طلاق

دلایل طلاق مردان چیست؟ (15 علت طلاق مردان)

دلایل طلاق مردان بسیار زیاد است، اما هر چیزی که باشد دلایل طلاق مرد از زن به جنبه های شخصی و اجتماعی تقسیم می شود. به همین خاطر در جلسات مشاوره آنلاین قبل طلاق در ویکی روان، به بررسی تمام و کمال دلایل طلاق مرد از دید روانشناسی پرداخته می شود تا موضوع به صورت شخصی بررسی شود. اگر قصد دارید بدانید دلایل طلاق مردان پس از ازدواج چیست با سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

دلایل طلاق مردان چیست؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همانطور که در مقاله تعریف طلاق از نظر روانشناسی گفتیم، این موضوع به دو بخش دلایل فردی و دلایل غیرفردی تقسیم می شود.

البته دلایل طلاق در ایران به فرهنگ و نوع دید افراد مربوط می شود، اما تشابهات زیادی هم بین آنها وجود دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

دلایل طلاق مردان جامعه امروزی با قدیم متفاوت است؟

این موضوع زیاد تکرار می شود که قبلا طلاق ها کمتر بود و الان خیلی بیشتر شده. یا مردان امروزی بیشتر به طلاق میل دارند تا پدران و اجداد آنها.

حقیقت این است که زندگی بشر در حال تغییر است، این تغییر همیشه وجود داشته و در تمام جنبه های زندگی او دیده می شود. سبک زندگی، دید مردان به زندگی مشترک، تعریف زندگی مشترک و ازدواج از دیدگاه آنها با قبل بسیار تفاوت دارد.

به همین خاطر دلایل طلاق مردان امروزی هم با قبل متفاوت است. به همین دلیل سعی داریم در این مطلب سایت مشاوره ویکی روان، به مهم ترین دلیل طلاق مردان از نظر روانشناسی بپردازیم.

1- خیانت

خیانت اغلب به عنوان دلیلی برای درخواست طلاق ذکر می شود. این عقیده رایج است که غلبه بر این بی احتیاطی برای مردان کمی سخت تر است. با این حال، خیانت معمولا بیشتر یک علامت است، نه مسئله واقعی.

طلاق معمولا به مشکلات جدی تری نسبت داده می شود. اما پی بردن به خیانت زنان برای آقایان یکی از مهم ترین دلایل طلاق به شمار می رود.

2- قدردانی نکردن

مردی که قدردانی چندانی از او نمی‌شود و حتی خوب‌ ترین مرد، برای مدت طولانی بی‌ هدف می‌ ماند. اما پس از مدتی، نادیده گرفتن احساس رنجش ناشی از احساس نادیده گرفته شدن بسیار دشوار است.

آقایان تشنه دیده شود و قدردانی کردن از آنها هستند. اما اگر دیده نشوند و مورد حمایت همسرشان قرار نگیرند، با علم به تمام مشکلات مردان مطلقه، باز هم بی میل به جدایی نیستند!

3- فقدان محبت باعث میل به طلاق در مردانی می شود

ممکن است رابطه سردی در اتاق خواب وجود داشته باشد. مردان کمبود محبت را اینگونه تعبیر می کنند که همسرشان دیگر جذب آنها نمی شود!

فقدان محبت در ازدواج در واقع می تواند به عنوان شکل ظریفی از طرد تلقی شود که به یک مسئله بزرگتر در رابطه اشاره می کند.

4- عدم تعهد علت طلاق مردان است

در مطالعه اخیر تقریبا 95 درصد از زوج ها عدم تعهد را دلیل طلاق عنوان کردند. اما واقعا به چه معناست؟

این یک فرسایش فداکاری و وفاداری کلی در رابطه است. هنگامی که ازدواج از دوران سختی عبور می کند، هر دو طرف باید بدانند که در یک سنگر با هم هستند. اگر شوهر مشکوک باشد که هیچ تعهدی از جانب همسرش وجود ندارد و تلاشی برای برقراری مجدد پیوند انجام نم ی‌شود، ممکن است احساس تنهایی، ناامیدی کند و با وکیل خود تماس بگیرد.

البته بهترین تصمیم در این موارد استفاده از خدمات مشاوره قبل از طلاق است تا زوجین در صورت ممکن به زندگی با طراوت خود بازگردند.

5- آنها دیگر هیچ شباهتی با همسر خود ندارند

مردم تغییر می کنند. بنابراین، وقتی مردان میبینند شریکی که 10 سال پیش با او ازدواج کردند، این قدر تغییر کرده، نگران می‌ شوند.

واقعیت این است که اگر می‌ خواهید متاهل بمانید، باید با هم رشد کنید وگرنه در خطر جدا شدن هستید.

6- گاهی مردان احساس بی کفایتی می کنند

طبق نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره آنلاین طلاق، اکثر مردان ناراضی که موافق رفتن به زوج درمانی هستند، در ازدواج خود احساس بی کفایتی می کنند.

زمانی که مردان رفتار بدی می کنند (برای مثال، خیانت می کنند، فریاد می زنند یا سعی می کنند شریک زندگی خود را کنترل کنند)، چیزی که معمولا باعث این رفتار می شود ترس عمیقی است. سپس، زوج‌ ها در چرخه‌ ای منفی گرفتار می‌ شوند: او احساس تنهایی کرده، بنابراین انتقاد می‌ کند.

هر چه او بیشتر انتقاد کند، او بیشتر احساس بی کفایتی می کند. هر چه بیشتر احساس بی کفایتی کند، بیشتر از ازدواج روی گردان می شود و در رفتارهای خود ویرانگر و روابط مخرب گم می شود. این یک چرخه دردناک است.

پس یادتان باشد، یکی از مهم ترین دلایل طلاق گرفتن مردان به احساسات درونی آنها مربوط می شود نه عوامل خارجی!

7- رابطه جنسی کم رنگ است یا فقدان نزدیکی جنسی

چگونه با افسردگی بعد از طلاق کنار بیاییم

وقتی مردی از رابطه جنسی خود شکایت می کند، نگرانی اساسی معمولا این است که همسرش دیگر او را از نظر فیزیکی جذاب نمی بیند. ترس ناگفته برای یک مرد این است که دیگر جذاب نباشد.

این احساس که اغلب توسط خود مرد ناشناخته می‌ ماند، معمولا در زیر سطح مشکلات جنسی زن و شوهر قرار دارد، حتی زمانی که خود او طلاق را مطرح می کند.

8- آنها احساس نمی کنند نیازهایشان شناسایی یا تایید می شود

مشاورین روانشناس طلاق می گویند، زمانی که یک ازدواج با مشکل مواجه می شود، آنچه بیش از همه (حتی بیشتر از حل مشکل) مورد نیاز است، همدلی است. وقتی شوهری گمان می‌کند که شریک زندگی‌ اش اهمیت چندانی به حال او نمی‌ دهد و این که چگونه از مشکلات زناشویی او تأثیر می‌ پذیرد، احتمالا ناامید می‌ شود.

9- مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر دیگر دلایل طلاق مردان هستند

مردان به داشتن روابط عاشقانه بسیار پرشور همراه با نوشیدن مشروبات الکلی معروف هستند، اما به نظر می‌ رسد زنان نیز در این بخش بی‌ تفاوت نیستند!

سوء مصرف مواد و اعتیاد به عنوان دلیل طلاق برای بیش از 1 مرد از هر 10 مرد یا 10.6 درصد آنها ذکر شده است. ظاهرا داشتن نگرش های مشابه در مورد مصرف مواد مخدر و الکل برای حفظ ازدواج مفید است.

اعتیاد به چیزهای دیگر مانند پورنوگرافی نیز می تواند عامل طلاق باشد. با وجود سختی طلاق برای مردها، گاهی آنها نمی توانند عادات بد خود را ترک کنند.

10- عدم سازگاری در مورد پول و مسائل مالی

اگر شما دو نفر نمی‌ توانید در مورد مسائل مالی با هم صحبت کنید و منجر به رفتارهایی مانند درگیر شدن در جنگ قدرت و حفظ اسرار، مانند خریدهای بزرگ می‌ شود و می‌ تواند باعث فروپاشی ازدواج شود.

11- ناسازگاری

نتایج ناسازگای نشان دهنده نارضایتی عمومی در ازدواج است و تقریبا از هر 5 مرد 1 نفر یا 19.5 درصد از افراد مورد بررسی به عنوان دلیل اصلی طلاق گزارش شده است. نارضایتی شخصی در رابطه معمولا اولین دلیل طلاق است.

مثلا هرگز به او اجازه نمی دهید احساس کند سوپرمن است.

مردها تا زمانی که احساس کنند ناجی همسرشان هستند، ممکن است در یک ازدواج باقی بمانند. در بیشتر فرصت‌ ها، شوهرتان را تحسین کنید، اما فقط نگویید «آفرین»

شما در مورد نحوه تربیت فرزندان خود اختلاف نظر دارید. شاید او مدام برای بچه‌ ها خوراکی می‌ خرد، در حالی که می‌ ترسی آنها هرگز ارزش پول را یاد نگیرند. شاید او به مقررات منع رفت و آمد اعتقاد داشته باشد، اما شما طرفدار بچه های آزاد هستید.

تا آنجا که می توانید همسو باشید، تا یکدیگر را تضعیف یا رنجش ندهید.

12- از هم جدا شدن در تمام بخش های زندگی

تقریباً از هر 10 مرد، 1 نفر یا 9.6 درصد، جدا شدن را دلیل اصلی طلاق می‌ دانند.

این دلیل در میان مردانی رایج است که در سنین جوانی ازدواج کرده‌ اند و احساس می‌ کنند که آنها و همسرشان از آن زمان به افراد متفاوتی تبدیل شده‌ اند

جدا شدن از هم می تواند نتیجه گذراندن زمان کمتر با هم به دلیل نیازهای شغلی و والدینی یا به دلیل آنچه که روانشناسی به عنوان “عدم تایید نقش همسرشان در ازدواج” توصیف می کند. باشد که در نهایت منجر به از دست دادن زندگی مشترک می‌ شود.

او احساس می کند مورد بی توجهی قرار گرفته است. مطمئنا زندگی شما را به جهات مختلف می کشاند. اما اگر، تمام وقت و انرژی خود را روی بچه ها یا شغلتان متمرکز کنید و اصلا روی شوهرتان تمرکز نکنید، او را از خود بیخود می کند و به او حس جالبی مانند مبلمان قدیمی می دهد.

روزانه چند دقیقه برای صحبت کردن، گوش دادن و خندیدن با او اختصاص دهید.

13- مشکلات و درام های خانوادگی

اگر فرزندان او از رابطه قبلی، شما را دوست ندارند، زوجیت شما در خطر است.

ممکن است او احساس وفاداری شدیدی نسبت به فرزندانش داشته باشد و از نظر او در نهایت، شریک زندگی ممکن است بیاید و برود، اما بچه ها برای همیشه هستند.

بد نیست نگاهی به مقاله راه های حل اختلاف با خانواده همسر در ویکی روان بیندازید تا بیشتر از مشکلات احتمالی که باعث دوری شما از هم می شود فاصله بگیرید.

14- من نسبت به زن دیگری احساس دارم!

من نسبت به زن دیگری احساساتی پیدا کردم، احساسات واقعا قوی. من نمی خواستم به همسرم خیانت کنم. بنابراین، به او گفتم که می خواهم طلاق بگیرم.

این چیزی است که گاهی مردان درگیر آن می شوند. آثار طلاق بر مردان زیاد است، اما گاهی کار به جایی می رسد که می خواهند هر طور شده آن را انجام دهند.

15- چیزی برای صحبت پیدا نمی کنیم

جمعه شب تاریخی ما بود. هر هفته برای شام بیرون می‌ رفتیم.

یک شب، متوجه شدم که چیزی برای گفتن با یکدیگر نداریم و مدتی همینطور بود. ما تلاش کردیم تا کاری انجام دهیم، اما این احساسات دیگر وجود نداشت. یک سال بعد طلاق گرفتیم.

این یکی از رایج ترین سناریوهای مطرح شده در جلسات مشاوره پیش از طلاق است.

کم شدن نقاط مشترک بین زن و مرد معمولا باعث جدایی قطعی آنها می شود.

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

این مطلب بیش از اینکه برای آقایان نوشته شده باشد، برای خانم ها تدوین شده است.

همانطور که مشاهده کردید، دلایل طلاق مرد از زن بسیار بسیار زیاد است. اینها مواردی عمومی بودند که مردان زیادی با آن درگیر هستند اما موارد بسیار شخصی تری وجود دارند که مرد به مرد متفاوت است.

اگر به هر دلیل سردی را در رابطه خود احساس می کنید یا علائم و نشانه های طلاق را در زندگی خود مشاهده می کنید، حتما موضوع را با مشاور روانشناس درمیان بزارید.

اجازه ندهید کار از کار بگذرد و دیگری نتوانید برای رابطه ای که روزی امید زیادی به آن داشتید کاری انجام دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

قدرت مشاوره را دست کم نگیرید

مشاور طلاق می تواند زندگی شما را به صورت اختصاصی مورد مطالعه قرار داده و پیشنهادات اختصاصی برای رهایی از این وضعیت ارائه دهد.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان به صورت صوتی و تصویری جلسه مشاوره آنلاین برگزار نمائید.

مشاوره طلاق غیرحضوری

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا