پزشکی

مراقب ریمل های تقلبی باشید

رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در مورد استفاده از لوازم آرایشی پرمصرف به خصوص ریمل که از حساسیت خاصی برخوردار است، توضیحاتی ارائه داد. دکتر رویا تالاری گفت: مصرف کنندگان، ریمل خود را حتما از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه و از دستفروش‌ها خرید نکنند تا مبادا ریمل های تقلبی به آنها فروخته شود.

ریمل های تقلبی

با ویکی روان همراه باشید.

تالاری ادامه داد: چشم یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد. حساسیت چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس زا و لوازم آرایش نامرغوب به سرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه اظهارداشت: عوارض عمده که از مصرف خط چشم و ریمل های تقلبی در مصرف‌کننده ایجاد می‌شود، آبریزش، خارش و پف و سوزش چشم و حتی التهابات شدید می‌باشد.

تالاری افزود: سلول‌های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند و مواد شیمیایی به راحتی جذب آن می‌شود، در چنین شرایطی احتمال عفونت‌های چشمی نیز بالا می‌رود. وی گفت: در موارد شدیدتر احتمال ایجاد لکه در قرنیه و اشکال در بینایی را بوجود می‌آوردند.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا