وسواس

همه چیز درباره ازدواج با فرد وسواسی (حتما بخوانید)

ازدواج با فرد وسواسی ریسک هایی به همراه دارد اگر از آنها مطلع نباشید درگیر مشکلات ناخواسته می شوید و زندگی به کامتان تلخ می شود. افراد زیادی در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین درمان وسواس در ویکی روان درباره ازدواج با شخصیت وسواسی سوالاتی می پرسند که در این مطلب به شرح تکنیک هایی درباره ازدواج با فرد مبتلا به وسواس از نظر روانشناسی می پردازیم.

همه چیز در مورد ازدواج با فرد وسواسی

همه چیز درباره ازدواج با فرد وسواسی (حتما بخوانید)

با مطالب روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

اگر شما هم قصد ازدواج با فرد وسواسی را دارید بهتر است خوب به موارد گفته شده در ادامه دقت کنید.

۱- همیشه وسواس نفر سوم در ازدواج است

اکثر شما می دانید روزی که ازدواج می کنید، مجموعه‌ ای از انواع استرس‌ ها را به زندگی خود اضافه خواهید کرد.

علاوه بر نکات مثبت معاشرت و رابطه عاشقانه، قطعا ازدواج نیز نکات منفی دارد که در مقاله معایب ازدواج کردن به آنها پرداختیم. مسائلی از قبیل:

  • مشکلات ارتباطی
  • مشاجرات کوچک
  • اختلاف نظر در مورد مسئولیت‌ های خانه
  • مسائل مربوط به رابطه جنسی
  • جوراب‌ های کثیف روی زمین 🙂
  • و البته کسی که کنترل را هنگام تماشای تلویزیون در دست دارد

وجود خواهد داشت.

اما اگر شما نه تنها با همسرتان بلکه با اختلال وسواس فکری و عملی او نیز ازدواج کرده باشید چه می کنید؟

همانطور که در مقاله بیماری وسواس چیست در ویکی روان گفتیم، یک اختلال مغزی ناتوان کننده و ناراحت کننده است که طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، یکی از دلایل اصلی معلولیت در سراسر جهان می‌ باشد

هنگامی که قصد ازدواج با فرد وسواسی را دارید، نه تنها عوامل استرس زای معمول را به ارث می برید، بلکه ممکن است این موارد بیشتر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌ کردید. تحقیقات نشان داده‌اند که حدود ۶۰٪ اعضای خانواده در اقدامات فرد مبتلا به وسواس درگیر هستند.

اما اینها به این معنی می باشند که وسواس درمان پذیر نیست؟؟؟ خیر وسواس هم مانند دیگر اختلالات روانی اگر از متخصص و مشاور روانشناس خوب کمک بگیرید درمان پذیر است.

۲- گاهی اوقات احساس می شود همسر وسواسی شما خانه را اداره می کند

تصور کنید تصمیم دارید با همسرتان درباره تقسیم مسئولیت ها در خانه صحبت کنید.

فرض می کنیم شما از همسرتان می خواهید زباله ها را ۴ بار در هفته بیرون ببرد و او به دلیل نگرانی  ابتلا به آنفولانزا یا حجوم باکتری ها از سطل زباله این کار را انجام نمی دهد. آیا ناراحت‌ کننده نیست اگر همسرتان به شما اجازه ندهد از سرویس بهداشتی عمومی استفاده کنید زیرا نمی خواهد به طور تصادفی از مایع منی شخص دیگری باردار شوید؟ (تعجب نکنید این اتفاقات می تواند رخ دهد)

تصور کنید که از همسرتان می خواهید مراقب بچه ها باشد تا با دوستانتان بیرون روید و همسرتان این کار را انجام نمی دهد زیرا ممکن است “به طرز خشونت آمیزی” به آنها آسیب برساند

آیا ناراحت‌ کننده خواهد بود اگر شما دائما به دلیل عدم قرار دادن نمک در محل “صحیح” روی میز، مورد انتقاد قرار بگیرید؟چه اتفاقی می افتد اگر همسرتان برای مراسم اجرای تک نفره دخترتان دیر کند به دلیل اینکه از چاله ای عبور کرده و مجبور شده چندین بار دور بلوک را بچرخد تا مطمئن شود کودک کوچکی را زیر نگرفته است؟

اینها نمونه کوچکی از برخی مشکلات ازدواج با افراد مبتلا به وسواس می‌ باشد که باید در نظر داشته باشید.

ازدواج کردن سختی‌ های خود را دارد و ازدواج با یک فرد مبتلا به وسواس فکری عملی این مشکلات را بیشتر خواهد کرد چون هر روز علائم و نشانه های بیماری وسواس را در زندگی روزمره خود مشاهده می کنید.

این موارد می تواند آنقدر زیاد باشد که طبق تجربه تعداد زیادی از مراجعینی که به بخش مشاوره آنلاین طلاق ما مراجعه می کنند از انواع وسواس های همسرشان شکایت دارند چون افکار وسواسی بلای جانشان شده است.

۳- اگر شما هم مبتلا به وسواس باشید شرایط سخت‌ تر است

 

همیشه ازدواج با فرد وسواسی سخت است، اما تصور کنید ازدواج برای خود فرد مبتلا به OCD چقدر سخت‌ تر است؟ فرد ممکن است چندین سال با بیماری وسواس دست و پنجه نرم کند و اکنون عوامل استرس زای اضافی ازدواج نیز به آن اضافه می‌ شود.

فرد مبتلا به وسواس اکنون باید با کسی مقابله کند که اثر انگشت آلوده را در سراسر خانه خود بر جای می‌ گذارد، وسایل را سر جای خود نمی‌ گذارد، به دلیل امتناع از بیرون آوردن زباله (که ممکن است حاوی ویروس ابولا باشد) یا حتی بخاطر بر هم زدن دوستی‌ ها سرزنش شود، پس زندگی برای او هم سخت تر می شود!

بدیهی است که همه ما مشکلات مهمی داریم که نیاز به درمان اصولی دارند، اما اگر همسر شما مبتلا به وسواس باشد نه تنها آن شخص دارای این مشکلات اساسی است بلکه استرس وسواس و اجبار را هم دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان

باید همسرتان را درک کنید

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

اگر دنبال ازدواج با فرد وسواسی هستید چه کاری باید انجام دهید؟ چه کارهایی باید انجام دهیم تا زندگی مشترک تبدیل به کابوس هر روزه نشود؟

سعی کنید تا آنجا که ممکن است خود را به جای همسرتان بگذارید

افراد مبتلا به هر نوع وسواس نمی‌خواهند کارهای اجباری را انجام دهند اما از اینکه اگر چنین نکنند چه اتفاقی می افتد وحشت دارند! اجبارها اغلب تلاش های نادرست برای در امان نگه داشتن عزیزان (مثل شما) از آسیب است.

روی نکات مثبت تمرکز کنید

بعضی از انواع وسواس ها قابل تحمل نیستند اما هرچه بیشتر با این مبارزه همدردی کنید، بهتر می توانید دلسوزی را نشان دهید، ارتباط موثری برقرار کنید و نشان دهید که واقعا برایتان مهم هستند.

روی ویژگی های مثبت همسرتان تمرکز کنید و از هر تلاشی برای مقاومت در برابر علائم وسواس تمجید کنید. در تشریفات بیماری وسواس آنها (هر زمان که ممکن است) سرزنش یا انتقاد نکنید.

اگر احساس می‌کنید سردگم شده اید، پس اولین قدم خوب، کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اختلال است

چند کتاب خوب و مطلب در بخش مقالات وسواس در ویکی روان در مورد این بیماری بخوانید یا با افرادی با موقعیت مشابه ارتباط برقرار کنید.

به آرامی شریک زندگی خود را تشویق کنید برای درمان بیماری وسواس اقدام کند. هنگامی که از علائم این بیماری ناامید و خسته شدید، از خود بپرسید:

آیا می خواهم اجازه دهم که این تشریفات همسرم، ازدواج ما را خراب کند یا اینکه می توانم با قدرت حمایت و دلسوزی ازدواجی را که آرزویش را داشتیم عملی کنیم؟

این کار آسان نیست و اگر همسرتان مبتلا به وسواس باشد، برای کنار آمدن با شرایط ممکن است به پشتیبانی یک مشاور روانشناس متخصص وسواس نیاز داشته باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان درباره ازدواج با فرد وسواسی چیست؟

ازدواج با فرد مبتلا به وسواس ریسک های زیادی دارد اما اگر درحال زندگی با او هستید تا تصمیم نهایی در مورد ازدواج با اختلال شخصیت وسواسی را گرفته اید باید با احتیاط قدم بردارید تا پشیمان نشوید.

حتما پیش از ازدواج با مشاور روانشناس صحبت کنید تا وضعیت فرد مورد نظرتان را بررسی کند و تحلیل نهایی را از او بخواهید، در ازدواج با افراد وسواس نباید تمام و کمال با احساسات پیش بروید چون در تمام موارد وقتی فرد برای درمان وسواس خود اقدام نکند شرایط هر روز بدتر می شود و به همین خاطر ازدواج با فرد وسواسی ریسک بالایی دارد چون خیلی از آنها اصلا نمی پذیرند که وسواس دارند!

در هر صورت شما دوست عزیز می توانید در بخش مشاوره درمان وسواس غیرحضوری در سایت ویکی روان با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره برگزار کنید:

مشاوره روانشناسی درمان وسواس

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا