صورت روی صورت شما ظاهر شود. اول، هورمون های زمان استرس که بدن شما هنگام احساس ناراحتی و اضطراب ترشح می کند، می تواند منجر به تغییرات فیزیولوژیکی شود که بر پوست شما تأثیر منفی می گذارد. دوم، احساس استرس ممکن است منجر به عادت‌های بدی مانند دندان قروچه یا گاز گرفتن لب‌هایتان شود.

برای اینکه بدانید ناراحتی چه تاثیری بر صورت دارد ادامه مطلب را بخوانید. اما یادتان باشد این اثرات مخرب با تجربه انواع غم و اندوه به مرور در چهره ظاهر می شوند. پش باید

1- اولین تاثیر غم بر قیافه با آکنه خود را نشان می دهد

اولین قدم در بررسی تاثیر غم بر چهره این است که بدانید وقتی احساس استرس می کنید، بدن شما هورمون کورتیزول بیشتری تولید می کند. کورتیزول باعث می شود بخشی از مغز شما که به نام هیپوتالاموس هورمونی به نام هورمون آزاد کننده کورتیکوتروفین (CRH) تولید کند.

تصور می‌ شود که CRH ترشح چربی از غدد چربی را در اطراف فولیکول‌ های مو تحریک می‌ کند. تولید بیش از حد روغن توسط این غدد می تواند منافذ شما را مسدود کرده و منجر به آکنه شود. البته بیشتر اعتقاد بر این است که انواع استرس باعث ایجاد آکنه می شود، تنها چند مطالعه وجود دارد که این ارتباط را بررسی کرده است.

یک مطالعه به تأثیر استرس بر آکنه در دانشجویان زن بین 22 تا 24 ساله در سال 2017 پرداخت. محققان دریافتند که سطوح بالاتر استرس با شدت آکنه همبستگی مثبت دارد

یک مطالعه اپیدمیولوژیک در سال 2011 در کره جنوبی، عوامل بالقوه تشدید کننده آکنه را در 1236 نفر بررسی کرد. آنها دریافتند که استرس، کمبود خواب، مصرف الکل و قاعدگی به طور بالقوه می توانند آکنه را بدتر کنند.

به همین دلیل آکنه و جوش های ریز مهم ترین تاثیر غم بر قیافه را دارند و باید از آنها پیشگیری کرد.

2- پف زیر چشم دیگر تاثیر غم و غصه بر چهره می باشد

پف زیر چشم با تورم زیر پلک شما مشخص می شود. با افزایش سن بیشتر شایع می شوند، زیرا ماهیچه های حمایت کننده اطراف چشم شما ضعیف می شوند. افتادگی پوست نتیجه از دست دادن خاصیت ارتجاعی نیز می تواند باعث ایجاد پف زیر چشم شود. البته این حالت نشان دهنده تاثیر غم بر چهره است، چون نتیجه آن تغییر حالات زیر چشم است.

منابع معتبر تحقیقاتی دریافته‌ اند که استرس ناشی از کم خوابی باعث افزایش علائم پیری مانند خطوط ریز، کاهش خاصیت ارتجاعی و رنگدانه های ناهموار می شود

از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست نیز ممکن است به تشکیل پف زیر چشم شما کمک کند.

3- پوست خشک هم تاثیر غم بر چهره و صوت است

لایه شاخی لایه بیرونی پوست شماست. حاوی پروتئین و لیپیدهایی است که نقش مهمی در هیدراته نگه داشتن سلول های پوست شما دارند. همچنین به عنوان یک سد عمل کرده و از پوست زیرین محافظت می کند. وقتی لایه شاخی شما آنطور که باید کار نمی کند، پوست شما می تواند خشک شده و خارش داشته باشد.

با توجه به یک تحقیق در سال 2014 منتشر شده در Inflammation & Allergy Drug Targets، یک مطالعه روی موش نشان داد که ناراحتی عملکرد لایه شاخی بدن شما را مختل می کند و ممکن است بر احتباس آب پوست تأثیر منفی بگذارد.

به همین خاطر تاثیر غم و غصه بر چهره با خشکی پوست خود را نشان می دهد.

4- آسیب دندان نتیجه تاثیر ناراحتی بر چهره است

درمان افسردگی در مردان

سلامت دندان تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد. به همین خاطر تاثیر غم بر قیافه با دندان های آسیب دیده بیشتر خود را نشان می دهد. بسیاری از افراد زمانی که احساس استرس یا اضطراب می کنند، عادت دندان قروچه را یاد می‌گیرند. با گذشت زمان، این می تواند باعث آسیب دائمی به دندان های شما شود.

5- اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی (TMD) دیگر نتیجه و تاثیر غم بر چهره است

TMD گروهی از مشکلات است و بر مفصلی که فک شما به جمجمه متصل می شود، تاثیر می گذارد. ممکن است به دلیل فشردن مکرر دندان های شما ایجاد شود. نتیجه آن به مرور زمان ایجاد تغییر در ساختار دهان و بد شکل شدن آن است. این اختلال نتیجه مستقیم احساس ناراحتی است که در زمان طولانی ادامه خواهد داشت.

6- برافروختگی صورت دیگر تاثیر ناراحتی بر پوست و چهره است

در مقاله رابطه استرس و تنگی نفس در ویکی روان توضیح دادیم که استرس و ناراحتی باعث می شود عادات تنفسی خود را تغییر دهید. این عادات تنفسی می تواند باعث برافروختگی موقت صورت شما شود و به مرور حالات چهره تغییر کند. به همین خاطر تاثیر غم بر قیافه در تمام ابعاد خود را نشان می دهد.

7- زخم لب دیگر تاثیر غم و غصه بر چهره است

بسیاری از مردم هنگامی که احساس استرس می کنند لب ها یا داخل دهان خود را می جوند. البته این تغییرات با تبخال های لب و جوش های چرکی هم خود را نشان می دهد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای کم کردن تاثیر غم بر چهره چیست؟

اگر احساس می کنید حالت روحی خوبی ندارید و از خود می پرسید چرا همیشه ناراحتم، بهتر است موضوع را به صورت اصولی درمان کنید.

بهترین کار برای برون رفت از وضعیت فعلی، کمک گرفتن از مشاور روانشناس افسردگی است تا دلیل حال بد شما را ریشه یابی کرده و بهترین تصمیم را در کنارتان بگیرد.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر جهان از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان استفاده کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه صوتی، تصویری و تایپی برگزار نمائید:

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا