پرسش و پاسخ های ازدواج

نمی دانم مشکل انگشتان دستم را چگونه به خواستگارم بگویم

پرسش: من دختری ۲۶ ساله هستم. به طور مادرزادی چند تا از انگشتان دستم شکل طبیعی ندارند. در برخوردها با اطرافیان، این موضوع را گاهی پنهان می‌کردم، تا زمانی که بحث ازدواج پیش آمد. الان خواستگاری دارم که قصد دارم او را ببینم اما به‌راستی اعتماد به نفس ندارم. نسبت به اطرافیانم بسیار فعال‌ترو پرانرژی هستم، در بسیاری از کارهای خانه توانمند هستم و خانواده اصیل و با محبتی دارم. با این حال در این گونه مواقع به شدت دچار اضطراب می‌شوم. لطفا بگویید چطور موضوع انگشتان دستم را مطرح کنم.

با ویکی روان همراه باشید.

پاسخ: از استاد گرامی‌‌ام همیشه یه یاد دارم که می‌گفت نگاه مردم به زخم‌های ما تقریبا برگرفته از نگاه خودمون به آن زخم است. با فکر کردن به همه توانایی‌ها و دستاوردهایی که داری حس اضطراب را از خود دور کن. در همان ابتدا بگذار آن خواستگار راجع به این روح پرتلاش و این دستاوردهایت بداند و بعد بدون پنهان کردن مشکل دستانت بگذار اگر خواست از تو سوال کند و تو با آرامش توضیح بده که علی رغم این تفاوت کوچک تمام تلاشت را برای بهترین بودن کرده‌ای و الان به این دختری که هستی افتخار می‌کنی. در این صورت اگر به آن درجه از بلوغ فکری رسیده باشد می‌فهمد که شما شایسته‌تر از آن هستی که به خاطر این تفاوت کوچک کنار گذاشته شوی. اگر هم واکنش دیگری نشان داد باز هم شما فرصت دارید برای یافتن مردی که براستی شایسته‌اش باشید.

مریم ایزانلو

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا